vaag probleem met XP en USB muis + keyboard

Pagina: 1
Acties:

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 14:37
Hallo

Heb gister windows Xp geinstalleerd op een Packerd bell pc van een vriend van mij. Had hij eerst windows 98 SE maar die liep voortdurend vast door de zooi die hij erop had staan. Heb bij mij thuis een format c: uitgevoerd en xp erop gegooid. Dit alles is gebeurd met mijn ps2 muis en keyboard. Pc weer naar zijn huis, usb muis en keyboard ingeplugd. NIx. Pc start op, maar bij inlogscherm doen de muis en keyboard nix. Kan wel via keyboard in bios komen. Nu staat ie weer bij mij en toen ik de pc opstartte met mijn muis en keyboard liep ie weer als een zonnetje. Toen zijn usb m+k ingeplugd, ze werden herkend en geinstalleerd en deed het perfect. Na opnieuw starten weer precies hetzelfde liedje.
Instellingen staat in bios goed etc.
Komt dit omdat ik xp met mijn spullen heb geinstalleerd of niet? zou ik wel raar vinden.
Iemand misschien oplossing:

Packerd Bell
Imedia 6100 RW
AMD k7 1 GHZ
320 MB SDRAM
DVD + CDRW
20 GB HD MAxtor
GF4 MX 440

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit komt idd door XP.
zoek eerst eens de biosupdate (ik meen dat het voor een 6100rw een florida moederbord was) en installeer die. 9 van de 10 keer werkt het dan wel.

• legolas82
Terw_Dan schreef op 21 februari 2003 @ 13:42:
Dit komt idd door XP.
zoek eerst eens de biosupdate (ik meen dat het voor een 6100rw een florida moederbord was) en installeer die. 9 van de 10 keer werkt het dan wel.
Je zou inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben. Heb net XP helemaal opnieuw geinstalleerd en vanaf het begin af aan met de usb apparaten. Tijdens de installatie ging het perfect maar bij het opstarten niet meer :'(
BIOS update durf ik eigenlijk niet aan, heb het zelf nog nooit gedaan en ben erg bang om die pc helemaal te verpesten. Is er nog een andere mogelijke oplossing?

Verwijderd

Ja gewoon geen USB muis en toetsenbord als ik die jongen was zou ik ook geen update uitvoeren maar gewoon verlopig ps2 muis en toetsenbord gebruiken. Totdat je een gangbare/betrouwbare manier hebt gevonden. suc6

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

regel 1
kom nooit aan een Packerd Bell als hij nog opstart
regel 2
zet nooit op een verouderde Packerd Bell windows xp driver suport bij Packerd Bell is klote |:(

mare verder zou ik gewoon ps2 gebruiken hoor zolang de rest het wel doet :/

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

legolas82 schreef op 21 februari 2003 @ 15:27:
[...]

Je zou inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben. Heb net XP helemaal opnieuw geinstalleerd en vanaf het begin af aan met de usb apparaten. Tijdens de installatie ging het perfect maar bij het opstarten niet meer :'(
BIOS update durf ik eigenlijk niet aan, heb het zelf nog nooit gedaan en ben erg bang om die pc helemaal te verpesten. Is er nog een andere mogelijke oplossing?
nee, is geen andere oplossing. Maar een biosupdate van de PBsite is echt supersimpel. Zelfs de grootste n00b krijgt het niet voor elkaar het te verneuken :P

eigenlijk wel een andere oplossing, maar vind ik persoonlijk niet zo geweldig, en dat is je front USB of je back USB uitschakelen (maar dan heb je maar 2 van de 4 poorten) dan zou het ook moeten werken. Imho een workaround om het werkend te krijgen, zodat je zo snel mogelijk je bios kunt flashen
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 15:34:
Ja gewoon geen USB muis en toetsenbord als ik die jongen was zou ik ook geen update uitvoeren maar gewoon verlopig ps2 muis en toetsenbord gebruiken. Totdat je een gangbare/betrouwbare manier hebt gevonden. suc6
kan ook natuurlijk, maar zie niet in waarom een biosupdate niet gangbaar zou zijn.
Shunt schreef op 21 februari 2003 @ 15:48:
regel 1
kom nooit aan een Packard Bell als hij nog opstart
omfg, wat is dit een onzin. PBs zijn gewoon standaard PCs, met enkel afwijkende software en een andere bios. Je kunt zoveel klooien met dat ding als je wilt (en geloof me, ik heb ervaring met die bakken). Vanaf de laaste 4 releases zit er echt gewoon standaard hardware in (leadtek videokaartje, creative geluidskaarjte, MSI mobo, Maxtor hddtje, infeneon geheugen).
Alleen is de bios wat afgeslankt.
regel 2
zet nooit op een verouderde Packerd Bell windows xp driver suport bij Packard Bell is klote |:(
geef mij 1 voorbeeld waar voor deze machine (een 6100rw) geen XP drivers voor zijn? Er is een issue met die USB dingen, maar daar is ook een oplossing voor.
Geluid is gewoon een AC97 chippie, videokaartje zit geloof ik onboard (S3 Savage) en daar zijn best XP drivers voor te vinden.
mare verder zou ik gewoon ps2 gebruiken hoor zolang de rest het wel doet :/
kan ook, maar zonde van het fijne keyboard wat meegeleverd is.....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

Terw_Dan schreef op 21 February 2003 @ 15:56:
[...]

nee, is geen andere oplossing. Maar een biosupdate van de PBsite is echt supersimpel. Zelfs de grootste n00b krijgt het niet voor elkaar het te verneuken :P

eigenlijk wel een andere oplossing, maar vind ik persoonlijk niet zo geweldig, en dat is je front USB of je back USB uitschakelen (maar dan heb je maar 2 van de 4 poorten) dan zou het ook moeten werken. Imho een workaround om het werkend te krijgen, zodat je zo snel mogelijk je bios kunt flashen

[...]

kan ook natuurlijk, maar zie niet in waarom een biosupdate niet gangbaar zou zijn.

[...]

omfg, wat is dit een onzin. PBs zijn gewoon standaard PCs, met enkel afwijkende software en een andere bios. Je kunt zoveel klooien met dat ding als je wilt (en geloof me, ik heb ervaring met die bakken). Vanaf de laaste 4 releases zit er echt gewoon standaard hardware in (leadtek videokaartje, creative geluidskaarjte, MSI mobo, Maxtor hddtje, infeneon geheugen).
Alleen is de bios wat afgeslankt.

[...]

geef mij 1 voorbeeld waar voor deze machine (een 6100rw) geen XP drivers voor zijn? Er is een issue met die USB dingen, maar daar is ook een oplossing voor.
Geluid is gewoon een AC97 chippie, videokaartje zit geloof ik onboard (S3 Savage) en daar zijn best XP drivers voor te vinden.

[...]

kan ook, maar zonde van het fijne keyboard wat meegeleverd is.....
laat ik het zo zeggen
ik heb ongeveer 20 klanten die een Packerd Bell hadden
even geheugen bij zetten nou dat was dus niet mogelijk
fftjes windows 98 se er op
nee hoor dat ging niet zonder een lowlevel format en de mbr leeg te gooien
op 8 van de 10 zat een wacht woord @ de bios dus ffe wat veranderen ging ook niet |:(
de garantie bij Packerd Bell nou die was ook 1337 hoor
je brengt een pc dr naar toe met de klacht dat hij niet meer opstarte
volgende dag bellen ze op van hij doet het gewoon hoor
jij neemt hem mee naar huis en nee hoor hij start nog steeds niet op
jij weer trug hij doet het nogsteeds niet hoor
hun aan sluiten en jij mee kijken ze zien de bios en het eerste stukje van winhoos en ze zetten hem uit jah hij doet het gewoon hoor |:(

de laatse Packerd Bell's zijn idd gewoon normale pc's ja
maar het gaat hier om de wat oudere modellen :> die zijn nog met aangepaste mobo's en speciale mbr indeling en zooi B)

maar genoeg over Packerd Bell :P

wat is die fix voor usb onder xp dan ?

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 21-02-2003 16:05 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• legolas82
het is opgelost
Om me ook ff te mengen in de discussie. Kon er dus wel gewoon 256 mb geheugen erbij doen en heb de videokaart ook vervangen voor een GF4

oplossing was als volgt. In de bios stond onder advanced: usb legaly support op mouse/fdd en nog wat. Heb dat op disabled gezet en tadaa, Hij startte perfect op en de muis en keyboard deden het prima!! _/-\o_
Nog ff opmerkingkje over PB: hij is muis en muis stil das wel een pre,. WEl een erg kleine kast gebruikt, maar ja. Bedankt voor de snelle reacties

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

die fix is gewoon een bios update.

• legolas82
Nog steeds problemen met de usb. Xp doet het nu prima met usb muis en keyboard, maar zodra ik een ander usb apparaat connect aan de voorkant, bevriest xp totaal en enige wat ik kan doen is een harde reset :'(

• legolas82
niemand ook zulke ervaringen of oplossingen?? _/-\o_
Pagina: 1