Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een digital ixus, nu hem ik hem een aantal maanden niet gebruikt en heb ik er gisteren weer een aantal foto`s mee gemaakt. Nu is bij volgens mij een stuk onscherper geworden. Kan iemand me zeggen of ik me vergis of dat het echt zo is?

Voorbeeld: http://www.inbirraveritas.nl/20-02-03%20(3).jpg

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

met 1 fotos kunnen we moeilijk vergelijken he ;)

maar echt haarscherp is deze niet te noemen nee

¯\_(ツ)_/¯

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Ten eerste kun je met de beste camera ter wereld onscherpe foto's maken als je het niet goed doet ;) Ten tweede staan Ixus camera's al niet bekend om hun fantastische scherpte, en misschien ben jij in die maanden kritischer geworden door foto's van andere camera's die je op internet hebt gezien?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op 21 February 2003 @ 10:17:
met 1 fotos kunnen we moeilijk vergelijken he ;)

maar echt haarscherp is deze niet te noemen nee
De ixus is een bekende camera, ik hoop dat er mensen zijn die de normale kwaliteit kennen en kunnen vergelijken met deze.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 10:24:
De ixus is een bekende camera, ik hoop dat er mensen zijn die de normale kwaliteit kennen en kunnen vergelijken met deze.
De Digital Ixus is een wat oudere Ixus en de scherpte die ik hier zie is volgens mij niet ongewoon. De Ixus v2 was ook al niet zo superscherp. De Ixus 300 en Ixus 330 hebben andere lenzen en zijn iets scherper.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 21 February 2003 @ 10:26:
[...]

De Digital Ixus is een wat oudere Ixus en de scherpte die ik hier zie is volgens mij niet ongewoon. De Ixus v2 was ook al niet zo superscherp. De Ixus 300 en Ixus 330 hebben andere lenzen en zijn iets scherper.
Als ik voorbeeld foto`s bekijk bij bijvoorbeeld dpreview:

http://www.dpreview.com/gallery/canondigitalixus_samples/

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

maak zelf eens een foto van een fruitmand (zonder flits en goede belichting) ipv een woonkamer met tegenlicht.

dat kun jij dit ook

a40 heeft toch hetzelfde binnenwerk ?
Afbeeldingslocatie: http://test.digipoint.org/files/tschaduwlicht4-2.jpg
scherp kan dus wel ! (Home made picture !)

[ Voor 17% gewijzigd door xychix op 21-02-2003 11:14 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Ja precies, ik vind de fotos gewoon goed voor dit apparaatje

dus Joris je vergist je :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
xychix schreef op 21 February 2003 @ 11:09:
[...]

maak zelf eens een foto van een fruitmand (zonder flits en goede belichting) ipv een woonkamer met tegenlicht.

dat kun jij dit ook
Het lijkt mij dat als ik tegenlicht heb de scherpte van de camera niet minder moet worden.

Verwijderd

Volgensmij is 1 van de eerste lessen bij fotografie dat je niet tegen het zonlicht in moet fotograferen.. maargoed.. breng je kamera is terug in de fabrieksinstellingen en maakt dan nog is een foto en deze keer NIET tegen het zonlicht in!!!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Mocht je persee met tegenlicht willen fotograferen dan zou ik eens met een zo klein mogelijk diafragma aan de slag gaan... (maar dat zegt mijn gevoel.... en ik ben GEEN prof, verre van zelfs)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

xychix schreef op 21 February 2003 @ 11:09:
a40 heeft toch hetzelfde binnenwerk ?
[afbeelding]
scherp kan dus wel ! (Home made picture !)
Absoluut niet, en zelfs als dat wel zo was: het 'binnenwerk' (sensor, etc.) bepaalt maar een klein deel van de kwaliteit. De lenzen zijn minstens zo belangrijk en zo'n mini-cameraatje als die Ixus Digital, V en V2/V3 heeft wat dat betreft beperkingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:22:
Volgensmij is 1 van de eerste lessen bij fotografie dat je niet tegen het zonlicht in moet fotograferen.. maargoed.. breng je kamera is terug in de fabrieksinstellingen en maakt dan nog is een foto en deze keer NIET tegen het zonlicht in!!!
Dus als ik een foto van de openhaard moet maken moet ik eerst de woonkamer verbouwen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:45:
[...]

Dus als ik een foto van de openhaard moet maken moet ik eerst de woonkamer verbouwen?
Nee, maar het is gewoon zo dat met tegenlicht er soms moeilijker scherpgesteld kan worden met automische camera's

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:45:
Je kunt ook wachten tot het donker is? Geniaal idee vind ik zelf B)

Verwijderd

Je kan ook gewoon wachten tot de zon anders staat.... BTW op wat voor waarde heb je de ISO staan want je foto heeft erg veel ruis...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 12:22 ]

Pagina: 1