Toon posts:

Raar FTP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, en ik weet niet of het iets te maken kan hebben met mijn netwerkinstellingen.
Ik draai Windows XP, ADSL met tweaked Alcatel modem. Ik maak regelmatig een passieve FTP-verbinding naar één bepaalde site. Het opzetten van de verbinding duurt circa 30 seconden. Andere mensen die gebruik maken van hetzelfde FTP-account hebben deze wachttijd niet.
Lang ben ik ervan uitgegaan dat dit probleem (dat zowel op Windows als onder Linux optreedt) aan mijn instellingen ligt, maar deze week heb ik ontdekt dat een FTP-verbinding maken via de text editor UltraEdit géén tijd kost. Inloggen is binnen een fractie van een seconde gebeurd...
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Welke client gebruik je, met welke instellingen?

Ik kan me zo voorstellen dat het aan bep. instellingen van je client ligt, dat ie bv. eerst allerlij andersoortige manieren van identificatie gaat proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik smartftp, maar ik heb ook ws ftp en leech ftp geprobeerd. Bij deze clients duurt het net zo lang om een verbinding op te zetten. Onder Linux gebruikte is gftp, zelfde probleem. Ik heb de instellingen staan op passive transfer, zoals dat de bedoeling is met een getweakd modem, op active transfer is het probleem hetzelfde.
Maar met de ingebouwde FTP-mogelijkheden van UltraEdit dus niet, en die maakt gebruik van hele simpele standaard-instellingen...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kijk eens of je client wel op passive staat

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
ja dus (passive) :)

Verwijderd

Probeer FlashFxP eens, deze werkt over het algemeen heel goed...

Wanneer je het quick connect scherm ervoor hebt kilk dan op het 2e tablad en zet een vinkje bij: Site uses Masq/NAT/Non-routable IP

Dit lost meestal het probleem van niet inloggen (socket error) of langzaam inloggen.

suc6!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Toevallig geen Ident probleem?
Misschien dat de FTP server een ident request doet ofzo, maar dat lijkt me sterk aangezien een andere client dat niet heeft.

Anders moet je hem eens op active zetten ;)

Verwijderd

Draai eens een tcpdump op die linuxbak terwijl je met FTP aan het connecten bent.. misschien dat dat wat oplevert, zie je iig. waar ie mee bezig is..

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, geen van bovengenoemde oplossingen heeft iets opgeleverd. FlashFXP heeft hetzelfde probleem, en tcpdump leverde niet iets heel duidelijks op.
Wel zijn enkele regels te zien met acties die meerdere seconden duren. Deze regels zijn niet te zien bij connecten met UltraEdit. Wat ook opvalt is dat hier géén sprake is van communicatie van of naar poort 20 / 21:

17:02:38.946087 IP D.1369 > XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.26135: S 1380186751:1380186751(0) win 64240 <mss 1460,nop,nop,sackOK> (DF)
17:02:39.058755 IP D.1368 > XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.21: . ack 443 win 63798 (DF)
17:02:41.862784 IP D.1369 > XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.26135: S 1380186751:1380186751(0) win 64240 <mss 1460,nop,nop,sackOK> (DF)
17:02:47.871421 IP D.1369 > XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.26135: S 1380186751:1380186751(0) win 64240 <mss 1460,nop,nop,sackOK> (DF)

Iemand ENIG idee!!??

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel één van de oplossingen die uitkomst biedt, namelijk "Anders moet je hem eens op active zetten". Dit lost inderdaad het probleem op, en ik heb een normale verbinding naar de FTP-server. Maar was het niet zo dat je met een getweakte modem juist de passieve modus moet gebruiken :?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 17:31:
Toch wel één van de oplossingen die uitkomst biedt, namelijk "Anders moet je hem eens op active zetten". Dit lost inderdaad het probleem op, en ik heb een normale verbinding naar de FTP-server. Maar was het niet zo dat je met een getweakte modem juist de passieve modus moet gebruiken :?
Ja dat moet wel, anders krijg je geen data binnen.
Je kunt ook een poort instellen in flashfxp en dan die poort forwarden naar je pc, dan werkt de active mode ook, alleen sommige ftp's hebben zoiets van, ej de client geeft een bepaalde poort aan :? nou, dan pak ik toch een compleet andere poort :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 17:31:
Ja dat klopt als de FTP-server achter een NAT-verbinding staat (de PASV dus).
Zover ik weet geldt dit voor de serverkant.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1