Toon posts:

internet delen over USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb hier een probleem nouja een vraag
een klasgenoot van mij die wou graag internet delen over usb
hij kan met die kabel (dynalink usb datatransfer cable) wel bestanden oversturen van pc naar laptop maar hij krijgt het niet voor elkaar om het internet te delen over usb, ik heb hier de search gebruikt en ik ben erachter gekomen dat het wel mogelijk is en dat het niet mogelijk is maar ik ben er niet achter gekomen HOE het mogelijk is kunnen jullie mij/hij misschien helpen,

hij gebruikt op de pc WIN ME en op de Laptop Win 98 SE
en hij wil het van PC naar Laptop
hij heeft ADSL (modem=speedtouch thomson Alcatel 510 ethernet)

Verwijderd

Ik denk dat ie sowieso eerst zijn modem dmv. telnet-sessie moet upgraden naar router.
(dit was tenminste nodig bij de alcatel speedtouch home) Als dit gebeurd is ben ik wel bang dat het modem/router internet niet kan doorgeven omdat dit niet samen met USB werkt.
(USB+IP???)
Waarom gebruikt hij geen netwerkkaarten? dan is dit wel mogelijk.

Of het mogelijk is om op computer waar internet op "binnenkomt" zijn verbinding kan sharen en vervolgens alles via USB doorgeeft weet ik niet.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Volgens mij bedoeld de topicstarter dat zijn modem die aan de computer vast zit via USB loopt... anders snap ik er namelijk erg weinig van...

:?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Gewoon peer to peer netwerkje waarvan 1 computer op internet zit. Deze internet connectie wil hij delen via het USB peer2peer... Volgens mij dan.. Lijkt me vrij duidelijk..

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
als de usb kabel die je hiervoor gebruikt wordt herkend als netwerkadapter dan moet je toch gewoon je software kunnen configuren lijkt me. ik kan uit eigen ervaringen met winroute herrinneren dat die alle netwerkkaarten vindt en kan instellen.

Verwijderd

Dat denk ik toch niet (ja ik vind het ook een beetje vreemd),
hij heeft toch een Speedtouch thomson Alcatel 510 ethernet modem???

En ethernet heeft volgens mij toch echt de betekenis dat het via ETHERNET gaat, dus niet via usb.

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 14:06
Je hebt een dynalink usb datatransfer cable daar kun je geen IP aan geven dit is zegmaar de nullmodem onder de USB kabels. Je hebt echter wel speciale USB kabels ff opzoeken.

YIppie ff gevonden:
http://www.lapwing.nl/producten/usb_usbtousbdatalink.htm
met deze kabel kun je dus een netwerk opzetten via USB poorten.
De dynalink usb DATATRANSFER cable kan dit niet.

[ Voor 37% gewijzigd door DigiBeer op 21-02-2003 15:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 13:24:
hallo allemaal

ik heb hier een probleem nouja een vraag
een klasgenoot van mij die wou graag internet delen over usb
hij kan met die kabel (dynalink usb datatransfer cable) wel bestanden oversturen van pc naar laptop maar hij krijgt het niet voor elkaar om het internet te delen over usb, ik heb hier de search gebruikt en ik ben erachter gekomen dat het wel mogelijk is en dat het niet mogelijk is maar ik ben er niet achter gekomen HOE het mogelijk is kunnen jullie mij/hij misschien helpen,

hij gebruikt op de pc WIN ME en op de Laptop Win 98 SE
en hij wil het van PC naar Laptop
hij heeft ADSL (modem=speedtouch thomson Alcatel 510 ethernet)
Misschien is dit niet helemaal de oplossing, maar die Alcatel is al een router. Je hoeft alleen maar een netwerkkit van Sweex bijvoorbeeld te kopen. De switch uit dat kitje sluit je aan op de Alcatel en dan weer twee netwerkkabels naar de pc's.

Alles op DHCP zetten en werken maar.

Verwijderd

Topicstarter
oke dus als ik het goed begrijp kan het niet via de usb omdat er geen ip aan gebonden kan worden....
PS. in de laptop zit en is geen mogelijkheid tot een ethernet kaart..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 21:31 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 21:29:
oke dus als ik het goed begrijp kan het niet via de usb omdat er geen ip aan gebonden kan worden....
PS. in de laptop zit en is geen mogelijkheid tot een ethernet kaart..
je moet een usb->ethernet device hebben, een netwerkkaart via je usb poort ;)
kan prima :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jep

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/images/prodpics/CSP100TU-la.jpg

deze gebruik ik vaak. alleen hij is usb 1.1 dus alhoewel hij 100mbit netwerk is, zal de snelheid nooit boven de 12 mbit uitkomen. alleen wel zat voor internet delen.

oh en je klepje is een tikje fragiel, al lijkt het wel heel te blijven na veel gebruik.

overigens denkt iedereen altijd dat het een geheugending is.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 15:32:
Dat denk ik toch niet (ja ik vind het ook een beetje vreemd),
hij heeft toch een Speedtouch thomson Alcatel 510 ethernet modem???

En ethernet heeft volgens mij toch echt de betekenis dat het via ETHERNET gaat, dus niet via usb.
Moeilijk om te lezen.....

Hij heeft een pc, die is verbonden aan een ethernet-modem. Dit ethernetmodem hangt aan een UTP ethernet-netwerkkaart.

Daarnaast heeft hij nog een 2e pc die via een USB crosscable aan de eerste pc hangt. Nu wil hij zijn internet-verbinding router over de USB verbinding naar de 2e pc.

Verwijderd

Topicstarter
klopt..

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 14:06
Oke dan heb ik het toch goed begrepen.
Het probleem is dat er meerdere soorten USB crosscables zijn. Dit merk je ook overigens in de prijs. De USB kabels waarmee je een TCP/IP verbinding mee kunt maken zijn veel duurder. Zelf gebruik ik de maxxtro kabels. http://maxxtro.com.hk

Verwijderd

Topicstarter
maare mijn klasgenoot en ik hebben voldoende info gekregen dankzij jullie en hij heeft die oude kabel ingeruilt tegen 1tje die er wel geschikt voor is.....dank jullie wel
Pagina: 1