DNS vanuit Americe naar eigen PC verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Oke, ik zal eerst even de situatie van NU beschrijven:
Ik heb bij NetBuy een domein polderdijk.com gekocht, ik heb hun gevraagd om de DNS in te stellen naar de DNS-servers van zoneedit.com. Ik heb windows 2k server + exchange 2k + IIS 5 thuis draaien op mijn chello aansluiten. Nu was eerst poort 80 geblocked door chello dus heb ik bij zoneedit ingesteld dat alles naar de poort 3030 gaat. Dus heb poort 3030 op mijn router doorgemapt naar mijn server.

Nu ging ik net even testen en heb ik een gratis subdomein aangevraagt, http://polderdijk.mine.nu en daar zat nog GEEN verwijzingen op naar een andere poort, na het aanmaken van het domein ging ik uiteraard kijken of hij werkte en tot mijn grote verbazing kreeg ik het inlogscherm van mijn router voor mijn kiezen (deze stond op poort 80 ingesteld!). Dus chello heeft poort 80 vrijgegeven, BETER!!!

Wat wil ik nu precies??
Ik heb op mijn server de Active Directory ingesteld op domein polderdijk.com (die is OOK geregistreerd op i-net). Nu heb ik op mijn router 'de server' en 'de accespoint' voor mijn wLAN aangesloten. De server heeft IP 192.168.0.1 en mijn laptop krijgt zijn IP via de DHCP van de router. Nu heb ik veel problemen dat als ik met mijn laptop in ga loggen op het domein polderdijk.com dat ik vaak langer dan 2 minuten moet wachten totdat ik aangemeld ben op het netwerk! Nu ben ik bang dat mijn laptop EERST op internet gaat zoeken naar mijn server omdat daar het domein polderdijk.com is geregistreerd. En de laptop krijg via DHCP ook de DNS van chello!

Ik wil graag zo veel mogelijk zelf in eigen beheer hebben, mijn server staat 24/7 op internet. Nu wil ik dus de DNS server van mijn domein op internet niet naar de DNS server van zoneedit maar naar mijn eigen DNS die ik installeer op mijn server thuis. Kan dit, en gaat dit ook werken?? Stoppen dan de problemen dat ik zo lang moet wachten totdat hij is aangemeld. Dus dat als mensen xxx.polderdijk.com intypen dat hij bij de DNS bij mij THUIS gaat kijken wel IP daar bij hoort en dan op dat IP contact maakt. (misschien wil ik zoneedit nog bewaren als backup DNS, maar eigenlijk heeft dat geen zin, als mijn server uit gaat, dan kan je toch niet op mijn site 8)7 )

Ook als ik thuis mijn website op wil vragen resulteerd dat op een error dat hij de site niet kan vinden. Buiten het netwerk werkt het WEL! Als ik vanaf mijn laptop een ping stuur naar polderdijk.com gaat hij naar de server van zoneedit pingen (waar dus de poort van 80 naar 3030 wordt omgezet)!

Nu zit ik alleen nog met het probleem MAIL, ik heb al een hoop hier op tweakers gelezen over MX Records enzo, maar moet ik dan deze records bij mij op de server instellen (zo ja, waar doe ik dat), of moet dit bij netbuy gebeuren omdat mijn domein daar is geregistreerd???

Ik vond het een beetje lastig om mijn probleem in woorden uit te leggen, dus als ergens iets niet van snapt, vraag er naar!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:21
Ik weet niet allemaal wat je wilt, maar je moet je c-name record naar je router laten verwijzen van chello, als je je eigen domein thuis wilt hebben.
Hetzelfde geld voor de mail. Dan moet het mx-record verwijzen naar je router, en deze poort 25 door laten mappen naar je exchange server.
Beide aanvragen doe je bij diegene die jouw dns beheert.

[ Voor 1% gewijzigd door Remco op 21-02-2003 15:53 . Reden: c-name, a-name, what's in a name....... ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Het trage inloggen op je AD server komt doordat je waarschijnlijk als primaire DNS ip adres een adres van je provider hebt. De Primaire DNS moet altijd naar je domein server wijzen dus bijvoorbeeld zoals bij mij het geval:

Router: 192.168.0.1 (was dhcp maar kan 1e dns niet wijzigen)
ServerDC: 192.168.0.2 (dhcp)

Deze dhcp deelt uit:
IPAdres:192.168.0.10~25
Subnetje: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.0.2
DNS2: IP provider (195.121.1.34)
DNS3: IP provider (195.121.1.66)

mischien kan je hier wat mee

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 15:52:
Het trage inloggen op je AD server komt doordat je waarschijnlijk als primaire DNS ip adres een adres van je provider hebt. De Primaire DNS moet altijd naar je domein server wijzen dus bijvoorbeeld zoals bij mij het geval:

Router: 192.168.0.1 (was dhcp maar kan 1e dns niet wijzigen)
ServerDC: 192.168.0.2 (dhcp)

Deze dhcp deelt uit:
IPAdres:192.168.0.10~25
Subnetje: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.0.2
DNS2: IP provider (195.121.1.34)
DNS3: IP provider (195.121.1.66)

mischien kan je hier wat mee
Oké, ik heb net weer een hoop veranderd, maar het inloggen op mijn domein is nog steeds traag. Deze gegevens krijg ik nu van de server (192.168.0.1) via ipconfig/all op mijn laptop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Host-naam  . . . . . . . . . . . .: laptop
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: polderdijk.com
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : polderdijk.com

-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: polderdijk.com
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
  3Com 3CRWE737A AirConnect Wireless LAN PC Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-DA-02-D9-2F
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.90
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.200
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 21 februari 2003 19:08:49
Lease verlopen . . . . . . . . .  : zaterdag 1 maart 2003 19:08:49

Is dit bovenstaande goed voor mijn situatie. Alles werkt, internet, pingen binnen en buiten netwerk.
Oja, de router is 192.168.0.200

Ik zit alleen met het probleem dat ik nog steeds niet mijn website's kan bekijken op het interne netwerk, en net via msn aan iemand gevraagt en die kwam WEL op mijn site, maar nu echter niet meer met een omweg naar poort 3030 maar direct op mijn poort 80 van chello (BETER!!!)

Waarom doet nog steeds de webpagina's op het netwerk het niet. Ik heb nu bij zoneedit de zone voor polderdijk.com zo ingesteld:

IP-addresses
Domain name | Ip adres
*.polderdijk.com --> 62.163.146.xxx

Mailserver:
Domain | Server | Rank
Polderdijk.com | mail.polderdijk.com | 0

En bij zoneedit stonden eerst AL mijn subdomeinen met de bijbehorende webforwarders naar poort 3030. Nu heb ik een aantal subdomeinen laten testen en ze werken allemaal!!!!

Wat is nou het probleem??? Ik snap het niet!!!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!