Toon posts:

Problemen met Promise Fasttrak100. :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha people,

Ik heb een klein probleempje met mijn fasttrak100 controller in mijn HP netserver LC2000. Ik krijg de volgende foutmelding als ik de kaart erin heb en de drivers heb geinstalleerd:
------------------------------------------
*** STOP: 0x000000D1 (0x0000000C,0x00000006,0x00000001,0xf7024bb6)
Driver_irql_not_less_or_equal

*** Adress f7024bb6 base at F7020000, datestamp 3921cd19 - fasttrak.sys
restart your computer. If this screen sppeart again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If
this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for
any windows 2000 update you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or
software. Disable bios memory options such as caching or shadowing. Check
your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. If
you need to use safe mode to remove or disable component, restart your
computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe
mode.

Refer to your getting started manual for more information on troubleshooting
stop errors.
-----------------------------------------
Ik heb alle kaarten eens eruit gegooid en alleen de promise controller erin
gehad. Zonder succes. Ik heb het systeem opnieuw geinstalleerd en de Promise
controller later erbij gezet, en het syteem loopt als een zonnetje totdat
die controller erin wordt gezet en driver wordt geinstalleerd. Ik heb verschillende IRQ's en PCI sloten geprobeerd. Ik heb de controller op een ander systeem getest met 2
verschillende drivers, en dat werkte prima. Ik heb een andere promise fasttrak100 geprobeerd, en dat werkte ook niet. Toen heb ik een Fasttrak66 gepakt om die te testen. Ik krijg precies dezelfde foutmelding. Ik heb ook de onboard IDE controller eens uitgezet, maar zonder succes. Ik heb
geprobeerd de IDE schijfjes eruit te halen, maar probleem blijft. Als ik de
schijfjes eraan hang en ik start op met een win98 bootdisk, dan kan ik iedere harde schijf in het systeem aanspreken, IDE raid en SCSI raid. Ik weet echt niet meer waar ik het probleem moet zoeken. Ik heb al vanalles
geprobeerd, maar weet nu effe niks meer. Ik heb het laatst wel zo aan de praat gehad dat die opstarte, maar dan zei die bij de fasttrak100 dat die
het apparaat niet kon starten. Maar nu kan ik niet eens meer booten in
veilige modus. Dan krijg ik precies dezelfde foutmelding. Ik heb de laatste bios van controller en Mamaboard, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Ik hoop dat jullie mij kunnen uithelpen met mijn probleem en misschien nog een ideetje hebben wat ik nog meer kan proberen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Mclain

Verwijderd

Gebruik je wel de juiste bios bij de juiste driver ?
Of heb je mischien eerst je FastTrack bios geflashed naar een hogere versie terwijl je niet eerst de driver had geupgrade?
Daar wordt door promise echt op gehamerd. Eerst de driver upgrade, dan pas de bios.

Dit riekt namelijk echt naar een driver probleem. Ik mag aannemen dat je IRQ-conflicten al hebt uitgesloten.
Mischien kan je de driver eens opnieuw installeren. Eerst verwijderen (moet je FastTrack natuurlijk niet je boot array zijn).
Alle driver related files verwijderen (welke dat zijn kan je vaak zien in setup.inf achtige bestanden of in CAB files kijken als daar gebruik van wordt gemaakt.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Als ik het goed heb kun je de adressering van je harde schijven aanpassen in het bios menu van de fasttrack. kijk daar eens naar, misschien hebben beide hd's hetzelfde adres en weet de controller zelf niet wat ie moet doen. Het is maar een suggestie van iemand die zonder problemen zijn fasttrack 66 gebruikt. Weet dus een beetje hoe het kaartje werkt. Suc7 heb je nu wel nogig.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de adressering zal het niet liggen, aangezien die het ook niet doet als ik geen HD's eraan hang. Ik was eerder aan het denken dat het kaartje misschien een IO, dma of geheugenadres naar zicht toe krijgt geslingerd wat buiten zijn range valt en daarom problemen geeft. Ik zou het ook niet weten. Ik ga vanavond eens proberen met NT4.0, misschien dat dat wat uithaalt. Zou toch eigenlijk gewoon moeten werken. Of zou het kaartje niet compatible zijn met het systeem?? Hoop het toch van niet, dan loop ik 60 gig mis, en ik heb geen zin om die hd plaats bij te kopen in scsi uitvoering. Dat kunnen we effe niet betalen. Als nog iemand wat weet laat het dan effe weten.

alvast bedankt,
mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een poging gedaan door win NT 4 server erop te zetten. Kus me de #$&@^#*$ zegt de HP server. ik doe dan Extra Hardware toevoegen. stop de Fasttrak100 diskette erin met de nieuwst drivers, en NT 4 doet die drivers dan meteen laden.En dan meteen CRASH. Precies dezelfde foutmelding als bij 2000. Ik weet het nu echt niet meer. Iemand van jullie nog een oplossing? Ding heeft me klauwen vol met geld gekost, en hij zou eigenlijk donderdag moeten lopen. Dat wordt namelijk de server op het netwerk weekend. Maar als ik die Fasttrak niet aan het lopen krijg, mis ik gewoon 60 GIG aan HD ruimte op het netwerk weekend. En ik wou toch wel wat Divx filmpjes erop zetten. Er zie nu 3 X 9 GIG SCSI LVD erin op een Raid controller. Dat is 27 gig, en dat vindt ik te weinig. Iemand anders nog een ideetje?

Ik hoor het graag.

Mazzl

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien dat <a href="http://search.support.microsoft.com/kb/psssearch.asp?SPR=win2000&T=B&KT=ALL&T1=7d&LQ=STOP%3A+0x000000D1+&S=F&A=T&DU=C&FR=0&D=ntrelease%2Bor%2Bierelease%2Bor%2Bcrossnet&LPR=%22windows+2000%22&LNG=ENG&VR=http%3A%2F%2Fsupport.microsoft.com%2Fsupport%3Bhttp%3A%2F%2Fsupport.microsoft.com%2Fservicedesks%2Fwebcasts%3Bhttp%3A%2F%2Fsupport.microsoft.com%2Fhighlights&CAT=Support&VRL=ENG&SA=GN">hier</a> iets bijstaat ?

Virussen? Scan ze hier!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op de site van Promise hebben ze driver-versie 42 eraf gehaald en versie 33 teruggezet. 42 zou data-corruptie tot gevolg hebben. Ikzelf merk daar niks van, maar misschien geldt het in jou geval wel?
Wat voor chipset heeft die HP eigenlijk?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Welk chipset weet ik effe niet. Ik ga het effe nakijken. Eerst effe een ghost terugzetten zodat het ding weer herrie kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Kan nergens vinden wat voor chipset het is. Heb wel wat meer info over wat erin zit.

HP Netserver LC2000
-Dual PIII 600/256/133
-128 MB PC133 ECC
-HP Netraid 1SI LVD-SCSI raid controller
met 16 MB Edo Ram (PCI slot 1)
-3 X HP 9.1Gig LVD-SCSi schijf aangesloten
op de raid controller(raid 0, dus
1 logische schijf van 27 GIG)
-3Com 900 10Mbit UTP (PCI slot 2)
-ALS 4000 Geluidskaart(PCI SLot 3)
-VIA USB Controller kaartje(PCI Slot 4)
-Promise Fastrack100 controller(PCI Slot 6)
-2 X IBM 30,7 GIG U100 7200 2mb harde
schijfjes op promise controller.
-ATI Rage IIc 2MB onboard
-Onboard 10/100TX NIC
-dual-channel, Ultra-2 SCSI controller
Onboard
-Hitachi CD-R 8435 cdrom op onboard IDE
controller(cable select(default))
-Phoenix Bios 4.25A (laatste nieuwe)
Misschien helpt dit een beetje. Ik weet het ook niet meer.

Laat maar wat horen als jullie misschien nog iets weten wat ik over het oog zie.

alvast bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op internet, maar kon niet vinden wat het nou precies voor chipset was. Nu heb ik de kast maar eens opengeschroefd en gekeken. Ik kan er geen chipset uit op maken, maar dit zijn de chips die ik gevonden heb:
---------------------
VS006AD
NSC97A
PHX 97 416
PC97317-ICK/VUL
SUPER I/O
Deze zal voor poorten zijn of iets dergelijks denk ik. PHX zal dan wel voor phoenix staan.
------------------------
RCC-IB6566-PO3
0006KU 214
Dit zou wel eens iets van het chipset kunnen zijn
------------------------
RCC-NB 6635-P02
0006PX400
Dit zou ook wel iets ervan kunnen zijn
------------------------
ATI 3D
RAGE IIC AGP
215R2BBUA21
BBU6P
0002SS
Wat zou dit zijn???Koffieapparaat controller?
------------------------
GD 82559
L0071F88
Dit zou wel eens iets kunnen zijn van de NIC, denk ik zo
------------------------
Pulse
H1086 9948
Dit is ook iets van de Nic, of zo ziet het tenminste uit.
------------------------
LSI Symbios
53C897
609-0393608
WHC02809
Y0002 Korea
Dit is van de dual scsi onboard controller
------------------------
Altera
Flex
EPF6016QC208-3
BBA569949
Dit zou ik niet weten. Lijkt me niks van een chipset weghebben. Misschien van de manager poort? Maar is wel erg groot daarvoor.
------------------------
Philips
P80C6521BA
597800-1
DFD9951V4
Geen idee

Ik weet niet of we nu misschien verder komen, maar het is altijd een poging waard.

Ik hoor het wel.

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Of jullie het geloven of niet, maar ik heb het eindelijk aan het werken. Ik heb eens op mijn HD gezocht voor die Build 42 drivers. en die op diskette gezet. Mijn cleane Ghost terug gezet(alleen drivers). Diskette erin en toen kwam die met dat de win9x-ME driver de juiste waren. Ik hem zijn zin gegeven. Op nieuw opgestart, toen zag die het wel als een Raid controller in de juiste apparaat indeling, maar hij zei dat die het apparaat niet kon starten. Dus ik de diskette weer erin en toen de 2000 drivers gepakt, en toen deed die het. Vindt het maar vreemd, maar ik ga nou kijken waar het probleem ligt. het werkt nu, en heb een ghost ervan gemaakt en kijken of ik het probleem kan achterhalen.
Ik wil "Tachyon" nog effe bedanken om mij mede te delen dat er ook nog Build 42 drivers waren. Ik ga de schijfjes nu maar eens goed inbouwen en de server nu echt als een server instellen.

Allemaal bedankt voor jullie hulp, en als ik het probleem heb gevonden doe ik dat ook nog effe posten.

Mzzl

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Ik zie de twee hoofdonderdelen van de ServerWorks LE chipset staan:
NB6635 North Bridge 3.0LE (576 Tape Ball Grid Array)
IB6566 South Bridge (352 Plastic Ball Grid Array)

meer info: http://www.serverworks.com/frames/prodLE_frame.html

edit:

PC97317 SuperI/O Plug and Play Compatible Chip with ACPI-Compliant Controller/Extender
http://www.national.com/pf/PC/PC97317.html

ATI 3D RAGE IIC AGP
Rage against the Coffee Machine
http://www.mamster.net/ratcm/rage.jpg
Pagina: 1