[printer BJC 2100] geen afdruk

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Mijn schoonmoeder heeft een Canon BJC 2100. Van de ene op de andere dag is de printer gestopt met afdrukken. Dat wil zeggen; de printer "denkt" dat 'ie aan het afdrukken is, want de bewegingen van de printkop en de papierdoorvoer werken alsof de printer aan het afdrukken is. Er komt echter niets op papier te staan.

Het laten reinigen van de printkop via het afdrukmenu heeft geen effect, een nieuwe cartridge ook niet. Het lijkt wel alsof de printkop plotseling kapot is gegaan.

Ik heb via Google en de search al gekeken of er printerproblemen waren met de BJC2100, maar niets gevonden. Iemand een goed idee voordat we het ding (evt.) laten repareren?

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
deze printer heb ik ook gehad, precies met hetzelfde probleem. de contactpuntjes van de catridge waren ranzig (kwam ik achter nadat ik dat ding bijna tegen de muur had geflikkerd) met een wattenstaafje met wat alcohol of spiritus schoonmaken, laten drogen en catridge er weer een beetje goed hard indrukken werkte zowaar! (contactpuntjes in de printer dus)

Toen dat ding weer dezelfde problemen ging geven heb ik eerst de klantenservice van Canon uitgescholden omdat ze bleven ontkennen dat het aan hun apparatuur lag. Dat terwijl ik van veel meer mensen dat probleem hoorde (het staat zelfs in de FAQ op de site dacht ik...) toen heb ik dat ding alsnog stukgetrapt, voor mij nooit meer een Canon, nu een HP en dat werkt (wel duurder maar werkt) :) De constructie van de cartidge is ook zo crappy als je het bekijkt, alles rammelt enzo. Ik zou niemand dat ding aanraden. Je kunt beter voor een Lexmark gaan in dezelfde prijsklasse.

[ Voor 14% gewijzigd door BuG2FiX op 21-02-2003 09:13 ]

• Pancake
We gaan dit weekend waarschijnlijk toch nog ff op de koffie, dus dan ga ik wel eens aan de slag met die printer.

Verwijderd

Het ligt ook niet aan de printer zelf maar aan de printkop.
Als je de printer een tijdje niet gebruikt kan er inkt in de kop druppen en opdrogen.
Dit tast die printkop erg aan en kan hierdoor stuk gaan.
Je kunt dit nog reinigen door hem een tiental minuten op een vochtige doek te zetten.

TIP: als je de printer een tijdje niet gebruikt, altijd de catridges eruit halen en in een bewaarbakje doen.

• Pancake
Update nadat we dit weekend koffie hebben gedronken: Ik heb de contactpuntjes schoongemaakt (waren op het oog al schoon, maar goed) en ook alle inktresten van de printkop verwijderd. Resultaat: noppes. De printer doet het nog steeds niet.

Toen we de cartridge-houder uit de printer haalden, zagen we op de metalen strip die op de cartridge-houder zit (de strip zit onder de contactpuntjes) een randje verse inkt zitten. Schoongemaakt en opnieuw getracht te printen, maar weer hetzelfde resultaat. Wel inkt op de metalen strip, maar niet op papier.

De printkop laat dus wel inkt door, maar spuit dit blijkbaar niet op het papier. Ook hebben we de printkop tot twee keer toe laten "weken" op een vochtig doekje, maar ook dit had geen enkele resultaat.

Ik ga in ieder geval informeren bij Canon wat zo'n cartridge-houder kost, maar heeft iemand nog een zinnig idee?

• Pancake
Nog ff een update...

Probleem is ondertussen opgelost door zo'n nieuwe cartridgehouder er in te zetten.

Pagina: 1