Toon posts:

Wie, wat nodig voor ADSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen..
In de media wordt je momenteel doodgegooid met aanbiedingen of prijsverlagingen van ADSL abonnementen. Ik heb nu al ADSL 9iets van anderhalf jaar) maar vraag me nu het volgende af.

- kan je de KPN inmiddels omzeilen om ADSL aan te schaffen; ik bedoel: zijn er bedrijven (zonnet? Wannadoo? Xs4all misschien?) die onafhankelijk ADSL aan kunnen bieden, of komt de KPN daar altijd met hun ADSL (MxStream) abonnoment om de hoek kijken?
- Kan je bij wie dan ook een ADSL modem, splitter en benodigdheden aanschaffen om zo ADSL te krijgen?
- Waar zijn de abonnementen die je in de media ziet (24 EURO voor ADSL e.d.) op gebaseerd? Ik betaal namelijk nu nog steeds de helft aan de KPN (ADSL Mxstream) en de helft aan m'n provider; allebei iets van 23, 24 EURO. Kan dit inmiddels goedkoper en in hoeverre kan je de KPN omzeilen?

Het is niet zo zeer dat ik perse de KPN wil omzeilen, maar als het goedkoper kan op een andere manier en als ik dan ook een rekening krijg van 1 bedrijf, dan doe ik dat liever, alleen veel info kan ik daar neit over vinden.

Bij voorbaat dank!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt volgens mij minimaal Belbasis nodig. En dat voor min 1 jaar.
Daarna mag je overstappen op bv bellen via de kabel.
Je kan altijd elke modem en splitter nemen die geschikt is voor ADSL.

Via BBNED of Zonnet icm Versatel kan het idd goedkoper.
Maar dat is niet overal beschikbaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 21:52
Het eigen TweakDSL is niet van KPN/MxStream!

No production networks were harmed during this posting

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ligt per abbo vorm en per provider natuurlijk. Moet je gewoon even op de mxstream site kijken.

ADSL mxstream van verschillende providers is altijd met KPN omdat deze het netwerk levert en je provider de service.
je kan naar een ander netwerk BBnet, ook een adsl netwerk en die werkt dus ook met andere providers.
Voorderest staat er super veel op internet hierover.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik kan je alvast zeggen dat het abbo van 24euro per maand gebaseerd is op het ADSL-lite abbo van kpn en hier zitten veel nadelen aan, zeker als jij het gewone abbo gewend bent. Er zit namelijk bijvoorbeeld een datalimiet op (die 24euro is van het net = datalimiet van 750mb per maand, dit is helemaal niks).

Er zijn nog geen bedrijven die onafhankelijk adsl aanbieden, dit zal een provider ook nooit gaan doen (even Cistron hierbuiten laten, dat is een apart verhaal). Je moet allereerst de basis van Adsl zien.
1. Je heb een communicatie provider, deze zorgt ervoor dat je een verbinding heb met de internet provider. Dit zijn in nederland Kpn, Bbned, Babyxl en Versatel.
2. Dan heb je een internet provider, deze zet de verbinding op naar het Internet zelf, er zijn gigantisch veel die dat doen. oa. Xs4all, Wanadoo, Planet, Cistron, Tweakdsl, Zonnet, Tiscali.. etc.

Je kan dus in princiepe de kpn helemaal opzeilen door bijvoorbeeld te internetten via BBNED en Cistron (normale telefoon abbo erbuiten gelaten). Je zal dus wel altijd een telefoon abbo moeten houden van kpn (je kan hier wel vanaf, maar tot nu toe is dat een groot gerommel).

Of het echt goedkoper kan... Ja en Nee.
Je moet uiteraard weer aansluitkosten betalen en als je heel erg pech heb (je heb het oude isdn alcatel modem) dan moet je een nieuwe modem hebben.
Als je gaat kijken naar de maandelijkse kosten, dan kan je wel maandelijks goedkoper uit zijn, helaas heb je er dan wel wat minder voor (buiten kpn zijn ze niet zo goed qua. budget abbo's) je kan voor 34euro bij Zonnet icm. Versatel een 512/128 abbo krijgen (zelfde als kpn voor verhoging). Echter als je gaat kijken naar wat je nu betaald en wat je rond die prijs kan krijgen dan heb je wel meer, aangezien de overige providers meer snelheid bieden voor ongeveer dezelfde prijs. Bv. Demon bied een 2048/512 pakket voor 65euro per maand. Dit houd dus in dat je voor 13euro meer ongeveer 4x zoveel terug krijgt.

Goed, maar na dit lange verhaal raad ik toch even aan dat je ook even search gebruikt, hier kan je namelijk wel veel aanbiedingen vinden en ook eventuele problemen die voorgekomen zijn en op die manier je besluit te maken.

Suc6. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de heldere uitleg!
Valt er nog iets te zeggen over de kwaliteit van de 4 verschillende ADSL leveranciers 9KPN, BBNed e.a.)?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 09:49:
Bedankt voor de heldere uitleg!
Valt er nog iets te zeggen over de kwaliteit van de 4 verschillende ADSL leveranciers 9KPN, BBNed e.a.)?
neuh niet echt omdat ze van hetzelfde soort "netwerk"gebruik maken.
Wel is er natuurlijk eengroot verschil in services maar de basis, het principe, dus adsl, blijft hetzelfde.

Ook een belangrijke factor is de behoefte van de gebruiker, de ene hecht meer waarde aan download (voor het downen) en de andere meer download en upload (online gaming, surfen) en weer iemand wil gewoon stabiel, goedkoop voor het surfen. Daarnaast spelen datalimits ook mee

[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 21-02-2003 09:54 ]

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 03:02
Abonnementen met eigen domein mogelijk :)

www.tiedragon.nl

Pagina: 1