Toon posts:

1 netwerk op 2 locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De configuratie:

Locatie A : WIN 2000 SBS SERVER(ISA/EXCHANGE/SQL), VASTE DSL VERBINDING MET VAST IP ADRES
(Virusscanner) | 15 users

Locatie B : WIN 2000 SERVER, VASTE DSL VERBINDING MET VAST IP ADRES (extra Firewall) | 20 users

Wat moet er gebeuren:

De gebruikers van Locatie B moeten gebruik kunnen maken van exchange op locatie A, dus zij moeten daar hun mail kunnen ophalen. Hiervoor moeten de servers worden ingericht in hetzelfde domein.

Ik weet dat dit met een VPN verbinding wel kan, maar weet niet goed hoe dit in elkaar zit. Kan iemand mij dit precies duidelijk maken met bijv. een stappenplan of een link naar een site waar dit beschreven staat.

Met vriendelijke groet,

jim

Verwijderd

In de NT Faq:
De mannen van howstuffworks.com hebben een apparte categorie met allemaal spannende verhaaltjes over alleen maar netwerkdingetjes geschreven, zoals DNS, NAT, VPN, Ethernet, etc... Dus eat your hart out!

http://www.howstuffworks.com/category.htm?cat=Netw

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar hier kan ik niet op vinden wat ik bedoel

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Al in de help van W2K Server gekeken?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vertel dan even wat je wel wilt weten :)

als je 2 routers hebt, kan je een VPN instellen, (als dat wordt ondersteund)

maar wat wil je dan exact weten :?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 18:58
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:20:
De configuratie:

Locatie A : WIN 2000 SBS SERVER(ISA/EXCHANGE/SQL), VASTE DSL VERBINDING MET VAST IP ADRES
(Virusscanner) | 15 users

Locatie B : WIN 2000 SERVER, VASTE DSL VERBINDING MET VAST IP ADRES (extra Firewall) | 20 users

Wat moet er gebeuren:

De gebruikers van Locatie B moeten gebruik kunnen maken van exchange op locatie A, dus zij moeten daar hun mail kunnen ophalen. Hiervoor moeten de servers worden ingericht in hetzelfde domein.

Ik weet dat dit met een VPN verbinding wel kan, maar weet niet goed hoe dit in elkaar zit. Kan iemand mij dit precies duidelijk maken met bijv. een stappenplan of een link naar een site waar dit beschreven staat.
Dit kan niet werken, voordat een client gebruik kan maken van Exchange moet deze in dezelfde active directory zitten, nu draaid jullie Exchange op een SBS server, deze kan op geen ene mogenlijkheid 'gekoppeld' worden aan een andere domain controller, dus gaat dit gewoon niet werken.

Deze info is ook allemaal te vinden bij Microsoft, en ook in de product handleiding ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:20:

Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst op zoek gaat en helemaal niet de bedoeling om hier om een tutorial te vragen.

Je vindt meer dan genoeg info @ http://www.microsoft.com/technet/ & google.com
KoeKk schreef op 21 februari 2003 @ 15:58:
[...]

Dit kan niet werken, voordat een client gebruik kan maken van Exchange moet deze in dezelfde active directory zitten, nu draaid jullie Exchange op een SBS server, deze kan op geen ene mogenlijkheid 'gekoppeld' worden aan een andere domain controller, dus gaat dit gewoon niet werken.

Deze info is ook allemaal te vinden bij Microsoft, en ook in de product handleiding ;)

AFAIK kan je ze niet een SBS verbinden met een ander domain dmv thrusts maar kan je wel meerdere DC's naast die SBS DC in 1 AD domain hebben.

Maar dat valt ook simpel op te zoeken op technet.

[ Voor 40% gewijzigd door Predator op 21-02-2003 18:24 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.