Hoi,
IK probeer via sub classes in css een mouseOver te maken, maar kennelijk loop ik tegen een overerf eigenschap aan die ik niet helemaal snap. Zou iemand me kunnen uitleggen wat er niet klopt of waardoor het komt?
De HTML:
De CSS:
Wat er nu gebeurd is dat de dropDownParent Selected de waarde krijgt van de dropDownChild Selected, als ik de volgorde in de css verander en de dropDownChild boven de dropDownParent zet gaat de Parent wel goed maar krijgt de Child Selected de waarde van de Parent Selected. Met andere woorden, de Parent Selected en Child Selected worden als gelijke gezien en dus wordt de laatst gedeclareerde gebruikt, maar waarom? Het zijn toch twee verschillende classes?
Ik begrijp dat ik van de Selected een echte class kan maken en geen subclass en dat het dan wel werkt, maar zo moet het toch ook kunnnen?
IK probeer via sub classes in css een mouseOver te maken, maar kennelijk loop ik tegen een overerf eigenschap aan die ik niet helemaal snap. Zou iemand me kunnen uitleggen wat er niet klopt of waardoor het komt?
De HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <html>
<head>
<title></title>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="css/dropdownMenu.css">
</head>
<body>
<table width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
<tr>
<td>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="571">
<tr>
<td width="90" class="dropDownParent" nowrap onmouseover="this.className='dropDownParent Selected'" onmouseout="this.className='dropDownParent'" style="font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;"><a href="#">ABOUT US</a></td>
<td width="90" class="dropDownParent" nowrap onmouseover="this.className='dropDownParent Selected'" onmouseout="this.className='dropDownParent'" style="font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;"><a href="#">PRODUCTS</a></td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="571">
<tr>
<td width="90" class="dropDownChild" nowrap onmouseover="this.className='dropDownChild Selected'" onmouseout="this.className='dropDownChild'" style="font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;"><a href="#">ABOUT US</a></td>
<td width="90" class="dropDownChild" nowrap onmouseover="this.className='dropDownChild Selected'" onmouseout="this.className='dropDownChild'" style="font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;"><a href="#">PRODUCTS</a></td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
De CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| .dropDownParent{
font-size: 11px;
font-weight: bold;
border-right: 1px solid #0b1045;
width:90px;
padding-left: 4px;
padding-top: 4px;
padding-bottom: 4px;
background-color: #fff;
color: #0B1045;
cursor: hand;
}
.dropDownParent a:link, .dropDownParent a:active, .dropDownParent a:visited{
color: #0b1045;
text-decoration: none;
}
.dropDownParent.Selected{
background-color: #0B1045;
color: #FFF;
}
.dropDownParent.Selected a:link, .dropDownParent.Selected a:active, .dropDownParent.Selected a:visited{
color: #fff;
}
.dropDownChild{
font-size: 11px;
font-weight: bold;
border: 1px solid #FFF;
width:90px;
padding-left: 4px;
padding-top: 4px;
padding-bottom: 4px;
background-color: #5b97b1;
cursor: hand;
}
.dropDownChild a:link, .dropDownChild a:active, .dropDownChild a:visited{
}
.dropDownChild.Selected{
background-color: #FF912D;
}
.dropDownChild.Selected a:link, .dropDownChild.Selected a:active, .dropDownChild.Selected a:visited{
} |
Wat er nu gebeurd is dat de dropDownParent Selected de waarde krijgt van de dropDownChild Selected, als ik de volgorde in de css verander en de dropDownChild boven de dropDownParent zet gaat de Parent wel goed maar krijgt de Child Selected de waarde van de Parent Selected. Met andere woorden, de Parent Selected en Child Selected worden als gelijke gezien en dus wordt de laatst gedeclareerde gebruikt, maar waarom? Het zijn toch twee verschillende classes?
Ik begrijp dat ik van de Selected een echte class kan maken en geen subclass en dat het dan wel werkt, maar zo moet het toch ook kunnnen?
offtopic:
sorry voor de layout fuckup... kan dat niet gewoon hard gezet worden die breedte?
sorry voor de layout fuckup... kan dat niet gewoon hard gezet worden die breedte?
[ Voor 16% gewijzigd door DeFeCt op 21-02-2003 10:02 ]