Toon posts:

Voeding zuigt. letterlijk :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er laatst achter dat mijn voeding lucht naar binnen ZUIGT.
da's op zich niet erg, maar mn pc staat vlak voor mn verwarming......
Lijkt mij niet handig.

vraag:
1 is het normaal dat een voeding zuigt?
2 kan ik dat makkelijk omdraaien?

Verwijderd

gewoon de fan omdraaien die derin zit.

Verwijderd

meeste voedingen blazen.. je kan natuurlijk heel simpel effe je fan omdraaien :)

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51
Het kan ook de bedoeling zijn dat ie zuigt. Sterker nog, dat lijkt me in jouw geval zo. Ik neem aan dat de voeding altijd al zo geweest is, dus dat zal niet zonder reden zijn.

Zo ken ik IBM PC's waarvan de voeding ook zuigt. Dit moet ook, omdat in de kast de stroom lucht die van de voeding vandaan komt over de passief gekoelde P2 heengeleid wordt. Een naar buiten blazende fan aan de voorkant voert vervolgens de warmte af. Zou je in zo'n geval de voedingsfan omdraaien, dan wordt je processor niet meer voldoende gekoeld.

Dus: bezindt eer ge begint :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Cheeks op 21-02-2003 12:07 ]

Verwijderd

Mja ik denk dat het sowieso belangrijk is dat je je voltages en temps even in de gaten houdt. Lijken ze stabiel dan kun je het op zich zo laten. Het omdraaien van die fan kan op zich echt geen kwaad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:53:
..8<..
vraag:
1 is het normaal dat een voeding zuigt?
2 kan ik dat makkelijk omdraaien?
Ik vermoed dat de voeding die jij hebt nog van de ATX1.0 standaard is, daarbij moest de voeding idd de kast ín blazen. Dan zit vaak ook een 92mm fan onder op de voeding, en heeft de achterzijde(met de 230VAC aansluitingen) een rooster.

Is dat in jou geval toevallig ook zo? :)

Als er een processor passief gekoeld wordt door een gerichte luchtstroom, kan je een soort van 'duct' maken, zodat in 't nieuwe geval de lucht van de heatsink wordt afgezogen. :)

Verwijderd

Ik zou fan NIET omdraaien. Hij hoort namelijk lucht naar binnen te zuigen, voor de luchtcirculatie, in jouw geval.

Liever pc van de verwarming vandaan halen. :7

Verwijderd

Zit er ook een 'stofmasker' op?

Mischien is het zinvol om de zaak eens door een 'stofzuiger' te laten inspecteren.
Hoe schoner hoe beter.

Zuigende fan's zijn geen probleem in dit geval.

Het is wel raadzaam om eens te kijken of de aangezogen lucht, na gedane arbeid, ook weer uit het huis komt.
Bevorderd een goede circulatie.
Hoe verser hoe beter.

Suc6

Joal1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 11:55:
Zit er ook een 'stofmasker' op?

Mischien is het zinvol om de zaak eens door een 'stofzuiger' te laten inspecteren.
Hoe schoner hoe beter. :)

Zuigende fan's zijn geen probleem in dit geval. ;)

Het is wel raadzaam om eens te kijken of de aangezogen lucht, na gedane arbeid, ook weer uit het huis komt.
Bevorderd een goede circulatie.
Hoe verser hoe beter. :)

Suc6 8)

Joal1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 11:55:
Zit er ook een 'stofmasker' B) op?

Mischien is het zinvol om de zaak eens door een 'stofzuiger' :9 te laten inspecteren.
Hoe schoner hoe beter. :*)

Zuigende fan's zijn geen probleem in dit geval. ;)

Het is wel raadzaam om eens te kijken B) of de aangezogen lucht, na gedane arbeid :Y) , ook weer uit het huis komt .
Bevorderd een goede circulatie. :)
Hoe verser hoe beter. :*)

Suc6 _/-\o_ 8)

Joal1

Verwijderd

3 keer dezelfde post en twee keer je post quoten :? :? :?
Erg zinloos. En dan die suffe smilies erbij :?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 14:09:
3 keer dezelfde post en twee keer je post quoten :? :? :?
Erg zinloos. En dan die suffe smilies erbij :?
Da's nou typisch iemand die het verschil niet doorheeft tussen EDIT en QUOTE ;)

Topicstarter: mocht je hem andersom willen laten blazen, dan nog ff: stekkertje omdraaien helpt niet, dan gaat de fan niet andersom blazen, maar gewoon _niet_ blazen. Dus je zult de hele fan om moeten draaien.

Bij een CPU zonder aparte CPU-fan zou'k het niet doen.. Anders moet het volgens mij geen probleem zijn..

Oplossing 2: computer (ìets) verder van de kachel afzetten?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Eens de eerste keer.

Ook ik zal 't moeten leren.

Komt ook wel goed.

Dank.

Joal
Pagina: 1