Ik ben tijdens mijn stage bezig met het uitzoeken van IPv6.
Het hele adresgebeuren en de redenen waarom een nieuwe technologie is gekozen zijn me duidelijk.
Ik heb bij Cisco en Microsoft veel informatie gevonden en wil nu graag een testopstelling maken (eerst zonder WAN verbinding, daarna eventueel met).
Ik heb de beschikking over genoeg cisco routers die ik kan upgraden naar IPv6 en verder denk ik dat het verstandig is Windows XP pc's te kiezen.
Ik zat te denken aan een opstelling als deze:
______[router2]------[PC2]
|
[router1]
|
|______[router3]------[PC3]
Nu heb ik nog 2 mogelijkheden:
- Volledig IPv6 Netwerk
- Router 1 IPv4 en router 2&3 IPv6 (dus met Tunnell)
Graag wil ik weten of dit uberhaupt gaat werken?
Hoe werkt IPv6 met Windows XP?
Die WAN-Link laat ik nog maar even zitten, misschien dat ik daar nog wel aan toe kom, dit moet eigenlijk eerst werken.
Het hele adresgebeuren en de redenen waarom een nieuwe technologie is gekozen zijn me duidelijk.
Ik heb bij Cisco en Microsoft veel informatie gevonden en wil nu graag een testopstelling maken (eerst zonder WAN verbinding, daarna eventueel met).
Ik heb de beschikking over genoeg cisco routers die ik kan upgraden naar IPv6 en verder denk ik dat het verstandig is Windows XP pc's te kiezen.
Ik zat te denken aan een opstelling als deze:
______[router2]------[PC2]
|
[router1]
|
|______[router3]------[PC3]
Nu heb ik nog 2 mogelijkheden:
- Volledig IPv6 Netwerk
- Router 1 IPv4 en router 2&3 IPv6 (dus met Tunnell)
Graag wil ik weten of dit uberhaupt gaat werken?
Hoe werkt IPv6 met Windows XP?
Die WAN-Link laat ik nog maar even zitten, misschien dat ik daar nog wel aan toe kom, dit moet eigenlijk eerst werken.