Toon posts:

maar 4 ide aansluitingen wat nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment al mijn ide aansluitingen in gebruik twee harddisks en een cdrom en een writer .

maar ik wil er nog een HD bij zetten alleen hoe doe ik dit ? ik wil geen ide controller want ik wil 4 verschillende partities.

ook zit ik met het probleem dat ik al me power connectoren heb gebruikt .
hoe kan ik dit verhelpen

bijvoorbaad dank .

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 12:32 schreef Sykesman het volgende:
ook zit ik met het probleem dat ik al me power connectoren heb gebruikt .
hoe kan ik dit verhelpen

bijvoorbaad dank .
Effe een power splitter halen, kosten 7 piek ofzo. Verkrijgbaar bij iedere electronica zaak.

Verwijderd

OK, het probleem van de voeding is makkelijk, daar zijn van die verloopstekkertjes voor te krijgen, gewoon vragen bij je lokale PC-boer.

Dat andere probleem snap ik niet helemaal, je zegt geen extra controller te willen omdat je 4 partities wil, dit heeft imho geen zak met elkaar te maken. Als je al je 4 IDE poorten al vol hebt, dan zit er niets anders op om gewoon een extra IDE controller in te bouwen. En dan kun je gewoon zoveel partities aanmaken als je wilt op die schijf.

succes ;)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Voor je powerconnectors is niet zo'n groot probleem. Bij elke ( zichzelf respecterende.) computerzaak kan je splitters daarvoor halen. Kosten iets van 5 piek ofzo. Wat betreft je IDE dat wordt anders.... uhm kweet effe nie. :P

Verwijderd

Topicstarter
O ik dacht dat als je een controller kaart gebruikte (raid) dat je alleen maaar van 2 hd eentje kon maken als je begrijpt wat ik bedoel.

maar een ide controller daar kan dus ook gewoon nog een cd-rom op bijvb.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Jep, gewoon zo'n PCI ATA66/100 controller halen en je hebt weer 4 extra IDE aansluitingen

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

koop je geen raid, maar een veel goedkopere udma 66 of 100 controller. kun je volgens mij het beste die van promise kopen. Of koop gelijk 2, want met die promise ide contoller heb je 4 ide kanalen op 1 irq.

Mijn tip dus koop 2 promise controllers en disabel je onboard conroller. voila 8 ide kanalen met 2 interupts.
In plaats van 8 idekanalen en 3 interupts.

B-)

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55
Of de kleinste HDD eruit halen en daar die nieuwe voor in de plaats zetten... :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

of die ide cd-speler vervangen door scsi cd-speler :)

* heuveltje vind dat het tijd werd voor een scsi flame :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties , ik denk dat ik een promise udma66 kaart ga kopen .

maakt het nog wat uit als mijn andere harde schijven dit protocol niet ondersteunen ?

want ik koop binnenkort ook een asus P3V4X moederbord die udma66 ondersteunt .

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Maakt niks uit, het systeem is backwards compatible..
Pagina: 1