ASP error bij submitten formulier

Pagina: 1
Acties:

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een tooltje gemaakt waar het mogelijk is om nieuws te submitten in database en dan kan weergeven, qua categorie en / of datum. Nu heb ik bij de admingedeelte (waar nieuws kan worden toegevoegd) paar velden, zoals titel, bron etc etc en het vak nieuws (waar het nieuwsbericht in moet komen). alle velden zijn verplicht, dus zodra er iets niet is ingevuld komt er een foutmelding zoals : "u bent vergeten om titel op te geven".

Nu komt het: in het vak nieuws heb ik een lap tekst erin gegooid en gesumbit (alles ok, schrijft weg en geeft het weer bij nieuwsberichten) nu heb ik een ander stuk lap tekst, maar krijg ik een error. Wat blijkt in dat lap tekst staat allemaal word rommel etc etc (gehoord van iemand). Om die error te voorkomen wil ik een vriendelijke error geven, iets van " u heeft nieuws gesubmit, maar om technishce reden kan dit niet worden toegevoegd etc etc etc".

Ik heb al gezocht hier op tweakers en hebben ze het over "on error resume next" en dan if err.description ..... etc etc of if err.numer <> 0 then. Helaas werkt dit niet bij mij. ik blijf de error krijgen of hij gaat door naar het nieuws zonder iets toe te voegen (komt geloof ik door on error resume next) is er een manier om deze error op te vangen d.m.v "u heeft nieuws gesubmit etc etc "

Ik hoop dat jullie zo genoeg uitleg hebben, zijn er vragen stel ze gerust!

Alvast bedankt,

BatsieS

p.s.: ik heb tweakers al afgespeurt en het 1 en ander gevonden, maar helaas werkt dit niet! Zijn er betere manieren?

E-Developing

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je misschien iets duidelijker zijn mbt de gekregen error? Wat voor error is het, wat wordt er gezegd, waardoor wordt het exact veroorzaakt ('word rommel' is niet echt een duidelijke omschrijving)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
De error die ik krijg met het normaal submitten zonder error ondervanging Error

Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Syntax error (missing operator) in query expression ''Manchester wint van grieperig Juventus Uitgegeven: 19 februari 2003 19:56 Laatst gewijzigd: 20 februari 2003 08:40 MANCHESTER - De Oude Dame was ziek, zwak en misselijk. Het door de griep zwaar aangeslagen Juventus leek vooraf kansloos bij Manchest'.
/nieuws/wegschrijven.asp, line 30

Line 30: RSNewData.Open sqlDataUpdate, dbc, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText

Hier heeft het in mijn ogen niet mee te maken, omdat ik normale stukken die ik zelf typ wel kan submitten, maar sommige stukken van een website niet

p.s.: met word rommel bedoel ik (rommel die met MS Word wordt meegestuurd)

E-Developing

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Het gaat erom wat ik zoek is een error afhandeling dus welke error dan ook die ik niet heb ondervangen, wil ik ondervangen d.m.v een response.write "foutje opgetreden"

E-Developing

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

1. on error resume next vind ik nou niet echt netjes om een fout weg te moffelen die kennelijk in je pagina zit.

2. Ik kan alleen gokken dat je met
hij gaat door naar het nieuws zonder iets toe te voegen
probeert duidelijk te maken dat er een response.redirect naar je nieuwspagina in je script zit, tussen regel 30 en de regel waar if err.number etc...

3. Bedoel de met "het een en ander vinden" de
Er zijn 2560 resultaten, verdeeld over 171 pagina's.
Er is gezocht op: R0x80040e14.missing.operator.
pagina's die ik heb gevonden :? en zo ja, wat werkte er niet en wat mag ik daaraan verduidelijken voor je?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Laat ze je het word-docje mailen, probeer zelf dat bericht toe te voegen, en ipv een query uit te voeren, print dan de query, en kijk eens wat daar niet goed aan is. Word-rommel hoort geen error te geven bij het toevoegen, het kan hooguit dat bij weergave er wat rare tekens tussenstaan (of de "vierkantjes" waar gekke tekens hadden moeten staan oid).

[ Voor 5% gewijzigd door Crazy D op 21-02-2003 03:19 ]

Exact expert nodig?

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

1) is de veldsoort wel de goede
2) vang je speicale caracters af zoals ' en "
3) geef je code

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Om een gegeven moment werd het te veel en ben ik maar gaan slapen, maar ik heb het bekeken en het probleem heb ik gevonden. Ik heb een reeks tekens ingevoerd : ''';'././:"?>?":{{}{{~!@#$%^&*()_+{}|}{{'/'. en hierbij geeft hij dus de error! Ik ga even zoeken op internet of ik er wat over kan vinden, maar ideeen zijn ook altijd welkom!

E-Developing

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Owja het gaat volgens mij om de character ' , daarbij geeft ie ee n error!

E-Developing

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Natuurlijk omdat dit karakter in een database het einde van een string betekent.
Vervang de single quote door dubbele quotes en je probleem is opgelost

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Dat is logisch want dan breekt die je sql regel zeg maar af.

Zoek maar eens Sql Injection, want zoals je het nu hebt is het niet echt veilig en het voorkomt ook nog error dan :)

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 09:47
Het is toch mogelijk alle karakters voor de form submit te HTMLEncoden?
Zet ie alle vervelende zut om in de HTML equivalent... Sla je dat op in de je database en geeft hij geen rare foutmeldingen meer. :)
Zie ook :
http://www.w3schools.com/asp/met_htmlencode.asp

Maar goed, ik ben redelijk nieuw met deze dingen...
So correct me if I'm wrong.

Plant eens een boompje

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, door het doorspeuren heb ik besloten om mijn gegevens d.m.v een recordset weg te schrijven, waardoor er geen ' in de sql zit. In ieder geval bedankt!

E-Developing

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

' was te omzeilen door 2x' te geven (replace) dus ' wordt ' '(zonder spatie) en " wordt ""
Pagina: 1