[laptop HDD] Bad sectors -> Low Level utility?

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi, ik heb hier een Toshiba MK6411MAT laptop HDD liggen...

Ik had er eerst windows op draaien, maar toen er bad sectors op kwamen kon ik windows niet meer booten... Nu heb ik lopen zoeken op Google.com, hier en op de Toshiba website, maar ik kan niks vinden om een low level format uit te voeren... Ik weet dat bij Maxtor schijven er een speciaal tooltje voor is, maar van de Toshiba schijf kan ik geen vinden...

Garantie heeft geen nut, die schijf heb ik 2e hands gekocht, Partition magic of FDisk kunnen hem beide niet meer formateren... Nu zoek ik dus eigenlijk een tool die voor Toshiba HDD's bedoelt is... Als er geen Low Level tooltje is, dan wil ik graag weten hoe ik bad sectors kan mappen, zodat ik de schijf kan blijven gebruiken...

Complete info van de HDD

Weet iemand iets?

[ Voor 7% gewijzigd door Fludizz op 21-02-2003 00:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Partition magic en fdisk kunnen je schijf idd niet formatteren, omdat het partition tooltjes zijn, geen format tools.
maar voer eens een debug uit, en probeer het dan opnieuw (zie FDISK FAQ)

• Fludizz
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 20 February 2003 @ 23:35:
Partition magic en fdisk kunnen je schijf idd niet formatteren, omdat het partition tooltjes zijn, geen format tools.
maar voer eens een debug uit, en probeer het dan opnieuw (zie FDISK FAQ)
Partition Magic Pro 7.1 vanuit DOS heeft anders toch wel heel netjes so far alle HDD's die ik heb kunnen formateren en partitioneren...
maar ik krijg echt letterlijk de melding van 'Bad sector found'
en debug werkt niet, ding zegt simpelweg 'Bad command or file name'

[edit]'k ga de bootflop url die je me via ICQ gaf es tryen... i'll keep you posted...

[edit2]nou, das een superbrakke bootflop, loopt vaast tijdes et booten :X

[edit3]Complete info van de HDD

[ Voor 29% gewijzigd door Fludizz op 21-02-2003 00:26 ]

• Fludizz
  • Niet online
Update
Heb debug gedaan, en daarna wederom geprobeerd om de partitie te maken... hij blijft hetzelfde zeggen... 'Bad sector found'...

is er voor de Toshiba notebook hdd's een speciale lowlevel format tool nodig? of kan het met een standaard low leveller?