Voor een pagina waar mensen kunnen reageren op nieuws wil ik per user de postcount bijhouden. Nu zit ik een beetje met een dilemma. Hoe ga ik deze postcount bijhouden?
De bedoeling is dat de postcount in het profiel van de user ga bijhouden. Dus echt vaak wordt deze niet opgevraagd. Nu had ik een discussie met een vriend van me om die postcount dus bij te houden. Ik dacht zelf aan dit:
Pseudocode:
Maar die vriend zei dat je net zo goed een count() kan doen op de post tabel. Maar in mijn ogen is dat een stuk zwaarder dan mijn manier. Hoewel het op mijn manier wel een extra update query is bij elke post.
Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen? Wat is efficient?
Ik ben benieuwd
De bedoeling is dat de postcount in het profiel van de user ga bijhouden. Dus echt vaak wordt deze niet opgevraagd. Nu had ik een discussie met een vriend van me om die postcount dus bij te houden. Ik dacht zelf aan dit:
Pseudocode:
code:
1
2
3
| if (post=true) { update dabase postcount+=1; } |
Maar die vriend zei dat je net zo goed een count() kan doen op de post tabel. Maar in mijn ogen is dat een stuk zwaarder dan mijn manier. Hoewel het op mijn manier wel een extra update query is bij elke post.
Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen? Wat is efficient?
Ik ben benieuwd