Oproep: @home bij KASSA a.s. zaterdag

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik ontvang zojuist de nieuwsbrief van troublesathome met de oproep aan @home leden met slechte ervaringen (bijna iedereen dus ;)) naar deze uitzending toe te komen! Ze willen een tribune vol klanten hebben!
Hallo,

In deze extra nieuwsbrief:

@Home in Vara's Kassa

Via het logboek kregen wij van Ton van Lamoen te horen
dat Kassa, het consumentenprogramma van de Vara aanstaande
zaterdag aandacht zal besteden aan de problemen bij @Home.

Het schijnt dat er ook een delegatie van Essent@Home aanwezig
zal zijn in de uitzending en deze kan meteen met vragen worden
bestookt.

Kassa hoopt op een tribune vol @Home-abonnees. Voornamelijk
door het late tijdstip dat wij van deze gebeurtenis hoorden,
is het (waarschijnlijk) niet mogelijk dat er een iemand
uit het Troubles@Home-team aanwezig is. Dat mag u er natuurlijk
niet van weerhouden om op TV uw verhaal te vertellen.

Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de redactie
via nummer 035-6711349.

Verder is Kassa bereikbaar via:
Website: http://www.vara.nl/kassa
Email: kassa@vara.nl

Uitzending: Zaterdag, 22 februari 2003, 19:00 uur
Zender: Nederland 3
Herhaling: Dinsdag, 13:40 uur

Met vriendelijke groeten,
het Troubles@Home team
http://www.troublesathome.nl
Aangezien er hier veel mensen @home hebben en de slechte service van @home ook meer dan zat zijn, leek het me handig om het hier even te melden :)
Dit is verder géén spam, ik heb er geen belangen bij, het is gewoon een emailtje wat ik ontvangen heb van troublesathome wat ik met jullie wil delen in de hoop dat ik zaterdag op televisie een tribune vol zie zitten (want ik moet zelf werken dus ik kan er niet heen).

• Rene59
De aflevering is overigens vooral in het kader van de nu al 4 maanden durende regio problemen in Den Bosch en Vught e.o.

Verwijderd

Onder e.o. valt Tilburg dan ook? >:)

*denkt aan HlpDsK*

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij was dit een al eerder aangekondigde helpdesk test. Sowieso is het al heel wat dat er iemand van Essent komt, ik zie dat van Chello nog niet zo snel gebeuren.
Het schijnt dat er ook een delegatie van Essent@Home aanwezig
zal zijn in de uitzending en deze kan meteen met vragen worden
bestookt.
Tja woordvoerders, die zijn er nou niet echt om problemen op te lossen ..

Verwijderd

ze zouden gelijk aandacht kunnen besteden aan alwaysaccess.....ook van essent.
de snelheid is 0.5-2 kb/sec en de service is ook ronduit slecht!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Moet eigenlijk ook iemand van de (linkse) politiek bij om te vertellen hoe stom het is om een gemeentelijk bedrijf (kabel) in de uitverkoop te doen terwijl van tevoren bekend is dat er dan een monopolie onstaat.

Dan krijg je dit soort gezeik..@home, Casema, Chello, tis allemaal erg triest.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 18:01

Whuzz

Dodgeball!

* Whuzz denkt terug aan jaren geleden, toen @home net begon.
Ik had toen al 3 jaar Chello (wat het eerste jaar nog Telekabel heette) en dat was op dat moment nogal brak. Alle @home users waren dik tevreden. De Chello-ers riepen toen al:
Wacht maar, tegen de tijd dat @home ook groot is (wat chello op dat moment aan het worden was) dan komen de problemen vanzelf. Waarna zij uitgelachen werden door de @home-ers. Nee, dat zou bij @home niet gebeuren. @home was immers goed. Chello was slecht.

En zie hier, nu zitten ook zij bij Kassa. Uiteindelijk gaat het toch allemaal hetzelfde met dat soort bedrijven :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

EXX

EXtended eXchange

Ik ben benieuwd. IIRC zat er een paar weken geleden (ook bij kassa) het Net in het strafbankje omdat ze de enorme toevloed van ADSL Light abbo's niet aankonden. De betreffende man van het Net heeft toen toegegeven dat ze nogal geknoeid hadden en dat mensen geld zouden terugkrijgen voor de periode dat ze wel al betaald hadden, maar geen internet verbinding geleverd hadden gekregen. Zo kan het dus ook.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ik heb wel interesse om daar morgen te zitten en een boekje open te doen.
Heb al maanden problemen met een uitvallende verbinding regio Den Bosch.
Heb genoeg materiaal om over te zeiken.
En ben niet op mijn mondje gevallen : werk zelf ook op een helpdesk dus ik weet hoe het er aan toe gaat :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 10:05 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 07:46:
Onder e.o. valt Tilburg dan ook? >:)

*denkt aan HlpDsK*
alsof die met zijn kop op tv gaat zitten en het dan hier gaat vertellen :D

• Rene59
PolarBear schreef op 21 februari 2003 @ 09:15:
Tja woordvoerders, die zijn er nou niet echt om problemen op te lossen ..
Daar ben ik idd ook bang voor. Maar ik ben allang blij dat de problemen nu steeds meer de aandacht krijgen van de media.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Whuzz schreef op 21 February 2003 @ 09:58:
Ik had toen al 3 jaar Chello (wat het eerste jaar nog Telekabel heette) en dat was op dat moment nogal brak. Alle @home users waren dik tevreden. De Chello-ers riepen toen al:
Wacht maar, tegen de tijd dat @home ook groot is (wat chello op dat moment aan het worden was) dan komen de problemen vanzelf. Waarna zij uitgelachen werden door de @home-ers. Nee, dat zou bij @home niet gebeuren. @home was immers goed. Chello was slecht.

En zie hier, nu zitten ook zij bij Kassa. Uiteindelijk gaat het toch allemaal hetzelfde met dat soort bedrijven :(
Nee hoor. Qua problemen valt @Home nog gigantisch mee, het lijkt alleen alsof het gigantisch erg is omdat de problemen die er wèl zijn breed worden uitgemeten in de media.

Om zo slecht als @Home te worden, moet @Home met de huidige verloedering van service-niveau toch nog zeker een jaar of vijftig doorgaan...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PolarBear
  • Niet online
Wildfire schreef op 21 February 2003 @ 17:42:
[...]
Nee hoor. Qua problemen valt @Home nog gigantisch mee, het lijkt alleen alsof het gigantisch erg is omdat de problemen die er wèl zijn breed worden uitgemeten in de media.

Om zo slecht als @Home te worden, moet @Home met de huidige verloedering van service-niveau toch nog zeker een jaar of vijftig doorgaan...
Waar het meestal aan schort is de communicatie. En dan geen eens de melding of er wel of niet een storing is maar wat was er aan de hand. Echter je kan wel zeggen door een hardware parity error in de Cisco Catalyst Swits 98500 heeft u tijdelijk geen internet gehad. Tweakers zullen dit tot op zekere hoogte nog wel begrijpen. Alleen de gemiddelde gebruiker niet. Ik denk dat daar vooral een probleem ligt.

Verwijderd

slechte service @home?
ik heb in ieder geval helemaal geen problemen met @Home

Verwijderd

Dan heb je mzzl , ik heb bijna 2 jaar @home gehad , en 't was 2 jaar bagger.
Ik woon in de regio Den Bosch btw.

Ik heb nu bijna een jaartje Cistron MAXX , nog nooit iets gehad , een hele opluchting

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
In mijn gemeente (Oss) is @home nu sinds 2 maanden verkrijgbaar, ik heb zelf nu zo'n anderhalve maand en ben er tevreden mee, het heeft er 1 zondagmiddag uitgelegen, gratis infonummer gebeld en het bleek dus aan hun te liggen. Het is natuurlijk wel zo dat dit nog een nieuwe regio is met nog niet zo veel gebruikers, dus ik hoop maar dat het goed blijft!
Maar voor de mensen die wel veel problemen hebben is dit wel een mooie kans om hun ergernissen op @home af te vuren...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

_-SToFFeL-_ schreef op 21 februari 2003 @ 10:06:
[...]

alsof die met zijn kop op tv gaat zitten en het dan hier gaat vertellen :D
Kan, als hij hier zegt dat hij ernaartoe gaat en er ook heen gaat maar niet begint over tweakers.net daar zal het niet opvallen :P Ik kan ook niet, anders was ik er zeker geweest. Niet dat ik veel problemen heb met @home de laatste tijd, valt eigenlijk wel mee.

Ik ga in elk geval kijken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 22-02-2003 15:08 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, ze laten vaste onderdelen van het programma vervallen om aan de internet-ellende aandacht te kunnen besteden! Zo te zien zal het hele programma erover gaan! :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rare helpdesk-test... @Home op de 3e plek met een 7.3...

Xs4all op 1 met een 7.8 kan ik me indenken... maar @Home op 3?

Verwijderd

ik heb het helaas gemist..
iemand zin om een nabeschouwing te doen?? :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 19:31:
ik heb het helaas gemist..
iemand zin om een nabeschouwing te doen?? :)
Ja hoor... ze hadden het net zo goed niet hoeven uit te zenden. Niets kwam echt fatsoenlijk aan bod en de helpdesk-test vond ik onder de maat - al was het alleen maar omdat ze de e-mail helpdesk niet hebben getest. Verder is het echt erg vreemd dat @Home op de 3e plek uitkwam met een 7.3... :?

Die plek zou @Home zeker niet gehaald hebben met hun k*t standaardmailtjes, maar ja de e-mail helpdesk is dus niet getest.

Hmm, ik hoor nu dat de vertegenwoordigers nu nog in de studio blijven zitten om op vragen van het publiek in te gaan. Dat zal dan later nog op de website van Kassa worden gezet (www.vara.nl/kassa).

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 22-02-2003 19:49 ]

Verwijderd

nou, weinig nieuws gehoord.

was wel een vrouw die super verontwaardigd liep te doen omdat ze bij wanadoo iets meer inbelkosten moet betalen dan bij myweb. en ze wist van niets...

ik had zelf myweb, en nu dus wanadoo, en ik ben een paar maanden helemaal doodgespamd (zowel email als gewone post) over de nieuwe inbeltarieven. echt schokkend was het ook niet. een paar cent ofzo. (niet dat ik er veel gebruikt van maak, heb adsl, maar het is altijd handig als je nog via isdn kan inbellen).

Verwijderd

Het was niet bijzonder hoopgevend... wegvallende @home verbinding probleem wat zich naast vught inmiddels over de hele regio den bosch en omstreken heeft verspreid werd nauwelijks iets over gezegd, niks productiefs iig.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:37 . Reden: zal ff zeggen dat het over @home gaat ) ]

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54
Whuzz schreef op 21 February 2003 @ 09:58:

als ik er zou komen, zou ik zeggen hoe GOED @home hier is, in de tijd dat ik @home heb, (2 jaar +)heb ik 1x een paar uur niet kunnen internetten en verder is het altijd nog stabiel en retesnel geweest.

Ook heb ik hier nog geen reden gehad om de helpdesk te bellen, (de keren dat er iets verkeerd zat waren volledig aan mezelf te wijten)

Een vergelijking met chello raakt helemaal nog wal of kant

[ Voor 48% gewijzigd door kleefding op 22-02-2003 19:41 ]

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op 22 February 2003 @ 19:33:
[...]
Hmm, ik hoor nu dat de vertegenwoordigers nu nog in de studio blijven zitten om op vragen van het publiek in te gaan. Dat zal dan later nog op de website van Kassa worden gezet (www.vara.nl/kassa).
Linkje ging niet helemaal goed: http://www.vara.nl/kassa

Verwijderd

wat me wel opviel: ze testen de helpdesk door de smtp server fout in te stellen. en dan kwamen daar helpdesk tijden uit waar je u tegen zegt. (dus zonder de wachttijd, puur de tijd voor het helpen). volgens mij heeft die tester dan expres moeilijk zitten doen.

want: stel je werkt bij een helpdesk, en iemand belt op: ik kan wel mails ontvangen, maar niet versturen. dan denk je als helpdeskmedewerker toch als eerste aan de smtp server? opgelost binnen 1 minuut btw.

o ja, die vent zat ook nog te zeiken dat hij dan terug moest bellen na het proberen, maar hij zat te internetten met isdn...

• PolarBear
  • Niet online
Wat een rare beargumentatie in de tabel met scores. http://info.omroep.nl/vara?nav=bpmbHsHzGHGyGtGO

Chello is 79,5 uur per week open en krijgt een 10, @Home is 84 uur open krijgt een 8,5, Wannadoo Cable is 84 uur open krijgt een 8 ... IK begrijp dat niet...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Al gefixed... :)

Het was idd allemaal erg mager... een gigantische gemiste kans.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 22-02-2003 19:54 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Waar staan die sterretjes * voor. Ik zie dat nergens staan?
Is dit voor ene uileg of voor de lol :?

Verwijderd

Een paar dingen moet je niet vergeten en dat is dat deze uitzending ging over klachten van gewone mensen en geen nerds die pas bellen als ze zeker weten dat het probleem bij de ISP ligt.
Het gros weet niets of nauwelijks iets van computers en de handige buurman is er ook niet altijd.
Kort gezegd: het ging over klachten die het meest voorkomen met de groep mensen die het meest voorkomen.
En achja, wie stond er nu WEER op de eerste plaats?????.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 19:56:
Een paar dingen moet je niet vergeten en dat is dat deze uitzending ging over klachten van gewone mensen en geen nerds die pas bellen als ze zeker weten dat het probleem bij de ISP ligt.
Het gros weet niets of nauwelijks iets van computers en de handige buurman is er ook niet altijd.
Kort gezegd: het ging over klachten die het meest voorkomen met de groep mensen die het meest voorkomen.
haha idd: quoteje van de vara site: "De uitgebreide uitslag kunt u volgende week in het blad ComputerIdee vinden."
En achja, wie stond er nu WEER op de eerste plaats?????.......
jaja, maar gelukkig heb ik de planet helpdesk nog niet nodig gehad :)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Vind het erg jammer dat ik niet in de studio was.
Had graag ff gebabbeld met dhr van Dam van Planet.

Zelf 4x de telefoon maar weer neer gelegd, 1 x na 25 min. de rest na 15 min omdat de band op '10 en meer wachtende' bleef staan.
Het is gelukkig wel een normaal tel. nr.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

kleefding schreef op 22 februari 2003 @ 19:39:
[...]

als ik er zou komen, zou ik zeggen hoe GOED @home hier is, in de tijd dat ik @home heb, (2 jaar +)heb ik 1x een paar uur niet kunnen internetten en verder is het altijd nog stabiel en retesnel geweest.

Ook heb ik hier nog geen reden gehad om de helpdesk te bellen, (de keren dat er iets verkeerd zat waren volledig aan mezelf te wijten)

als ik er zou komen, zou ik zeggen hoe GOED Chello hier is, in de tijd dat ik Chello heb, (1,5 jaar +)heb ik 2x een paar uur niet kunnen internetten en verder is het altijd nog stabiel en retesnel geweest.

Een vergelijking met @home maak ik niet want dat heb ik zelf nooit ervaren.

Do you get my point? Ok.

Verwijderd

GerbenW schreef op 23 February 2003 @ 04:43:
[...]
als ik er zou komen, zou ik zeggen hoe GOED Chello hier is, in de tijd dat ik Chello heb, (1,5 jaar +)heb ik 2x een paar uur niet kunnen internetten en verder is het altijd nog stabiel en retesnel geweest.

Een vergelijking met @home maak ik niet want dat heb ik zelf nooit ervaren.

Do you get my point? Ok.
ik dacht dat de algemene mening over chello wel duidelijk was: zit je in een goed gebied, dan is het veel beter dan adsl, zit je in een slecht gebied, dan veel slechter.

en ja, over de helpdesk hoor je alleen maar gruwelverhalen..

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 09:53:
[...]

ik dacht dat de algemene mening over chello wel duidelijk was: zit je in een goed gebied, dan is het veel beter dan adsl, zit je in een slecht gebied, dan veel slechter.

en ja, over de helpdesk hoor je alleen maar gruwelverhalen..
PRECIES! De goeie verhalen hoor je natuurlijk nooit. Alleen de mensen met slechte ervaring hoor je. Aan een slecht imago kom je heel gemakkelijk, maar al doe je nog zo je best, je komt er bijna niet weer vanaf.

Verwijderd

GerbenW schreef op 23 februari 2003 @ 10:01:
[...]
PRECIES! De goeie verhalen hoor je natuurlijk nooit. Alleen de mensen met slechte ervaring hoor je. Aan een slecht imago kom je heel gemakkelijk, maar al doe je nog zo je best, je komt er bijna niet weer vanaf.
Eey dude heb je zelf een motorola kabelmodem ?
Iedereen die ik ken met zo een motorola ding.. heeft een goede lijn.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 10:13:
[...]

Eey dude heb je zelf een motorola kabelmodem ?
Iedereen die ik ken met zo een motorola ding.. heeft een goede lijn.
Nee ik heb zelf een Terayon (2e model, de donkerblauwe met 4 lichtjes) en die is ook retesnel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 23-02-2003 12:02 ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Viel me toch nog mee. @home derde plaats voor helpdesk had ze slechter verwacht. Maar geen woord over de probs.. met mail en news servert.....

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 19:42:
wat me wel opviel: ze testen de helpdesk door de smtp server fout in te stellen. en dan kwamen daar helpdesk tijden uit waar je u tegen zegt. (dus zonder de wachttijd, puur de tijd voor het helpen). volgens mij heeft die tester dan expres moeilijk zitten doen.

want: stel je werkt bij een helpdesk, en iemand belt op: ik kan wel mails ontvangen, maar niet versturen. dan denk je als helpdeskmedewerker toch als eerste aan de smtp server? opgelost binnen 1 minuut btw.

o ja, die vent zat ook nog te zeiken dat hij dan terug moest bellen na het proberen, maar hij zat te internetten met isdn...
Mja, bij Tiscali was dat in 4 minuten opgelost.. alleen omdat hij een kwartier in de wacht moest (tegen interlokaal tarief) krijgen we een dikke onvoldoende :?
Beetje wazige test... :/

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:09

knakworst

Get more sats!

kleefding schreef op 22 February 2003 @ 19:39:
[...]

Mooi voor jou, maar hier in Amsterdam Chello bij mij ook retestabiel. Elke kabelboer heeft zo zijn probleemgebiedjes, of dat nou @Home is of Chello...
Pagina: 1