[MacOS X]programma's werken niet / kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 13:17
Ik kwam er vandaag achter dat verschillende commando's miet meer werken in de terminal van mac os X hoe dit kan snap ik niet.

ps2pdf kent ie niet meer als commando
en control ook niet.

Het lijkt wel of je alleen kan browsen beetje cd en ls maar echt commando's uitvoeren lukt niet want dan krijg ik de melding dat ze niet bestaan :(

Hoop dat ik een beetje duidelijke omschrijving heb.
Titel kan trouwens aangepast worden want da kan ik niet

Iemand dit probleem ook al een keer gehad ?
MAC OS X

[ Voor 66% gewijzigd door KraveN op 21-02-2003 11:36 . Reden: probleem niet alleen ps2pdf ]

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 09:47
staat je path wel goed ingesteld?

Verwijderd

Vertel eens wat je hebt gedaan vlak voordat dit niet meer werkte ? Of heeft het nooit gewerkt ?
+ titelfix

• KraveN
Het heeft allemaal gewerkt maar nadat ik een keer opnieuw opgestart heb werkte het allemaal niet meer. Wat ik van te voren gedaan heb is gesurft beetje mail verstuurd niks bijzonders niet met instellingen gerommeld.

thanx voor de titel

[ Voor 6% gewijzigd door KraveN op 21-02-2003 12:30 ]

Verwijderd

Ik weet alleen dat er een aantal commandos en proggies niet meer werken sinds mijn sys is geupdate van 10.1 naar 10.2 voor de rest zou ik niet weten wat er anders zou moeten zijn dan anders.
En inderdaad bij mij werken control en ps2pdf ook niet.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Waar staan de files nu?
Check anders /usr/share/init/tcsh/login en zet het pad erbij (is met Fink bv. nog wel eens nodig)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• KraveN
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:40:
Ik weet alleen dat er een aantal commandos en proggies niet meer werken sinds mijn sys is geupdate van 10.1 naar 10.2 voor de rest zou ik niet weten wat er anders zou moeten zijn dan anders.
En inderdaad bij mij werken control en ps2pdf ook niet.
Dat zou het weleens kunnen zijn, maar is t dus niet meer mogelijk om in 10.2 ps2pdf te gebruiken zijn er alternatieven voor ? En hoe krijg ik nu een lijst met alle commando's ?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

KraveN schreef op 21 February 2003 @ 13:07:
[...]

Dat zou het weleens kunnen zijn, maar is t dus niet meer mogelijk om in 10.2 ps2pdf te gebruiken zijn er alternatieven voor ? En hoe krijg ik nu een lijst met alle commando's ?

Welke melding krijg je dan?

Bijster informatief ben je niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• KraveN
" command not found " is de melding.

Maar t zit hem dus in de update want dat heb ik ook recent nog gedaan.
Nu is mijn vraag dus er een anders alternatief is voor ps2pdf en voor command ?
Bijster informatief ben je niet.
Sorry maar is altijd om een probleem te verwoorden en aangezien ik niet veel ervaring heb met MAC OS is t alweer een stuk moeilijker

[ Voor 3% gewijzigd door KraveN op 21-02-2003 14:13 . Reden: woordje teveel :D ]

Verwijderd

Mjah. Afgezien van informatie die ontbreekt zijn vragen in de categorie
-maar is t dus niet meer mogelijk om in 10.2 ps2pdf te gebruiken zijn er alternatieven voor- en
-En hoe krijg ik nu een lijst met alle commando's ? - vragen die niet in NOS horen maar op beginnersweb of zo.
Software requests zonder zelf gezocht te hebben gaan normaal gesproken dicht, basisvragen over je OS ook,topics waarin te weinig info wordt gegeven over het probleem gaan ook al dicht. En laat jij je nou net schuldig maken aan alle drie.

Tip: lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door. En dan zie je behalve een aantal tips over topicstarts ook nog een lijstje met links naar allerlei informatie, ook voor de Mac. Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.