Toon posts:

Aiptek Tekentablet meningen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,
Ik ben van plan een Aiptek TekenTablet aan te schaffen.

Een wacom is ontzettend duur en op een grafisch forum waar ik veel op rondhang daar post een meisje regelmatig ontzettend mooie werkjes die ze maakt met de aiptek en lacht mensen uit met een dure wacom omdat je met de aiptek volgens haar net zulke goede kwaliteit werkjes mee kan maken.

dit zijn de specificaties van de Aiptek Tablet die ik wil bestellen en kost ongeveer 130 euro

Met deze drukgevoelige pen en Art-Dabbler behaalt u verbluffende verf-en tekst resultaten, net als bij gewone houtskool, krijt, olieverf.enz. op doek. U kunt er ook waanzinnige cartoons mee maken.

U kunt nu uw PC nu echt door middel van een wachtwoord beveiligen, met de bijgeleverde Cadix software. Zet gewoon uw handtekening om u te registreren, zodat alleen u de computer kunt gebruiken.

Langzaan typen? Dat kan veranderen. Dankzij de technologie Intelligent Character Recognition (ICR-intelligente tekenherkenning) zet uw handschrift senl en probleemloos om in teksten! Met een klik op de knop schakelt u over naar de schrijfmodus en kunt u meteen aan de slag.
Dit is te gek, geloof dat maar gerust!
Specificaties

Soort Tablet
Active gebied 304 mm x 228 mm (breedte x hoogte)
LPI 3048 x 3048 lpi (breedte x hoogte)
LPMM 120 x 120 lpmm (breedte x hoogte)
Druk niveaus 512
Nauwkeurigheid 0.42 mm
Oorsprong positie Upper left
Macro cellen 12
Ververs snelheid 115 reports/sec
Aansluiting USB
Stuurprogramma's ondersteund Microsoft Windows 98
Stroombron 2 x AAA bateries, USB
Afmetingen 385mm x 347 mm x 12 mm (breedte x hoogte x diepte)
Gewicht 850 gram
Garantie 1 jaar/year
Keurmerken FCC, CE, VCCI, C-TICK, BCIQ

Software

Art dabbler (Drawing and painting software), CADIX (Signature verification software), Microsoft NetMeeting (Internet communication software), Microsoft Internet explorer (Internet communication software), Aiptek HyperPen manager (Pen & tablet configuration software), Handwriting recognition software
Systeem eisen

Werkgeheugen 16mb RAM
CPU Pentium 100 MHz of hoger
Aansluiting USB
Overige CD-ROM (4x speed), Video kaart (4 MB)

In de doos

Tablet
Pen
Mouse
2x AAA batteries
2 CD-ROMs
Manual

laat me weten wat je ervan weet en vind :)

ik ben erg nieuwschierig en hoop er wat goede of slechte ervaringen over te horen.

Verwijderd

Een goedkope tekentablet, en nog A4 ook. Zeer zeker interresant. Ik zoek al best wel lang naar een goeie en betaalbare tablet. Ik zou dus ook graag willen weten wie er ervaring mee heeft?

Verwijderd

Waar heb je die batterijen voor nodig? Wacom heeft ze niet. misschien in pen? word de pen wel zwaar van :| Ik meen dat mijn Wacom ook zoiets kost.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 00:00 ]

Verwijderd

Je hebt tegenwoordig de Volito van Wacom al voor rond de 60 a 70 euro. Je krijgt wel een groter oppervlak bij die aiptek alleen je leest overal dat een Wacom toch het betere werk is.

En die batterijen zullen zeer waarschijnlijk in de pen gaan ja. Dus dat is zeker een nadeel aan de "goedkopere" tablets.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Pelle

🚴‍♂️

Een collega van me heeft de A5 variant van dat ding, en die zuigt echt heel hard. Dan kan dat ding nog zo goedkoop zijn; nothing beats a Wacom. Ik zou liever meer geld uitgeven voor een Wacom Graphire (A6) dan voor zo'n Aiptek A4.
Werkt niet lekker, veel te grote dikke logge pen, die bovendien ook nog eens op batterijen werkt. Mij niet gezien, ik vind het een onding.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
Ik heb de A4 onder een andere naam bij de Aldi gekocht en ben er zeker niet ontevreden mee.
Er zit 1 batterijtje in de pen dus het gewicht valt wel mee, het enige is dat ik die batterij er na gebruik wel steeds uit haal omdat hij anders erg snel op is

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

kan ook nog Medion aanraden. Ik heb nu een A4 tablet voor 40 euro ergens op een markt...

en bevalt me goed!

Verwijderd

Topicstarter
ok .. maar is het werk kwaliteit ook vergelijkbaar met dat van een wacom ?

dus met andere woorden .. kun je een net zulk mooie dingen ermee maken < lekker plat :D

maar ik bedoel ,, is het wel mogelijk kwa drukgevoeligheid en nauwkeurigheid.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 14:26

Scighera

swim-bike-run

lijkt mij niets. ik gebruik zelf mijn wacom teveel , en met dat batterijtje wordt dat irritant. hiernaast is er ook nog de speciale Software voor de wacoms (NiK PenPalette Pro).
Ik ben btw een zeer tevreden Wacom Graphire 2 USB gebruiker

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
als het niet teveel gevraagd is zou ik ook graag wat werkjes willen zien van de mensen die een aiptek gebruiken en van mensen die een ( betaalbare ) wacom gebruiken.

waar kan ik een goede betaalbare wacom halen ? en welke types van wacom zijn goed en betaaldbaar ?

ik kijk bijv. naar deze

http://www.wacomshop.nl/product.php?SelectProduct=140308

en deze

http://www.wacomshop.nl/product.php?SelectProduct=140109

als de 2e wacom tablet ( 2e link ook ) een beetje goed is wil ik deze ook wel bestellen.. het blijft toch een wacom .. maar het enige waar ik bang voor ben is dat het apperaatje te beperkt is ..

ik moet er dus wel goede graphics in kunnen maken.

ik wil hem dus ook alleen gaan gebruiken voor het maken van graphics in corel painter en photoshop

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 08:48 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 08:30:
ok .. maar is het werk kwaliteit ook vergelijkbaar met dat van een wacom ?
dus met andere woorden .. kun je een net zulk mooie dingen ermee maken < lekker plat :D
maar ik bedoel ,, is het wel mogelijk kwa drukgevoeligheid en nauwkeurigheid.
Ik vind het nogal naïef om te denken dat het behalen van resultaten afhankelijk van de pen zou zijn.
Stuurprogramma's ondersteund Microsoft Windows 98
Stroombron 2 x AAA bateries, USB
Dit zijn de belangrijkste redenen om hem niet te kopen en dan met name de reden van de batterijen, een pen met batterijen zuigt altijd, ten eerste omdat het gewicht veel groter is en ten tweede omdat het gewicht niet gelijkmatig verdeeld is over de pen zelf.

Als je de search had gebruikt was je al tot de conclusie kunnen komen, there can be only one, wacom!

Flickr

Verwijderd

ik heb de a6, kopen? heb hem ondertussen vervangen door een intuos a5. Die aiptek was redelijk aardig, maar werkt alleen lekker als de batterijen net nieuw zijn en gaat moeilijk doen als je krap in de resources komt. Wacom is echt betere kwaliteit,. merk je gewoon, ik zou zeggen heb dat geld er maar voor over, idd, nothing beats a wacom.

Ik had vaak dat ie ineens niet meer reageerde, oplossing was dan ben helemaal links buiten tablet bewegen en dan weer terug, raak je op zich wel aan gewend (net als inkt dopen met een kroontjes pen) maar zo hoort het natuurlijk niet.

Ben trouwens ook nog eens 3 dagen op zoek geweest naar vervangende batterijen toen ze op waren (zijn AAAA typen, die vind je niet overal)

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

ik heb dus ook een tablet van de aldi gehad, was een lifetech maar das volgens mij hetzelfde, en mijn nieuwe wacom is dus wel beter dan dat. ten eerste omdat hij geen batterijen vreet. ten tweede, hij heeft een 'gum'... die heel handig is. ten derde is mijn wacom (graphire) met € 99,99 zo te zien goedkoper dan jouw potentiele lifetech van € 130 (??).

just my two cents...

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Senzuboon schreef op 21 February 2003 @ 09:37:ten derde is mijn wacom (graphire) met € 99,99 zo te zien goedkoper dan jouw potentiele lifetech van € 130 (??).
Dat komt omdat jouw Wacom A6 is en die LifeTech A4 ;)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja maar .. maakt dat veel uit voor een beginner ? dat ie a6 is ipv a4 ?

want een wacom a6 is dus in princiepe een betere koop dan een aiptek a4 ?

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Ik heb laatst een wacom graphire geprobeerd, maar ik vond het A6 oppervlak wel erg klein.
Misschien moet je even een winkel opzoeken waar je zo'n apparaat kan testen? (ik kon bij paradigit in arnhem in ieder geval die wacom testen).

Verwijderd

Topicstarter
mja .. maar beter een klein oppervlak waaruit je betere kwaliteiten kunt halen dan een groter opperval waar je minder uit kan halen.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 10:37:
mja .. maar beter een klein oppervlak waaruit je betere kwaliteiten kunt halen dan een groter opperval waar je minder uit kan halen.
Nogmaals: it's the designer, not his tools!

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja duh.. maak je daar maar niet druk om ..

ik heb overigens de wacom graphic2 maar besteld :)
ik hoop dat ik er bij van word als ik hem gebruik !

Verwijderd

Ik gebruik een tablet van Medion. Was toen ik hem kocht 39 euro. Het formaat is ook A4 grootte. En het werkt perfect!

Er zit een pen en een muis bij en nog wat software.

Voor waarvoor ik hem gebruik is dat ding net goed! Of het slechter is dan een Wacom weet ik niet, maar ik heb met deze goed kunnen werken!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 10:57:
ik hoop dat ik er bij van word als ik hem gebruik !
blij wordt je er zeker van :)

Flickr

• Karp
DeFeCt schreef op 21 February 2003 @ 08:49:Dit zijn de belangrijkste redenen om hem niet te kopen en dan met name de reden van de batterijen, een pen met batterijen zuigt altijd, ten eerste omdat het gewicht veel groter is en ten tweede omdat het gewicht niet gelijkmatig verdeeld is over de pen zelf.
Ik moet ff zeggen dat dit echt ENORM mee valt bij deze pen, het is 1 aaa batterijtje, je merkt het nauwelijks

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Nogmaals: it's the designer, not his tools!
amen

Stoer; Marduq

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zie ook het kostenoogpunt. * Thijsmans heeft een Wacom Graphire.2, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Idd batterijloos, een batterij brengt je uit evenwicht enz enz.

Daarbij komt dat je zeker eens in de maand een pak batterijen moet kopen. Als je dat over twee jaar optelt, kom je alsnog duurder uit dan een wacom :)

triest persoon trouwens die andere mensen uitlacht terwijl zíj juist de "superieure" goederen hebben :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Karp
Prammenhanger schreef op 21 February 2003 @ 17:53:
Zie ook het kostenoogpunt. * Karp heeft een Wacom Graphire.2, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Idd batterijloos, een batterij brengt je uit evenwicht enz enz.

Daarbij komt dat je zeker eens in de maand een pak batterijen moet kopen. Als je dat over twee jaar optelt, kom je alsnog duurder uit dan een wacom :)

triest persoon trouwens die andere mensen uitlacht terwijl zíj juist de "superieure" goederen hebben :)
nooit van oplaadbare batterijen gehoord? :+
Pagina: 1