• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik weet dat er topics zijn geweest over Medion en Marmitek wireless producten en ja ik heb google uitvoerig gebruikt.

Echter vind ik dat deze producten een ding missen : het overbrengen van het muissignaal. Ik wil mijn AV signaal overbrengen als mede het muis signaal. Nu doe ik dat met een een AV kabel ->video en video->TV (RF) en met een draadloze USB optische muis (logitech). Als de PC echter ooit naar de achterkamer verhuist kan ik dat laatste wel vergeten.

Vraag 1 : Zijn er producten die ook het muis signaal kunnen overbrengen ? Zij het via PS2 of USB aansluitingen aan beide kanten ? Ik weet dat er een mouse remote is (http://www.hardwarecentra...recentral/reviews/2045/2/) maar dan heb je een afstandsbediening. Verder zijn er producten die IR signalen overbrengen (voor afstandsbediening) maar zit die draadloze muis verbinding ook in dezelfde range ?

Vraag 2 : Bij de beschrijving van de Marmitek Gigavideo70 (http://www.intellihome.be/nederlands/productview.asp?id=212) staat dat deze "voorzien is van een modulator in de ontvanger, zodat een scart-aansluiting niet noodzakelijk is". Betekent dit een RF/Coax aansluiting waar AV in gemixed is zodat ik het gelijk in de antenne aansluiting van de TV kan doen ? Heeft iemand hier ervaring mee :?

Thx....

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

1) er is misschien iets te vinden op Infrarood muis/toetsenbord

• Spam
Had ik al gecheckt maar daar staat dat het via de standaard IR feedback port dus niet werkt. Of dat de IR range gewoon niet word opgepikt. Geen oplossing geboden....

Ik vroeg me dan ook af of er producten waren die dat misschien apart oversturen.....

• Spam
Heeft iemand uberhaupt ervaring met die mouse remote ? Als dat IR verhaal van de wireless muis niet werkt dan is dat misschien wel een oplossing. Echter lijkt hij me zo onhandig als je een beetje muis werk gaat doen met die halve joystick die erop zit.

Ik zie nu bijvoorbeeld dat deze mouse remote een aparte ontvanger heeft die maar een bereik van 6-15 meter heeft. M.a.w. als je je AV transmitter + TV verder hebt staan dan kun je er nog steeds geen moer mee, omdat het bereik van die mouse remote niet ver genoeg rijkt. Klaarblijkelijk is er niet genoeg bandbreedte in de AV transmitter om ook mouse info over te brengen...alleen IR signalen voor afstandsbediening.....

[ Voor 44% gewijzigd door Spam op 21-02-2003 11:56 ]

• Spam
En nu kwam ik deze review op reviews: Wireless A/V transmitter review tegen over een toetsenbord + muis die WEL via de AV transmitter kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Kun je hier ook je eigen Wireless muis doorheen laten gaan :?

• Spam
Hmmm...volgens mij staat het antwoord hier al : Wireless desktop bereik vergroten (via wireless A/V set?)

De cordless mouse die ik heb is via radio signalen :( dus ik kan het wel shaken om dit via de IR port te doen.....

Pagina: 1