[biz] welk %-tage pak je op CD-ROM?

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
We (ik en m'n collega's) gaan binnenkort een CD-ROMmetje ontwikkelen voor een klant die in principe van plan is de investering terug te verdienen met de verkoop ervan. Daarnaast gaat de klant er ook van uit dat wij een percentage pakken op elke verkochte CD-ROM, om er zelf nog iets extra's aan over te houden.

Nou kunnen wij best aardige CD-ROMs bouwen al zeg ik het zelf, maar van zaken hebben we eigenlijk nog dermate weinig verstand, dat we geen idee hebben wat nou eigenlijk normale percentages zijn voor ontwikkelaars om per verkochte CD op te strijken. Klant heeft een verwachte oplage en een verwachte verkoopprijs genoemd, en de begininvestering naar ons is ook bekend. Doel van de klant is niet om zoveel mogelijk winst te maken, break-even is al heel wat. Wij zien dat %-tage meer als extraatje, zo'n groot project is het nou ook weer niet dat we er echt rijk van kunnen worden. Maar, een modeerfiguur willen we ook niet slaan met een absurd percentage...

Iemand ervaringen of info of ideeen hierover?

Verwijderd

Hoeveel CD's nemen ze ongeveer af... als het er 10 zijn.. moetje veel rekenen... zijn het er 6.000.000 tja.. dan is het een anderverhaal, je moet gewoon kijken hoeveel je er totaal voor wilt vangen!

• Genoil
hmja goed punt. afname is enkele duizenden.

Verwijderd

Stel je wilt €1200 vangen... en ze nemer er 2000 af je dan moet je €1200 delen daar 2000 als winst dan... en dat matteriaal of productie kosten erbij optellen :P

• Genoil
hehe tsja tis idd misschien wel zo eenvoudig.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:39

DeFeCt

je wéét toch

offtopic:
...m'n collega en ik.... normen en waarden mensen, normen en waarden....

Flickr

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

DeFeCt schreef op 21 februari 2003 @ 13:17:
offtopic:
...m'n collega en ik.... normen en waarden mensen, normen en waarden....
offtopic:
en dan zo'n icoon...

Ik denk dat het verstandig is om gewoon een prijs te maken voor het ontwikkelen en produceren van de CD's. Dit zal op zich een redelijk project zijn maar aangezien jullie al ervaring hebben geen probleem. Dus je krijgt dan de uren die je draait + onkosten + productiekosten daarnaast kan je zeggen dat je een percentage van de verkoopprijs wilt hebben. Natuurlijk is dit lastig in te schatten, ik denk dat je niet veel hoger zal komen dan een procentje of 5 aangezien de cd's per 1000 verkocht / uitgegeven worden.
Pagina: 1