Toon posts:

speakerset zonder bonkende sub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het grote speakertopic doorgelezen, mar een concreet antwoord op mijn vraag kwam ik niet tegen. Ik ben nl. op zoek naar een nieuwe speakerset als vervanging voor mijn fps1500 (op een live 1024 player). Wat ik wil is een wat voller geluid, maar ben absoluut geen audiofiel. Luister wel veel MP3 en af en toe gamen is ook wel leuk.
Het moet wel een 4.1 speakerset worden, ben er nu wel uit dat een center voor mij geen toevoeging heeft voor het geld dat het extra kost.

Mijn budget is niet al te hoog, dus ik kwam algauw uit op de logitech z540. Probleem: er wordt van gezegd dat 'als je voor bass wilt gaan, je die moet nemen'. De sub van mijn fps1500 bonkt als een gek (zelfs met een sok erin :) ) en daar zijn mijn medestudenten het niet zo mee eens uiteraard. Heeft de z540 ook zon bonk-sub, of kan je uit die sub ook netjes laag en laag-midden halen zonder gebonk? Is er een andere speakerset die meer voor mij geschikt is?

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:39

Tacoos

i am i

Heb je al met de plaatsing van de sub gespeeld?
Ook een sub moet redelijk vrij staan van muren en andere objecten.

Verder zou je spikes kunnen proberen. Scheelt ook een hoop.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

of de sub gewoon zachter zetten?

Alles kan stuk.

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

je hebt toch een paar van die knopjes op zo'n sub van creative? Je kan hem vast wel redelijk zacht zetten lijkt me.

ActueleWind

Verwijderd

Topicstarter
de plaatsing en zachter zetten heb ik al gedaan, wil ik m niet laten bonken dan moet ik het bassknopje vrijwel uit zetten. En dan heb ik dus he-le-maal geen laag of midden-laag meer, dat is dus juist mijn probleem. Sub staat al op dubbele handdoek + sok erin, plaatsing is ook goed, dus daar ligt het niet aan, vandaar dus een nieuwe speakerset (zonder bonkende sub)!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:39

Tacoos

i am i

Is je kamer toevallig heel klein?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
15 m2 is niet groot natuurlijk, maar is mijn probleem met een andere speakerset (=andere sub) op te lossen?

Verwijderd

Wat je altijd nog kunt proberen is deze mod: Creative subwoofer mod !! kick base

Verwijderd

Ik begrijp je probleem, het is nou eenmaal een feit dat sommige bassen zo slecht worden weergegeven dat die veel verder door muren gaan dan, goede zuivere bassen.

Als ik m'n sub goed gebruik (2x 30cm gesloten) dan hoor ik een lekkere dreun, mooie droge, diepe bas dus.

Maar als ik een testboxje wat ik hier heb staan, voedt met wat bas, dan klinkt het nergens naar en beneden is het veel beter te horen.

Wat jij hebt lijkt hierop en is niet met plaatsing te verhelpen. Zo'n 540 heeft veel meer baspotentieel, als je dat allemaal gebruikt hoor je het nog beter, maar bij gemiddelde volumes zal die Logitech veel beter klinken en slechter door het hele huis te horen zijn.
Pagina: 1