Wat is de status van de T.net- en GoT-userbasemerge?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Enige tijd geleden (zo'n 2/3 maanden) zijn er aankondigingen gedaan over de GoT userbase merge, zie:Het is alweer een tijd geleden en omdat ik niet het oude topic wilde schoppen maar even de vraag in een nieuw topic stellen.

Wat is de status van de merge?? Ik weet dat er in de mededelingen staat dat nog niet iedereen een voorkeur heeft opgegeven met het tool (volgens een bericht van ACM dd 13 dec 2002).

Mijn vragen zijn als volgt:
  • Is het feit dat nog niet iedereen een voorkeur heeft opgegeven dat we er niets meer over horen?
  • (of) hebben jullie het nobel streven van de merge tijdelijk naast jullie neergelegd?
  • (of) zijn jullie momenteel heel erg hard bezig om alles te verwezelijken?
  • Wat zal een realistische datum zijn dat de merge afgerond kan zijn?
  • etc.
Wellicht dat jullie er een update van de status kunnen geven met betrekking tot de merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"we zijn ermee bezig"

Deze reactie verwacht ik :P

En tja, er zijn nu een aantal belangrijke projeten afgerond, zoals de abo en tweakgear shop :)

Ik denk dat het nu een kwestie van een X aantal maanden is voor dit gerealiseerd is. Ik gok een maand of 2-3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is iets dat op de achtergrond loopt. GoT heeft er op zich nog(!) niet ze heel veel mee te maken.

Femme(/ACM/Wouter Tinus) kan dit het beste beantwoorden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De cookie van GoT bevat iig alwel de juiste gegevens, dit is die van mij bijvoorbeeld:
code:
1
Cookie: ReactID=eb0da08d110d49c84eebd2f47d8d****; tc=1045510458%2C104551****; u=jelmervos; uid=23828; sid=lCNQTamA6bvspVkP30atM4EZ0bNHAqB7Aw****; pl=%2C605%2****; unq=y

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh....
Dat is gewoon de cookie van GoT en de cookie van T.net samen hoor...
Dat komt enkel en alleen doordat de T.net cookie op *.tweakers.net werkt en dus ook naar gathering meegestuurd wordt.

Heeft verder weinig met "de cookie van GoT" ofzo te maken.
Maar het is nog niet af, er moeten een aantal dingen gedaan/gemaakt worden die door verschuivende prioriteiten (searchengine anyone? :) ) steeds uitgesteld worden.

[ Voor 17% gewijzigd door ACM op 22-02-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Aha, dat is natuurlijk ook zo. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik kick deze maar even, omdat ik zo gauw geen ander recent topic kon vinden.

Wederom, wat is de status van de merge? Zijn er technische problemen, of heeft het niet zo'n prioriteit? Is echt een meerjarenplan aan het worden of niet. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Plague schreef op vrijdag 21 februari 2003 @ 11:21:
Ik denk dat het nu een kwestie van een X aantal maanden is voor dit gerealiseerd is. Ik gok een maand of 2-3. :)
* sdomburg naar datum kijkt... *proest*

Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Captain Pervert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:41:
Is echt een meerjarenplan aan het worden of niet. :)
Als je kijkt naar de datum van de topicstart, dan kan je zelf toch wel een antwoord geven op deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

Erkens schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:09:
[...]

Als je kijkt naar de datum van de topicstart, dan kan je zelf toch wel een antwoord geven op deze vraag :)
En als je nog verder kijkt is dit het topic in MED : Tweakers.net en GoT userbase merge *upd: 9-9-2004*

Bijna 3 jaar geleden dus. :D

[ Voor 5% gewijzigd door TwoR op 11-10-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Captain Pervert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:41:
Ik kick deze maar even, omdat ik zo gauw geen ander recent topic kon vinden.

Wederom, wat is de status van de merge? Zijn er technische problemen, of heeft het niet zo'n prioriteit? Is echt een meerjarenplan aan het worden of niet. :)
Het _is_ idd een soort van meerjarenplan geworden ... uiteindelijk zijn er namelijk ook nog behoorlijk veel veranderingen aan zowel de T.net Frontpage-code alswel React gemaakt ... waardoor bv de login zowel op forum als Frontpage gelijk liep ...

Dat betekent dat we nu wachten op de oplevering van react 1.9.4 waarin de aanpassingen zijn doorgevoerd ...
het kan inderdaad nog wel eventjes duren (het gaat ook gepaard met een downtime van enkele uurtjes, bepaalde flinke aanpassingen in de database, alle koppelingen die aangepast moeten worden), maar het zal zeker geen jaren meer duren voordat dit doorgevoerd is.

Mensen als crisp, ACM weten er meer van ...

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 11-10-2005 13:17 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

crisp

Devver

Pixelated

Crosspost van een status-update die ik recentelijk in het abo-forum nog geplaatst heb:

Ja, de merge gaat er komen; echter zitten er nog een paar obstakels in de weg.

Laten we beginnen met wat de initiele uitganspunten waren van de merge:
1) Userdatabases mergen
2) Offline de userdatabases in sync houden

1) is allang technisch mogelijk; dat is een eenmalige actie waarvoor de scripts al klaar liggen
2) is technisch ook niet zo lastig te realiseren, hoewel daarbij af en toe ws nog wel handmatig gecorrigeerd zou moeten worden.

In de loop der tijd is er echter ook een discussie op gang gekomen of dit wel is wat we willen met de merge, of dat we wellicht meer willen. Ik heb toen o.a. de volgende punten op tafel gegooid:

- single login
- dus ook dezelfde sessie voor zowel frontpage als forum
- met alle mogelijken die de verschillende sessie-systemen bieden
- account beheer op 1 plek direct gesynced tussen FP en forum

Alleen op deze manier bereik je transparantie naar de gebruiker toe en worden FP en forum 1 domein. Feit was echter dat o.a. het user- en sessiebeheer van de frontpage (welke dan leading zou moeten worden) daarvoor niet geschikt was en volledig aangepast moest worden (wat inmiddels gedaan is).
Ook moesten er oplossingen verzonnen worden om bepaalde acties binnen React te kunnen doorsluizen naar onze eigen code, en om een aantal verschillen tussen het sessie-systeem van React en ons nieuwe sessie-systeem op te vangen. Hiervoor waren een aantal (hoewel kleine) aanpassingen aan React ook noodzakelijk, en dat kon niet meer in de codebase van de versie waar GoT momenteel op draait (1.9.3).
Enfin, React 1.9.4 is dus een voorwaarde, maar die versie is momenteel nog in beta-stadium en voor een aantal wijzigingen van Parse-kant in deze versie zijn templatewijzigingen ook weer noodzakelijk.
Pas als React 1.9.4 stable is en de noodzakelijke templatewijzigingen af zijn kunnen we beginnen met testen en eventueel nog aanpassingen maken in onze eigen code om de hierboven genoemde punten te realiseren.

Zo blijkt dat iets wat aanvankelijk eenvoudig lijkt toch technisch gezien nog heel wat voeten in aarde te hebben en ook afhankelijkheden te kennen die vooraf niet inberekend waren. Daarbij was er tot eind vorig jaar ook weinig devpower beschikbaar om deze zaken te realiseren naast de overige devzaken. Pas sinds Arjen en ik fulltime devven voor Tnet is er ook tijd voor deze zaken.

Onze intentie is nog steeds om dit jaar nog te gaan mergen, maar o.a. door afhankelijkheid van derden (React 1.9.4) kunnen we daar geen echte uitspraken over doen...

Op dit moment zit React 1.9.4 in RC status en zijn we bezig met testen en template-aanpassingen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Plague schreef op vrijdag 21 februari 2003 @ 11:21:
"we zijn ermee bezig"

Deze reactie verwacht ik :P

En tja, er zijn nu een aantal belangrijke projeten afgerond, zoals de abo en tweakgear shop :)

Mag ik dit dan een keer herhalen? :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Whow, dacht dat het allang gebeurd was... :D Heb er toevallig laatst nog aan gedacht, maar gebruik verder de FP niet echt.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Plague schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Dat zal best wel mogen, alleen is dat een beetje lullig gezien de laatste twee alinea's uit de posting van Crisp die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten.

Het grote belang van de doorsnee gebruiker is er i.m.o. niet. Waarom de merge dan zo populair is dat er zeer regelmatig over gesproken wordt is mij dan ook een raadsel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Plague schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:39:
[...]

nee :+
crisp schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:28:
Crosspost van een status-update die ik recentelijk in het abo-forum nog geplaatst heb:
als eerste bedankt voor de update :)
maar waarom wordt die update in eerste plaats alleen in het abo-forum geplaatst, en pas na vragen ook voor iedereen leesbaar? Lijkt me dat alle andere users hier toch ook mee te maken krijgen?
Guardian Angel schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:46:
Het grote belang van de doorsnee gebruiker is er i.m.o. niet. Waarom de merge dan zo populair is dat er zeer regelmatig over gesproken wordt is mij dan ook een raadsel.
Tuurlijk is dat belang er wel, als eerste is het bijzonder lastig dat je twee keer moet inloggen, en als je je wachtwoord of e-mail oid wilt veranderen moet je er altijd aan denken om dit twee keer te doen. Na een merge is dit dus niet meer nodig :)

[ Voor 32% gewijzigd door Erkens op 11-10-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:46:
[...]

nee :+

[...]

maar waarom wordt die update in eerste plaats alleen in het abo-forum geplaatst, en pas na vragen ook voor iedereen leesbaar? Lijkt me dat alle andere users hier toch ook mee te maken krijgen?

[...]

Tuurlijk is dat belang er wel, als eerste is het bijzonder lastig dat je twee keer moet inloggen, en als je je wachtwoord of e-mail oid wilt veranderen moet je er altijd aan denken om dit twee keer te doen. Na een merge is dit dus niet meer nodig :)
Waarschijnlijk werd het simpelweg in het abo forum gevraagd, en werd daarop gereageerd. Geen rede imo om direct maar weer een MED te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[...]
Tuurlijk is dat belang er wel, als eerste is het bijzonder lastig dat je twee keer moet inloggen, en als je je wachtwoord of e-mail oid wilt veranderen moet je er altijd aan denken om dit twee keer te doen. Na een merge is dit dus niet meer nodig.
Wauw, I'm impressed. Je moet nadenken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 11-10-2005 22:01 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:34

ripexx

bibs

Het topic in Abonneeforum (Jaja, wanneer gaan we nou mergen?) stamt uit augustus van dit jaar en ik denk dan het gewoon toeval is geweest dat het niet in LA is geplaatst. Het eerste voorteken van de merge was de grote code update van de FP.
Gerelateerd aan het sessiebeheer is ook het profiel- en layoutbeheer volledig herschreven. Voor de gebruiker ziet het er hetzelfde uit, maar intern is er flink wat veranderd. Dit is met name gedaan met het oog op de (nog altijd in voorbereiding zijnde) userbase-merge. Eén van de grootste obstakels voor die merge is hiermee uit de weg geruimd.
Verder is de crew in Abonneeforum niet veel opener dan in Lieve Adjes, dus toeval en niets meer of minder. ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Plague schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:57:
Waarschijnlijk werd het simpelweg in het abo forum gevraagd, en werd daarop gereageerd. Geen rede imo om direct maar weer een MED te maken. :)
Het zijn wel tekenen dat het toch "leeft" onder de users, en dan zou je kunnen nadenken of wellicht een update-tje naar de rest van GoT handig zou kunnen zijn, die hebben immers ook een aantal jaar geleden hun merge voorkeuren opgegeven.
Natuurlijk is het zo dat als een user het in het abo forum het bijvoorbeeld in LA had gevraagd had hij hier zijn antwoord gehad, zie bijvoorbeeld dit topic.
Guardian Angel schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:00:
[...]

Wauw, I'm impressed. Je moet nadenken. :)
:?
ripexx schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:02:
Verder is de crew in Abonneeforum niet veel opener dan in Lieve Adjes, dus toeval en niets meer of minder. ;)
Die crew is dezelfde crew als hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Het zijn wel tekenen dat het toch "leeft" onder de users, en dan zou je kunnen nadenken of wellicht een update-tje naar de rest van GoT handig zou kunnen zijn, die hebben immers ook een aantal jaar geleden hun merge voorkeuren opgegeven.
Natuurlijk is het zo dat als een user het in het abo forum het bijvoorbeeld in LA had gevraagd had hij hier zijn antwoord gehad, zie bijvoorbeeld dit topic.
Tja, een "update".. Ze kunnen natuurlijk voor iedere scheet die ze laten wel een update posten, maar ik denk dat ze liever wachten op concrete "mijlpalen", zoals de release van React 1.9.4 :)

Of ze zouden een soort "update-tracker" moeten maken met allemaal verschillende itempjes en dan een vinkje/kruisje erachter of het al wel/niet af is ofzo. Of een van 0 t/m 100%-'bar'...

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 11-10-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Leuk om te zien dat mijn oude topic over de userbase merge weer omhoog is geschopt...
ripexx schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:02:
[...] Het eerste voorteken van de merge was de grote code update van de FP.
Daar dacht ik ook meteen aan toen ik de schop op dit bericht aan het lezen was. Verder heb ik hier op het forum en op de frontpage ook al reacties gezien zoals crips hierboven heeft gegeven, zoals dat eerst React 1.9.4 moet uitkomen (en geïnstalleerd worden hier op GoT) voordat er met een userbase merge kan worden doorgegaan.

Echter ik kon geen reactie meer vinden en ook geen .plan waarin dit stond vermeld. Gelukkig kon ripexx dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:30:
[...]

Tja, een "update".. Ze kunnen natuurlijk voor iedere scheet die ze laten wel een update posten, maar ik denk dat ze liever wachten op concrete "mijlpalen", zoals de release van React 1.9.4 :)

Of ze zouden een soort "update-tracker" moeten maken met allemaal verschillende itempjes en dan een vinkje/kruisje erachter of het al wel/niet af is ofzo. Of een van 0 t/m 100%-'bar'...
tuurlijk moet je niet voor iedere scheet een update posten, maar het kan wel handig zijn om het verhaal wat crisp zojuist poste in de MED erbij editen ofzo.
Tweakers.net en GoT userbase merge *upd: 9-9-2004* :)
Tis alleen maar een idee, krijg je ook dit soort vragen niet hoe lang iets nog gaat duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

tuurlijk moet je niet voor iedere scheet een update posten, maar het kan wel handig zijn om het verhaal wat crisp zojuist poste in de MED erbij editen ofzo.
Tweakers.net en GoT userbase merge *upd: 9-9-2004* :)
Tis alleen maar een idee, krijg je ook dit soort vragen niet hoe lang iets nog gaat duren ;)
Ach, ik denk dat crisp met plezier een update-je geeft n.a.v. een vraag, zolang 't maar niet elke week is ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik gooi dit even omhoog, omdat ik een opmerking wilde maken. In de update over status Merge in 't Mededelingenforum, wordt gezegd dat je je voorkeur kan geven. Imo wordt er niet duidelijk genoeg aangegeven dat het geen enkel effect heeft nu. Tenminste mijn geliefde WW van FP werkt nog niet op GoT helaas...
En trouwens, die nieuwe React is inmiddels toch ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Sjah schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 03:25:
Ik gooi dit even omhoog, omdat ik een opmerking wilde maken. In de update over status Merge in 't Mededelingenforum, wordt gezegd dat je je voorkeur kan geven. Imo wordt er niet duidelijk genoeg aangegeven dat het geen enkel effect heeft nu. Tenminste mijn geliefde WW van FP werkt nog niet op GoT helaas...
En trouwens, die nieuwe React is inmiddels toch ingevoerd?
De merge is nog niet doorgevoerd, je voorkeur opgeven heeft dus wel degelijk nut, maar pas vanaf het moment dat de merge doorgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:08
Ok dank, want dat was niet helemaal duidelijk. Zat al te denken:" misschien is het morgen doorgevoerd bij een dagelijkse update".

Wel een meerjarenplan dit, kan me nog herinneren dat de Merge ooit eens met veel bombaries werd aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Ik zag de titel opkomen in Activetopics en ik moest gelijk lachen/gniffelen :D :X

Maar de merge komt eraan, volgens Nostradamus als er varkens over een bevroren hel vliegen, maar Nostradamus schijnt het wel vaker mis te hebben :+

Maar ontopic:
Wat is de status van de eventuele merge?
Volgende React? Volgende FP-update? Gaat dat tegelijk? What's the story?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nee, we doen het eerder. Feitelijik gaat de merge de eerstvolgende major update zijn. Het is moeilijk om een exacte termijn aan te geven maar in ieder geval nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

crisp

Devver

Pixelated

React 1.9.4 was een voorwaarde voor de merge omdat hierin een aantal features zitten die we nodig hebben om een single-login te kunnen realiseren (oa triggers op bepaalde acties).
Qua devwerk is het allemaal zo goed als klaar en we zitten op dit moment zo'n beetje in de test-fase. Als dat er allemaal goed uitziet dan breiden we dat uit naar een algemene crewtest.

Intentionally left blank

Pagina: 1