geluid en tv out aan de voorkant

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 22:23

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik zit hier achter een pc waar aan de voorkant zo'n kastje zit met aansluitingen voor tv-out en composite en geluidsaansluitingen. Ik heb geweten hoe zo'n ding heet, maar ik kom er niet meer op.

In deze pc zit ook een geforce 4 mx440 met een tv out. Via deze tv out krijg ik wel beeld op de tv, maar als ik het aan de voorkant doe, gebeurt er nix. Ook komt er geen geluid uit de voorkant. Ik heb geen ervaring met dit ding en met de search vond ik ook nix.

Moet ik iets omzetten om dit aan te zetten of zo?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Het heet wel eens een breakout-box.

Je moet in de kast even checken of er wel kabels naar lopen, of ze goed aangesloten zitten, etc.
Je noemt geen merk; dat zou wel handig zijn, dan kun je weten of je drivers nodig hebt (en zo ja welke).

edit:
Kortom, duik de kast en wat handleidingen eens in om meer info in je openingspost te kunnen zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 13:22 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Dus eigenlijk zou hij het gewoon moeten doen. Ook moet er vast een kabel van de breakout box lopen naar de videokaart? Of gaat dit via het moederbord.

De pc is er eentje van de Makro, op de kast staat Cybercom, maar het is ook iets met Medion. Ik zou verwachten dat deze box helemaal aangesloten is toch? Het lijkt mij dat je dit softwarematig aan moet kunnen zetten of iets dergelijks...

Verwijderd

Boy schreef op 21 februari 2003 @ 13:22:
Dus eigenlijk zou hij het gewoon moeten doen. Ook moet er vast een kabel van de breakout box lopen naar de videokaart? Of gaat dit via het moederbord.
Hij hoeft het niet te doen. Je moet dus even checken hoe dat ding vast zit, welke kabels er naartoe lopen (if any), waarvandaan, en of er drivers (indien nodig) geïnstalleerd zijn.

Googelen op 'Cybercom' en 'medion' etc. levert mij niets bruikbaars op dus je zult iets specifieker moeten zijn over wat voor kastje het is. En zit het nou ingebouwd of is het extern?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Het is ingebouwd, zeg maar in zo'n gedeelte waaar je ook de cdrom of dvdrom of schrijver zet.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

ja, dat hadden we al begrepen, maar heb je die kast nu al eens opengehad? Gecheckt of de kabels goed lopen ed. Zoek ff met het typenummer (staat vast wel ergens op die box(als het niet op de voorkant staat dan misschien wel op de achterkant) op google, waarschijnlijk vind je wel een handleiding ofzo

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
De persoon waar dit van is, wil um liever niet open maken. Hij is bang dat de garantie dan niet meer geldt

Verwijderd

garantie blijft gewoon bij openmaken in de meeste gevallen
en het is de enige manier op erachter de aansluiting te maken

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 13:55 . Reden: trigger happy ;) ]

Verwijderd

Dat wordt een beetje moeilijk dan...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik zal um nu es openmaken dan

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb de kast opengehad zojuist, en er loopt een kabeltje van de geforce naar dat breakout ding. Er staat trouwens ook ergens Medion op dat ding, maar dit staat op de printplaat die gekoppeld is aan de card-readers.

Ik heb gezocht of ik een plaatje op internet zou vinden van de box, maar vind niets. Het heeft de volgende aansluitingen:

SD/MMC
Compact Flash
Smart Media
Memory Stick
3 usb poorten
1 firewire poort
S-video
Composite
line in
line out
microfoon aansluiting
een game port

De cardreaders worden wel gezien, die staan bij 'Deze Computer'.

[edit]
als ik 'm voor heb aangesloten, kan ik de tv-out ook niet inschakelen. Hij ziet dus geen tv

[ Voor 10% gewijzigd door Boy op 21-02-2003 14:19 ]

Verwijderd

Uitgebreid ding! Ik ken zoiets niet (het doet me denken aan de SB Extigy, maar die heeft geen cardreaders en USB).

Het kabeltje dat van je GeForce naar de box loopt zal niet de enige aansluiting zijn die er is, die zal wel alleen voor je TV-out zijn. Dat de cardreaders toch gezien worden bewijst dat er nog meer kabels lopen, bijvoorbeeld van het m/b naar de box.

Voor die GeForce kun met Google wel uitzoeken wat de aansluiting is waarop de kabel zit - dan weet je ook wat je moet doen om iets meer te laten werken.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Boy schreef op 21 February 2003 @ 13:52:
De persoon waar dit van is, wil um liever niet open maken. Hij is bang dat de garantie dan niet meer geldt
Dan zit ie waarschijnlijk gewoon aangesloten (als het zo'n alles in een kant en klaar ding is) :D

Verwijderd

bij mij computer zitten ook geluids/composite/s-video aansluitingen aan de voorkant. deze zijn echter voor sound- en video IN. voor tv out moet ik aan de achterkant zijn...

Verwijderd

Boy schreef op 21 February 2003 @ 13:52:
onzin, waarom zitten er anders lege pci sloten, lege hd brackets, etc in?

bij een pc van medion staat dat trouwens meestal gewoon in het boekje...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik kwam het Makrokrantje tegen, en ik zag dat de gele aansluiting aan de voorkant een video-IN is! |:( |:( |:(

Geen wonder dat dat niet werkt. Hij mag dus dicht.

Maar omdat er niemand met deze oplossing kwam, zie ik dit toch wel als een nuttig topic voor de search he :)

Verwijderd

Boy schreef op 03 March 2003 @ 16:22:
Ik kwam het Makrokrantje tegen, en ik zag dat de gele aansluiting aan de voorkant een video-IN is! |:( |:( |:(

Geen wonder dat dat niet werkt. Hij mag dus dicht.

Maar omdat er niemand met deze oplossing kwam, zie ik dit toch wel als een nuttig topic voor de search he :)
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 15:36:
bij mij computer zitten ook geluids/composite/s-video aansluitingen aan de voorkant. deze zijn echter voor sound- en video IN. voor tv out moet ik aan de achterkant zijn...
ik had misschien wat duidelijker moeten zijn ja 8)7
Pagina: 1