[storm totalscan]parallele poort geen access

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik ben nog eens aan het kijken geweest om mijn scanner aan de praat te krijgen en het blijkt dat in libsane1-devel (nieuwste) storm totalscan herkend wordt. Staat in de beschrijving van Mandrake cooker. Ik heb die dus geinstalleerd, en in etc/sane.d/dll.conf gekeken. Hierin staat niets behalve voor netwerk. In de Gimp geeft ie ook aan dat ie geen scanner vind.
Als ik primax toevoeg in dit bestand en dat gimp laat lopen, krijg ik een scherm voor colorado 300.
Mijn scanner is alleen een D600. Dus ik weer kijken bij de sane pagina, en hij blijkt dus nog niet ondersteund te worden :? Er is dus een frontend voor. Primax-scan. Die geinstalleerd...

Als ik nu het programma probeer te starten, krijg ik de melding: cannot access printerport.

Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik dit veranderen. Mijn par. port = EPP 1.7 (stond ergens dat ze daarmee werkend hadden gekregen). Mijn printer wordt wel herkend (is doorgesluisd door mijn scanner). Kan het hiermee te maken hebben? Zo ja, hoe kan ik dit veranderen dat ie het dan toch doet? Ik wil wel kunnen blijven printen.

Dit staat ook bij overige hardware, omdat het eigenlijk een ander probleem was. Maar ben er al achter dat dat onder windows niet op te lossen is. Hopen onder linux wel.

Verwijderd

Ik heb ook de D600

Moet je even neuzen op sane website, kun je via wat links speciale sources vinden voor die scanner.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
bedoel je de primax for linux progje? die heb ik eral opstaan, maar die doet het bij mij ook niet: zelfde melding: cannot access parallel port