Toon posts:

[MSSQL]Automatisch gegevens ophalen uit een csv/txt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met MS SQL Server 2000 automatisch gegevens in een tabel voeren vanuit csv/txt files. Deze files hebben als naam 2003-02-14-23.csv
Ieder uur komt er een file bij waardoor de naam een uur later is (dus de volgende zou worden: 2003-02-15-00.csv

Ze staan wel allemaal in dezelfde map.

Kan SQL alle files achter elkaar invoegen? en de files die geweest zijn niet gebruiken?

edit:

Ik weet hoe ik een TXT in een tabel omzet :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 09:35 ]

Verwijderd

Het lijkt me sterk als SQLServer dat automatisch kan. Dit lijkt me typisch een gevalletje voor een simpel VB programma

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Volgens mij kan dat gewoon met een "bulk insert" (zoals je dat ook met textfiles zou doen. :z ) Je moet dan echter wel gebruikmaken van een fieldterminator.
Hier een page met voorbeeld. Zonder garantie dat het werkt, maar ik ben er voor 95% van overtuigd.

http://www.experts-exchan...uages/ASP/Q_20274913.html
BULK INSERT dbo.[#temp]
FROM 'e:\data.csv'
WITH
(
FIELDTERMINATOR = ','
)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja ja VB zal ook goed zijn denk ik.

Maar zal es wat gaan klooien met bulk insert (nog nooit gezien eigenlijk).

Kan ik op die manier ook opgeven dat de 1e rij de kolomnamen zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 10:07 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de mogelijkheden van een DTS package. Hiermee kan je data in/exporter vanuit een csv file en schedulen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daarmee heb ik al es iets gemaakt... Maar het probleem is dat de files steeds bij komen en dat de naam veranderd...

SQL moet dus om het uur controleren of er een file bijgekomen is en die invoegen in een tabel. (niet de laatste file, want daarin is de copmputer nog aan het schrijven.)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Je kunt in een DTS package ook ActiveX scripts gebruiken om zo dynamisch je connectie's in te stellen ed... kortom kijk inderdaad zoals r-e-m zei, naar de mogelijkheden van DTS.

Verwijderd

Topicstarter
alleen ken ik nix van ActiveX scripts.. :(

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Die ActiveX scripts bestaan gewoon uit Visual Basic code!

Dat kende je toch? (zoek ff op de MSDN of Google Groups naar voorbeelden)

[ Voor 74% gewijzigd door baskabas op 21-02-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal wel iets proberen... ik kan eigenlijk niet zoveel van die dingen. Maar moet zo hier en daar es wat doen op stage.
Pagina: 1