Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

486 kast voor P4

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ik heb hier nog een oude kast staan van mijn 486 en wil die eigenlijk inzetten voor mijn nieuwe P4 pc. Mijn vraag is alleen of dit uberhaubt mogelijk is en zo ja komt daar veel werk bij te kijken....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

qua formaat zou het nog best kunnen passen.
je zult er echter wel een atx voeding in moeten hangen.

ik zie geen probleem
probeer het gewoon.

Verwijderd

Het is mogelijk ja, met een dremel en wat creativiteit lukt het vast.
Probeer de search eens uit zou ik zeggen want ik vind zo berichten van users die het gelukt zijn.

Verwijderd

Nee, dit gaat niet lukken zonder extra werk.

1ste de standaart maat van tegen woordig is te groot voor die case.
2de waar de aansluitingen zitten van je ps/2 en usb past NIET in die case omdat dat altijd heel anders is geweest.

wat ik zal doen is voor 50 euro een leuke nieuwe case kopen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb er ook al eens aan zitten denken om een nieuwe pc in een oude, vergeelde IBM 486 desktop kast te bouwen :p
Komt helaas wel veel bij kijken, pci kaarten die niet meer passen enzo...

🖥️ | 🚗

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

MadMarky schreef op 21 February 2003 @ 01:34:
Heb er ook al eens aan zitten denken om een nieuwe pc in een oude, vergeelde IBM 486 desktop kast te bouwen :p
Komt helaas wel veel bij kijken, pci kaarten die niet meer passen enzo...
valt toch wel mee, gewoon zelf wat gaatjes boren om het mobo vast te zetten.
en qua formaat, je hebt ook wel wat grotere 486 kasten.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

damster schreef op 21 februari 2003 @ 01:38:
[...]

valt toch wel mee, gewoon zelf wat gaatjes boren om het mobo vast te zetten.
en qua formaat, je hebt ook wel wat grotere 486 kasten.
Eh, de pci kaarten kunnen net niet in de hoogte staan, het is een desktop kast weet je wel. Het originele mobo had een risercard.
Dat van die gaatjes boren maakt niet uit, na enig sloopwerk past alles ;)

🖥️ | 🚗

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Hmm, ja maar 486 kasten zijn bijna altijd AT. Dus als je denkt goedkoper uit te zijn op die manier heb je het mis. Koop alstjeblieft een echte case voor die paar euro's.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01
LeonM schreef op 21 February 2003 @ 09:34:
Hmm, ja maar 486 kasten zijn bijna altijd AT. Dus als je denkt goedkoper uit te zijn op die manier heb je het mis. Koop alstjeblieft een echte case voor die paar euro's.
Wat is dat voor onzin, we zitten hier niet voor niets bij CM&EL! :)

Zelf een P3-500 in een Laser 80286 kast gemod, kostte me wat werk met slijptol, maar daarna zat'ie er toch netjes in. Kosten: 5 euro voor een spuitbus en 15 voor een nieuwe voeding (die ik nog had staan). Was overigens ook een desktop, gelukkig wel hoog genoeg voor m'n pci kaartjes :Y)

hier staat'ie - simpel dus! :)

[ Voor 10% gewijzigd door FragFrog op 21-02-2003 10:51 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Wow niet gedacht dat er zoveel reacties op zouden komen! Het gaat hier om een staande kast waar reeds behoorlijk grote kaarten in gezeten hebben vind ik (het zou dus ook een P1 kast kunnen zijn waar een 486 systeem ingezet is.. dat weet ik niet // en kennelijk zit er een behoorlijk verschil in die kasten :))

Als ik het goed begrijp is het enige dat er dan gebeuren moet: gaten boren zodat die 'poorten' van het moederbord naar buiten kunnen, een nieuwe voeding en zorgen dat dat moederbord blijft hangen..

Verwijderd

n3ck schreef op 21 February 2003 @ 11:52:
Wow niet gedacht dat er zoveel reacties op zouden komen! Het gaat hier om een staande kast waar reeds behoorlijk grote kaarten in gezeten hebben vind ik (het zou dus ook een P1 kast kunnen zijn waar een 486 systeem ingezet is.. dat weet ik niet // en kennelijk zit er een behoorlijk verschil in die kasten :))

Als ik het goed begrijp is het enige dat er dan gebeuren moet: gaten boren zodat die 'poorten' van het moederbord naar buiten kunnen, een nieuwe voeding en zorgen dat dat moederbord blijft hangen..
ja klopt. Vaak is de indeling net iets anders en je hebt natuurlijk ps/2, maar zoals men al zei met een beetje dremel/blikschaar kom je een heel eind. Heb zelf ook ooit een 486 in een atx kast gezet (net het tegenovergestelde dus) moest ik ook het een en ander weg halen, maar het gaat prima

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
kan je niet een pic posten?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
neem aan dat je 486 AT formaat is, daar past helaas geen atx bordje in, misschien wel met een beetje zagen maar nu niet den ik

dot.blaat

Verwijderd

Ik heb mijn p4 ook in een AT kast zitten
hij kon maar met 2 schroeven vast ofzo, de rest zit vast met ijzerdraadjes:D
maar gaat verder perfect hoor

Verwijderd

Wel nice maar, waarom je gloednieuwe p4 in een oude vergeelde old design 486 case? :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik ben zelf ook bezig met een AT server case aan het ombouwen tot ATX :)
Alleen het verschil is idd de voeding en de moederbord "gaatjes" zeg maar.

Het is heel goed mogelijk maar het vereist idd veel werk :)

Suc6 :)

Turn it off and on again.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Als je overigens een Baby AT kast hebt (en dat waren ze vrijwel allemaal destijds in desktop en minitower, fulltower vaak full-AT) dan gaat het niet passen zonder dat je de voeding buiten de kast hangt. Baby-AT houdt het moederbord (en dus de ruimte ervoor) op direct rechts naast de AT toetsenbord connector, en dan heb je dus maar zo'n 5-6 cm vanaf het meest rechtse slotbracket, terwijl je voor een ATX IO bracket gauw 10 cm meer nodig hebt. Mocht je kast toevallig wel full-AT zijn dan is het vrij simpel, nieuwe mobo mounting gaatjes boren en tappen met M3 schroefdraad plus een ATX-IO-panel uitdremelen (gewoon rechthoekje, en dan de IO panel cover van je mobo gebruiken).

Zie de PDFjes op http://www.formfactors.org/ voor maatvoeringen e.d.

Verwijderd

Volgens mij is 486 meestal AT, en is je P4 waarschijnlijk ATX... dat wordt verbouwen, maat :7

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je handig bent zal het best kunnen, maar omdat het veel tijd gaat kosten is het wellicht better om een nieuwe kast te kopen. Dan heb je er gelijk een voor de P4 gecertificeerde voeding bij.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

een gloednieuwe kast met voeding heb je al vanaf +- 30 a 40 euro. Daar ga je toch niet meer mee kloten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 13:07:
Wel nice maar, waarom je gloednieuwe p4 in een oude vergeelde old design 486 case? :)
Het was wel een leuke AT bigtower die kreeg ik van een klasgenoot.
Koste me niets, en hij was goed te modden :D

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
De laatste keer dat ik een AT bigtower kocht (err.. dat moet '98 geweest zijn, 115 hele guldens), had ie al een ATX-formaat shieldje aan de achterkant met daarop de AT poort, heb hem later nog tijden als ATX kast gebruikt. Je moet wel ook de powerbutton modden, met de ouwe kun je verder niks, of je moet het goed vinden dat je iedere keer twee keer moet drukken ipv een keer. De makkelijke manier om dat te fiksen is reset button als power gebruiken en gewoon geen reset hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasper Janssen op 21-02-2003 21:09 ]

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Het is wel mogleijk heb het al gezien is alleen een beetje in om gedremeld bij de ps/2 aansluitingen!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

sebastius schreef op 21 February 2003 @ 17:04:
een gloednieuwe kast met voeding heb je al vanaf +- 30 a 40 euro. Daar ga je toch niet meer mee kloten?
Zo weinig :?
Het goedkoopste wat ik gezien heb is €50, en dat was echt zwaar budget spul...

🖥️ | 🚗

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
Het grote verschil zit hem in het ontbreken van een I/0 connector gat aan de achterkant en het aanwezig zijn van 8 sloten ipv van 7 sloten aan de achterkant en je zult misschien je voeding bijv ee kwartslag moeten draaien en daarom het I/0 gebied nog een stuk moeten verwijderen waardoor weinig achterkant overblijft!

Verwijderd

ik heb een kast van 39 euro met 300 watt voeding. werkt perfect ook p4 geschikt gewoon bij gistron. heeft zelf gaten voor front usb en audio.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien kan je wel de backplate enzo uit een ATX-kast slopen en die in die ouwe bak bouwen als dat een beetje wil.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mja.... Ik denk toch dat je goedkoper uit bent als je een nieuwe kast koopt. Aangezien een 486 AT is, en dat je dus alles moet verzagen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zou je? Koop gewoon een nieuwe. Het is veel te veel gedoe en ik kan me niet voorstellen dat je echt een mooi resultaat krijgt. Standaard past het in ieder geval niet.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
ben een echte cm en maak zelf een kast, of koop er eentje, maar dit is verspilling van geld en moeite. en het resultaat waarschijnlijk lelijk ook

TheS4ndm4n#1919

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Als je dan toch wil gaan modden pak dan een ouwe samsonite voor een ijzersterke koffermod ;)

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

:) Ik ben ook bezig geheel retro een PII Slot 1 in een vergeelde kast te frummelen van een 286 (brings back memories: was de 1e pc met kleurenmonitor die we hadden, CGA met maarliefst 4 kleuren!) uit ´89. Kan niet wachten om de knop van die kast weer in te drukken en vrolijk gezoem eruit te horen :D

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik had eerst ook mijn P3 in een 486serverkast gebouwd. Hij ging niet goed vast, maar met wat (rood :o ) A4 papier kwam het mobo goed voor de PCI & AGP poorten te staan :). Ik moest ook de powerknop modden :P. Verder werkte het allemaal wel, maar erg handig was het niet. Daarom heb ik op de HCC maar weer een nieuwe kast gekocht.

tvw

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tvdleur schreef op 23 February 2003 @ 02:20:
:) Ik ben ook bezig geheel retro een PII Slot 1 in een vergeelde kast te frummelen van een 286 (brings back memories: was de 1e pc met kleurenmonitor die we hadden, CGA met maarliefst 4 kleuren!) uit ´89. Kan niet wachten om de knop van die kast weer in te drukken en vrolijk gezoem eruit te horen :D
Een 286 met CGA :? Wij hadden op onze XT al EGA man :)

Verwijderd

geef iedereen die knul 1 eurocent, kan die ook weer een kast kopen.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 14:59:
geef iedereen die knul 1 eurocent, kan die ook weer een kast kopen.
Dit is CME! Hier doen we niet aan nieuw kopen, alleen aan modden :p ;)

🖥️ | 🚗

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Pak een oude P3200 kast, zet er een nieuwe P IV in en zeg dat het een Pentium 3.2 GHz is 8)7

offtopic:
Yep Coffeemonster, ik heb het over jouw ouwe 286 kast :+

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

dat word dan inderdaad je hele kast dremelen, waarom koop je niet gewoon een goede ATX kast??

• m-m
  • Niet online

m-m

OK ik had gehoopt dat er nog wat leuks uit deze draad zou komen maar de reacties zijn weer van een dusdanig 'hoog' niveau dat ik m dicht doe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.