Toon posts:

veel mail verwerken met meerdere personen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie een goede manier voor de beantwoording van e-mail, als het gaat om grote aantallen en vooral dat je met meerdere personen hieraan kan werken. Beetje vaag misschien, zal het ff concreet maken:
Op een info@domein.nl adres komt heel veel mail binnen. Er zijn vier mensen die deze kunnen beantwoorden, op verschillende pc's. Maar men moet dus niet dezelfde mail gaan beantwoorden.

Wat is hier de beste en/of makkelijkste oplossing voor?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
bij lezen mail verwijderen?
en anders moet je opslitsen in meerdere email adressen..
voor het geval van een webwinkel:
sales@domain.nl
info@domein.nl
prijzen@domein.nl
weetkveel@domein.nl

edit:
heb je toevallig op www.hotscripts.com al gezocht voor een systeem toevallig?

[ Voor 19% gewijzigd door Bender op 21-02-2003 11:28 ]

Verwijderd

Je geeft ze alle 4 een eigen mail adres, deze machtig je voor info@domein.nl.
Deze gebruik je dan gewoon als een soort mailque, zodra iemand een van de mailtjes oppakt, moet deze persoon gewoon het mailtje naar bv ze eigen Inbox verplaatsen.
Lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
bij lezen mail verwijderen?
Maar dan kan het dus fout gaan als je net met een mail bezig bent, overlap dus.
en anders moet je opslitsen in meerdere email adressen..
Dat kan simpel gezegd niet

Heb inderdaad op hotscripts.com gezocht, maar niks kunnen vinden.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien kan je de mail (via outlook) als taak toekennen aan alle 4 de personen, op het moment dat de mail wordt behandeld door 1 verdwijnt deze als taak, ik weet niet of dit standaard is maar het lijkt me dat dit mogelijk moet zjin.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:31:
Je geeft ze alle 4 een eigen mail adres, deze machtig je voor info@domein.nl.
Ik heb wel eens gehoord dat dat bij Netscape Comm kan, dat je gezamelijk een dergelijke account deelt, maar hoe precies en is dat de enige?

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik zou zeggen, laat 1 persoon (roulerend) de mail doorsturen en indelen in bepaalde categorieen (zet dit dan bijv in de "FW:[catg.]subject mailtje", de andere 3 verwerken de boel dan. En verwerken dus alleen maar bepaalde categorien mailtjes...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Imap, en een mailbox met new en een mailbox met replied maken ...

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Mail automatisch ophalen mbv een programmatje, opsturen naar echte e-mail adressen, mensen laten werken vanaf deze email adressen.

--edit--

Verdeling zou je dan zelfs kunnen doen op basis van criteria zoals subject, from adres etc.

[ Voor 30% gewijzigd door jkf op 21-02-2003 11:51 ]

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:55
De mooiste oplossing is via een extern programma, zodat mensen niet direct bij de mailbox kunnen. Dan zou je extra flags als 'bezig' en 'afgehandeld' makkelijker kunnen toevoegen. Als je met z'n allen in één systeem zit dan krijg je al gauw overlap.

Als je liever geen heel webmail-achtig pakket wilt schrijven zou je inderdaad eens kunnen kijken naar de oplossing van jkf. Enige nadeel is dat je dan mensen met vragen opzadelt waar ze geen antwoord op weten. Zij moeten het dan weer forwarden naar anderen. Maar in principe moet dat niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je zou dit scenario kunnen proberen:

Op je website heb je mailto: links staan naar info@domein.nl neem ik aan. Deze mailto: links kun je zo aanpassen dat het topic al vast wordt gezet. Bijvoorbeeld [sales], of [techsupport] o.i.d.

Deze mailbox kan door middel van een e-mail programma (maakt niet uit welke) worden geleegd, en deze kan een forwarding rule aanzetten die bijv alles wat het topic [sales] heeft door te sturen naar pietjepuk@hotmail.com en alles wat [techsupport] in het topic heeft door te sturen naar klaasvaak@dolfijn.nl, etc etc etc....

Op deze wijze kun je in ieder geval een gedeelte van de mail automatisch in goede banen leiden. Je kunt 1 computer ergens automatisch voor mail laten checken en automatisch op deze rules gaan forwarden. Mischien is het zelfs mogelijk om een programmaatje te draaien op een unix shell ergens die dit voor je doet.

Uiteraard vang je hiermee niet de "gewone" e-mail af die geen speciaal topic hebben, of waarvan mensen het topic weer verwijderd hebben om hun eigen topic erin te zetten.

De mooiste oplossing is uiteraard een aantal forwards (of zelfs complete pop-boxen. Ik krijg er 100 bij mijn domain en gebruik er ehm... 3.....) in te stellen van/naar mooie @domein.nl addressen zoals Triloxigen al aangeeft.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1