Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 13:57
Oi,

Ik weet dat windows 2000 een aantal features heeft die xp ook ondersteund (zoals transparacy in schermpjes enzo) maar weet ik niet of 2k ook antialiassing ondersteunt :)

In xp zit zo'n mooi antiallias optie die icons "smooth" maakt evenals fonts :) (in iexplorer end)

Is er een tool/software iets dergelijks die deze optie voor 2k biedt?

En xp installeren is geen optie :) (ik ben anti)

[ Voor 10% gewijzigd door Morphine op 21-02-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:10
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar als eigenlijk is het enige verschil tussen 2k en XP die grafische zooi, dus als je dat wilt, waarom neem je dan niet gewoon XP, ik kan me voorstellen dat iemand anti overbodige grafische zooi is (hoewel je dat ook netjes uit kan zetten...) maar dat ben jij juist niet...... dus......

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 21-02-2003 00:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Prulleman schreef op 21 February 2003 @ 00:39:
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar als eigenlijk is het enige verschil tussen 2k en XP die grafische zooi, dus als je dat wilt, waarom neem je dan niet gewoon XP, ik kan me voorstellen dat iemand anti overbodige grafische zooi is (hoewel je dat ook netjes uit kan zetten...) maar dat ben jij juist niet...... dus......
XP is duur, misschien té duur voor Morphine.

Misschien heb je hier wat aan:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;197076

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 15:43
Prulleman schreef op 21 February 2003 @ 00:39:
Tussen Windows XP en Win2k zitten heel wat meer verschillen dan alleen maar het GUI. Misschien 'lijkt' dat wel niet zo, maar het is toch echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 14:14

wielhelm

80/86 ST bladebladed

True de tcp/ip client is totaal veranderd bijvoorbeeld, maar mijn mening is dat w2k veeeeel stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

Nowhereman

Ygenweis

wielhelm, wat (de hel) bedoel je? Je hebt een TCP/IP-stack en die is onveranderd. :?

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik weet ook wel dat er meer verschillen zijn dat de GUI, maar het blijft een feit dat het net zo stabiel is (of je moet gewoon pech hebben, dat ie op jou hardware om de een of andere reden niet goed wil, maar volgens mij is met 2k dat risico even groot).

Ik draai Xp al sinds het begin, en ik heb denk ik in het totaal 2 vastlopers gehad....

Dan vind ik dat (ook al is je 2k nog nooit vastgelopen) je niet kan zeggen dat het "veeeeeeel" stabieler is.

Verder heb ik nog nooit goeie argumenten tegen XP gezien (afgezien dus van de GUI, wat dus ook geen argument is, want die kan je gewoon veranderen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar, hoe krijgen we nou anti aliasing in Windows 2000, ClearType heeft ie niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP en W2K liggen behoorlijk dicht bij elkaar. En toch zijn de verschillen best wel weer erg groot. Native support voor veel hardware is een 'plus' van XP, meer GUI power is er ook 1. De kernel moet ook aanzienlijk sneller zijn aldus de techdocs.

De werkelijke vraag is natuurlijk: "Wat bevalt je als gebruiker?" en dat is een hele persoonlijke keuze.

Ik kies persoonlijk voor mijn werk en ontwikkel pc's voor W2K. En voor mijn multimedia pc ben ik nog steeds aan het twijfelen. Kan ik dat heel erg technische verantwoord onderbouwen? Nee, eigenlijk niet :P

Ontopic:
De smoothfonts en icons zijn met 'trucs' in w2k te stoppen. Check de 1e post uit "En hou ziet jouW desktop eruit deel xyz" maar eens. Maar dan kom je wel op een aspect waarom een aantal mensen, waaronder ik, steevast voor w2k kiezen: leuk, maar het kost wel resources. Onnodige resources vind ik, maar daar mag iedereen natuurlijk anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 17:11

Sabbi

je denkt aan mij.

display properties > Effects > Smooth edges of screen fonts soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik denk dat het vooral om de icoontjes gaat...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 17:11

Sabbi

je denkt aan mij.

16X16 icoontjes smoothen? heeft dat dan enig nut? de meeste icoontje worden volgens mij uberhaubt gemaakt om er onbehandeld toch redelijk ok uit te zien, en hebben dus al jolige grijze lijntjes ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat het om ClearType gaat? Volgens mij is er nog geen software die zoiets kan onder Windows 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:02
Prulleman schreef op 21 February 2003 @ 12:46:
Ik weet ook wel dat er meer verschillen zijn dat de GUI, maar het blijft een feit dat het net zo stabiel is (of je moet gewoon pech hebben, dat ie op jou hardware om de een of andere reden niet goed wil, maar volgens mij is met 2k dat risico even groot).

Ik draai Xp al sinds het begin, en ik heb denk ik in het totaal 2 vastlopers gehad....

Dan vind ik dat (ook al is je 2k nog nooit vastgelopen) je niet kan zeggen dat het "veeeeeeel" stabieler is.

Verder heb ik nog nooit goeie argumenten tegen XP gezien (afgezien dus van de GUI, wat dus ook geen argument is, want die kan je gewoon veranderen)
Toch is de manier waarop het OS met TCP/UDP omgaat veel veranderd. Kun je oa lezen bij meneer Gibbs van 'shields up!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Nou het gaat me gewoon om de lettertypen en de icons :)
Nu heb ik geen zin om WinBlinds te gaan draaien want dat neemt echt teveel resources in op mn pc ...

En mja Windows XP heb ik hier gewoon liggen (erm... ja :P). Het nadeel vind ik van XP is dat het mn mouse acceleration vergaard tijdens een potje cs-en. Nu zijn er duizenden reg-patches en kan je het in je conf. scherm uitschakelen, startup lines veranderen van cs.. Toch merk ik het verschil :)
En uiteraard de versnelde opstart van XP is ook mooi... toch merkte ik bij mn pa (die xp home heeft draaien) dat het idd sneller gaat, maar de netwerk instellingen pas worden geladen nadat je OS volledig is opgestart, bij hem zal je dan de eerste minuten niet met je internet (casema wanadoo cable :P :P) verbinding kunnen maken.

Maar zijn er geen kleine utils hier voor? Ik draai ook zo'n klein util genaamd: SeeThrue wat de achtergrond tekstjes onder het icoontje transparant maakt :) Ik vind dat er al een stuk aangenamer uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Eh ff over:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;197076

Wat voor een windows guru taal is dat ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows and Windows NT display anti-aliased text if the video display is configured to be 16-bit per pixel or greater color depth and the user has chosen the "smooth edges of screen fonts" display option.
En wat daaronder staat is volgens mij voor application developers bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op 21 February 2003 @ 16:43:
[...]

Toch is de manier waarop het OS met TCP/UDP omgaat veel veranderd. Kun je oa lezen bij meneer Gibbs van 'shields up!'.
Lees dat artikel zelf eens aub. Waar Steve Gibson (want zo heet deze man) het over heeft is dat de kernel in Windows XP "raw sockets" toestaat. Dat is in Windows 2000 ook al zo.

Waar voornamelijk de angst over uitgesprokend wordt is het feit dat:

a) Het probleem is dat alleen de Admins op een machine gebruik kunnen maken van "raw sockets". Op een kantoor waar Windows 2000 gebruikt wordt is een gebruiker standaard geen Admin, dus dan kan er geen gebruik gemaakt worden van "raw socket" access tot de TCP-stack door code die "per ongeluk"wordt opgestart. Die code wordt immers opgestart in de security-context van de aangelogde user. Op een Windows XP Home machine is de standaard gebruiker uiteraard wél Admin (wat trouwens sowieso een risico is, op een *x systeem doe je pas een "sudo" wanneer je het echt nodig hebt, veel slimmer).

b) deze implementatie nu ook op alle thuis-pc's gaat komen (Windows XP home). Wat ineens mogelijkheden creëert voor hackers en virusschrijvers voor het misbruiken van de machientjes van argeloze thuisgebruikers. Op werkstations bij bedrijven werd al Windows 2000 gebruikt die dit ook kan. De schaal waarop dit nu ineens mogelijk is, is met de komst van Windows XP Home ineens exponentiëel groter. Een DDOS aanval die hier op gebaseerd is, is zeker niet ondenkbaar. En daar waarschuwt Steve Gibson dus voor.

Bottom line, Windows 2000 en Windows XP verschillen (ook) qua TCP/IP implementatie niet veel van elkaar.

Enne, ClearType is onder W2000 inderdaad niet mogelijk, daarom gebruik ik op mijn notebookje Windows XP met alle grafische franje uitgezet, muv. Cleartype. Lekker snel tov. de Luna interface, en tóch mooie fontjes.
Pagina: 1