Ik ben bezig met een veiling site en nou is het de bedoeling dat bij iedereen de veiling tegelijk gaat lopen. Ik heb al wat gevonden om de offset te berekenen tussen de server en client, dit gaat met behulp van pingtijden en zo. Dit zal dan waarschijnlijk gerealiseerd moeten worden door iets in java te programmeren en dit op de server te laten draaien en zo socketverbindingen te maken met de clients.

De roundtrip delay (tijd heen & weer) kan als volgt berekend worden
Dr = (T4 - T1) - (T3 - T2)
waar de T's de server en clienttijden zijn
Vervolgens kan de offset (verschil in kloktijden tussen server en client) als volgt berekend worden
Coff = (T2 - T1 + T3 - T4) / 2
Alleen nou wil ik graag weten of hier misschien ook manieren voor zijn om dit compleet webbased te houden, zodat ik dus geen programma hoef te draaien op de server. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

De roundtrip delay (tijd heen & weer) kan als volgt berekend worden
Dr = (T4 - T1) - (T3 - T2)
waar de T's de server en clienttijden zijn
Vervolgens kan de offset (verschil in kloktijden tussen server en client) als volgt berekend worden
Coff = (T2 - T1 + T3 - T4) / 2
Alleen nou wil ik graag weten of hier misschien ook manieren voor zijn om dit compleet webbased te houden, zodat ik dus geen programma hoef te draaien op de server. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
onbereikbaar.nl