Toon posts:

XP hangt net voor welkoms scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg m'n pc'tje niet meer op de desktop... met geen mogelijkheid.
Hij blijft hangen op het lichtblauwe opstartscherm met die donkerblauwe balken boven en onder. Dus nog voordat dat scerm moet veranderen in "welcome".
Probeer ik in veilige modus te starten dan blijft hij daar ook hangen! Er is nog wel wat HD activiteit en de muis blijft ook wel werken maar ik kom niet op m'n desktop (ook niet met ctrl-alt-del).
Last known good config> nogo.
Alle pci kaarten eruit> nogo.
Andere (pci) vga kaart> nogo.
Wat kan ik nog proberen?
Er is niets veranderd de laatste windows sessie. Het enige is dat ik van dale woordenboek heb geinstalleerd (werkte niet).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

opstarten in save mode. vandale woordenboek deinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
safe mode werkt dus ook niet...
zelfde probleem

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
mutsje schreef op 21 February 2003 @ 13:06:
opstarten in save mode. vandale woordenboek deinstalleren.
:? vandale woordenboek ???? heb ik hem niks over horen zeggen hoor ?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al de windows dingen teruggezet? Ik dacht dat dat ook een optie was als je op F8 drukt tijdens het opstarten van winxp. Er staat ook nog iets van VGAmodus, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt. Ik weet eigenlijk niet hoe je bij winxp scandisk en scanreg doet. (net zoals bij win98) Anders blijft er weinig meer over dan opnieuw installeren. (als je geen backups hebt kun je eerst nog de hersteloptie doen van de winxp cdrom)

Verwijderd

NuKeFaCe schreef op 21 February 2003 @ 13:08:
[...]

:? vandale woordenboek ???? heb ik hem niks over horen zeggen hoor ?
Moet je gewoon voor de gein zijn stukje tekst maar eens lezen.... en? verrasing he?

Verwijderd

Misschien dat windows nu in een klein loopje zit.
Goedafsluiten kan nu dus niet omdat hij blijft hangen.
En dus slaat windows je wijzigingen niet op.
Heb het zelf gehad met wat incompatible audio software dat bij een hercules geluidskaart zat. Zelfde probleem. En windows Xp is met geen mogelijkheid op te starten.

Een backup doet wonderen.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

BoAC

Memento mori

Heb je je partitietabel veranderd door partities toe te voegen of te verwijderen?

Heb dat probleem ook wel eens gehad :'(

Nadat ik de partitietabel weer in oude staat had terug gebracht werkte XP weer.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. kan ik een system restore point terug zetten vanaf de recovery console van de setup cd-rom?
En als dat niet kan, kan ik xp er gewoon overheen installeren zoals dat bij win98 ook altijd wonderen deed? Of werkt dat niet zo gemakkelijk bij xp.
Pagina: 1