/etc/ppp/ip-up: traffic shaping script faalt

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vanuit /etc/ppp/ip-up start ik na het maken van een connectie automagisch een firewall script, een dyndns update en een traffic shaping script.

Firewall en dyndns-script gaan perfect, dus ip-up functioneert gewoon.
Het traffic shaping scriptje wordt met zekerheid gestart vanuit ip-up (ik heb er een wav-je ingezet ter controle), maar het werkt niet:
tc -s -d class ls dev ppp0 geeft geen waarden terug.

Draai ik het script daarna vanaf de command prompt, dan doet het script het prima, en tc -s -d class ls dev ppp0 geeft weer output.
Hoe kan dit :?

[ Voor 9% gewijzigd door AlterEgo op 21-02-2003 14:11 ]

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

dan zet je het scriptje toch gewoon ergens in een RC?

misschien kan ie op dat punt nog niet de benodigde modules laden

It seemed like a good idea at the time

• AlterEgo
  • Niet online
Stacium schreef op 21 February 2003 @ 16:09:
dan zet je het scriptje toch gewoon ergens in een RC?
Dat is nog niet zo simpel: de ppp-verbinding (dynamisch IP) moet eerst worden opgebouwd voordat het script kan runnen. Hij moet automatisch kunnen (dis)connecten.
Vandaar dat ip-up zo praktisch is (voor bv. firewall scripts en dyndns-scripts). Een suggestie voor een andere, praktische locatie zou best welkom zijn :)
misschien kan ie op dat punt nog niet de benodigde modules laden
Interessante suggestie:
Een lsmod-vergelijking tussen de niet-werkende situatie en de handmatige/werkende situatie laat geen verschillen zien.
Expliciet modproben van alle benodigde modules alvorens het script te runnen: geen verbetering.
Enige sleep -10 statements tussen de regels in het script, en in ip-up: geen verschil.

Iksnappernixmeervan...

• AlterEgo
  • Niet online
Scriptje verplaatst van /home/ikke naar /etc,
en nu doet ie het wel. Terwijl ik mijn firewall script vanaf dezelfde directory probleem kan starten. Mysterieus :?

[ Voor 118% gewijzigd door AlterEgo op 23-02-2003 17:40 . Reden: opgelost ]