Toon posts:

Welk MAC adres opgeven aan kabel ISP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3Com AP 2000 en een 3Com PCMCIA WLAN kaart in mijn notebook. Mijn AP heb ik aangesloten aan het kabelmodem. Het kabelmodem geeft aan dat het On-line is. De WLAN PC-Card geeft aan dat de verbinding met het AP uitstekend is (via Windows XP). Ik krijg echter geen internet signaal door via mijn WLAN PC card (wanneer ik mijn kabelmodem verbind met een vaste ethernetkaart lukt het wel: dus het kabelmodem functioneert gewoon).

Ik vraag me allereerst af:
Welk MAC adres moet ik doorgeven aan de kabel ISP (@home in mijn geval) om in de bootP te zetten: dat van mijn AP of dat van mijn WLAN PC card?

Vervolgens vraag ik me af:
Indien het juiste MAC adres is opgegeven, waar kan het aan liggen dat ik niet kan internetten via mijn WLAN PC card?

Hopelijk kan me iemand helpen met deze vraag...

Groeten Henri

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Krijg die AP wel een IP-adres toegewezen? Je zou de duplexmodus (eigenschappen van LAN-verbinding, klikken op 'Configureren', tabblad Geavanceerd) vast kunnen zetten op 10 mbit/half duplex, daar zijn ook al heel wat DHCP-problemen mee opgelost.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Hangt er van af of je AP een routerfuntie heeft of niet. router heeft een IP adres, en "dus" een MAC adres.

No production networks were harmed during this posting

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je zou even een crosscable kunnen pakken en je ap met een pc kunnen verbinden, welk mac adres zie je? die doorgeven ;)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Als je met @home gebruik wilt maken van de DHCP server moet je er voor zorgen dat je router de goede hostname meesend met de request. Bij @home wordt niet gecheckt aan de hand Mac adres.

Als je je hostname niet in kan stellen in je router, dan kan je ook gewoon je IP hard inkloppen, dat werkt ook prima.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
heb je wel een router of gateway geinstalleerd? in jouw situatie zou de WLAN kaart een intern IP address (192.168.x.x) moeten hebben, toegewezen door een DHCP server of statisch ingesteld in je settings.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je moet het mac adres opgeven van de wan aansluiting van je WirelessRouter / Accespoint
Pagina: 1