Toon posts:

Outlook Automatation en Attachments

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een module waarmee het mogenlijk is om e-mail te versturen via outlook door middel van Outlook Automation dit werkt allemaal perfectos. Alleen er is iets waar ik dus niet uit kom.

Het moet mogenlijk zijn om plaatjes (inline) in het bericht te attachen dus zodat het plaatje in het bericht zelf zit. Het lukt wel om een attachment (plaatje) er aan te hangen. echter krijg ik het niet in het bericht zelf.

De e-mailtjes die verstuurd worden bestaan uit pure HTML die gewoon in het bericht wordt gepompt en daarna wil ik dus het image erin hangen en dat lukt dus niet. Nu heb ik dus via Outlook Automation een nieuwe e-mail aangemaakt echter heb ik deze visible gemaakt en daarbij niet verstuurd, hierna heb ik via invoegen-> figuur een plaatje inline als attachment ingevoegd en verstuurd.
In het programma heb ik daarna gekeken wat de HTML wat de Bron HTML was voor het bericht waar dus het plaatje handmatig was ingevoegd en toen kwam ik
de volgende HTML onderandere tegen, andere HTML heb ik wel gelaten aangezien dit niet relevant was:
code:
1
[img]"cid:image001.gif@01C2D9AF.849337E0"[/img]

Na wat zoeken betekent CID dus content ID en ik heb ook weet ook hoe het 'werkt' dus in de zin van ik begrijp hoe het werkt dus hoe je het moet interpeteren das niet zo zeer het probleem. Maar hoe krijg ik Outlook zover dat ik via Outlook Automation ook Inline Attachments kan toevoegen.

Ja via Attachments.Add en dan type op 1 of byvalue werkt ook helaas niet en voegd het gewoon toe als attachment en dus niet inline.

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik weet wel hoe je het via MAPI moet doen (ingewikkeld en moet dan via C++ of Delphi). Je moet de MAPI property PR_ATTACH_CONTENT_ID van de attachment zo zetten als de cid van de html code. Ik weet dus niet 123 hoe dat moet mbv automation. Je kan het via MAPIOBJECT enzo doen maar zoals ik al zei moet je het dan wel via extended MAPI doen. Zie bijv: http://tinyurl.com/688j

Verwijderd

Topicstarter
eeuhhh maar ik gebruik geen MAPI maar het outlook automation

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Maar voor wat jij wil doen heb je MAPI voor nodig (voor zover ik weet). Je kan ook dit proberen

http://www.dimastr.com/redemption/

Maakt het een stuk makkelijker want dan hoef je niet rechtstreeks extended MAPI calls te doen