Toon posts:

Snelheidsproblemen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Alcatel speedtouch 510 (i) v4 modem. Dat is een modem voor ISDN met 4 poorts router ingebouwd. Daar zitten twee pc's op aangesloten. Als er één pc aanstaat gaat het gewoon snel (80 kb/sec op een max 768 down-verbinding van hccnet). Echter, als beide pc's aanstaan is het zooitje niet vooruit te branden! Ik heb de NAT/PAT instellingen uit de ini van KPn gehaald en zo staat mijn modem nu ook geconfigged. Dat moet werken volgens mij, het werkt echter niet. Hoe kan ik dit oplossen, of wat voor informatie hebben jullie nodig om misschien tot een oplossing te komen. Ik moet dit oplossen anders gaat em pa ADSL-abo afsluiten :-(

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52

chromeeh

the Gnome

Als je nou eens probeerd je config helemaal 'clean' op te bouwen....
Dus alles back to deffault en dan opnieuw beginnen met configgen en dan pc voro pc alles goed zetten :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Is er een netwerkverbinding tussen deze 2 pc's?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Ik neem aan van wel. Dan is het wel van belang dat je dat en de instellingen even heel erg goed bekijkt, want dat is wel van belang. Het kan dat de internet-verbinding ondanks de router toch nog via 1 pc loopt. Maar dat zou toch ook niet zóveel moeten schelen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
Beide pc's zitten via een netwerkkaartje op de modem, in poort 1 en poort 2. Ik heb de modem al omgeruild maar daar lag het niet aan. Toen ook weer alles clean opgebouwd. En welke instellingen moet ik goed bekijken en hoe weet ik of ze verkeerd staan?

Verwijderd

Ik zou 't ADSL abbo ook afsluiten met zo'n lousy netwerk-admin .. ;)

Ik denk dat je eens goed moet kijken naar de netwerk instellingen op de verschillende pc's en de router. Het is van belang (volgens mij) om er voor te zorgen dat alles bv. op 10Mbit-half duplex draait, en niet een van de 3 apparaten op full-duplex (dat had bij mijn 10Mbit netwerk het resultaat dat geen transfer op het LAN meer boven de 5kbps kwam).

Verwijderd

Topicstarter
ik had ze op automodus staan, zet ze nu beide op duplex half modus, kijk of dat werkt. er staan trouwens 2 pc's op.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van _phoenix- werkte niet, in het begin leek het te werken maar hij is nu weer zo traag als dikke stront de berg op zeg maar. Moet ik me netwerk ander configureren dan de KNP NAT//PAT ini? Die is namelijk niet specifiek voor mijn modem. Ik had hiervoor geconfigged op pppoa en vcmux. Iemand nog tips?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27

Korakal

Up up up!

Ik kom binnenkort wel even langs, even de boel resetten en handmatig instellen :Y)
Dan weet je tenminste wat er gebeurt :)
Pagina: 1