Toon posts:

VR 3d bril

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit kwam ik laatst tegen op Blackhole Motorsports tegen: filmpje, 7.4 MB!

Voor de mensen met een mindere bandbreedte:
Het is een VR bril die ook de bewegingen van je hoofd volgt. Je kunt bv in een race spel om je heen kijken van uit de cockpit zonder daarvoor allerlei rare knoppen combo's te gebruiken.

Dat wil ik dus ook wel :) Ik heb het op een aantal site's al gezien voor een betaalbaar bedrag (dwz: ver onder de $100) maar das allemaal in Amerika. Is dit ook in Nederland te vinden. Ik kan niets in de Pricewatch vinden (damn, dit product bestoat nie eens... ofzo). Als ik de site terug kan vinden waar ik deze prijzen tegen kwam post ik die wel ff.

Is er miss iemand die verder nog ervaringen heeft met een dergelijke bril? Of heb ik mij nu gruwelijk vergist en is dit gewoon een brilletje dat ook bij de duurdere videokaarten geleverd wordt?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

Hoe heet die bril? Ik kan zo ff op die site niet een pagina vinden waar die bril genoemd wordt. Wel handig als je die link zou geven ipv de frontpage van bhm.

*insert signature here

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
En die bril wordt niet genoemd, er staat daar alleen een Live for Speed demofilmpje dat met VR helm gemaakt is.

Dit is absoluut NIET het brilletje dat je bij veel videokaarten krijgt. Dat geeft een 3d effect op je monitor door beurtelings links en rechts te wisselen op bril en monitor (effe simpel gesteld). Je moet echter naar je monitor kijken en kunt dus je kop NIET omdraaien.
Bij een VR bril moeten de schermen OP de bril zelf zitten omdat je anders natuurlijk niets meer ziet op het moment dat je achter je kijkt. Het lijkt mij dan ook ZEER sterk dat het beeld dat je in dit filmpje ziet ook het beeld is dat de driver zag op dat moment. Die keek waarschijnlijk naar 2 piepkleine ledschermpjes op zijn bril.
Dit is gewoon een record van wat omstanders op zijn monitor zagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 20-02-2003 23:13 ]

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Zer0x bedoelt ook geen shutter brillen waarbij je naar het beeld moet kijken (als de Elsa Revelator of de Asus shutterglass).

ok, dat maakt niet uit, maar waar het om gaat is dat dit een bril met head-movement-track is. Het lijkt me sterk dat dat brilletje maar $100 kost (zou leuk zijn:) )

Maar ik wil wel weten welke bril het is (merk?)

Alleen erg handig dat Zer0x z'n eigen topic niet checked :(

[ Voor 10% gewijzigd door Tjark op 20-02-2003 23:20 ]

*insert signature here

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Misschien zit ie effe te schijten..die paar minuten :O

Ik weet dat hij een VR bril bedoelt, maar hij refereert naar de brillen die regelmatig bij videokaarten geleverd worden (die ik ondermeer 1 heb):
Of heb ik mij nu gruwelijk vergist en is dit gewoon een brilletje dat ook bij de duurdere videokaarten geleverd wordt?
En dat zijn dus WEL die shutterbrilletjes, dus hij vergist zich. En die zijn los ook ongetwijfeld voor een $100 leverbaar, maar het zijn dus NIET de VRbrillen met movementtracking.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 20-02-2003 23:22 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

was laats ook een topique over: Monitor bril

te vet, als je het geld hebt...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Of heb ik mij nu gruwelijk vergist en is dit gewoon een brilletje dat ook bij de duurdere videokaarten geleverd wordt?
oeps.. daar had ik idd even overheen gelezen (was te veel naar het filmpje aan het kijken).
Maar idd dat zijn die shutterbrilletjes, en die zijn goedkoop...

dingen zoals deze (woohoo: ouwe taart met vr):
Afbeeldingslocatie: http://www.vrealities.com/igsvga.jpg
zijn ook meteen duurder: $999

-edit-

even gekeken met de link van Atgast: de bril in de film lijkt me een Cy-Visor / I-Visor : http://www.vrealities.com/cy-visor.html
Afbeeldingslocatie: http://www.vrealities.com/cy-visor.jpg
en die kost $1750.00. Daar moet dan nog een head tracker bij ( InterTrax 2, 360 graden): $850.00

Dus bij elkaar $2600 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Tjark op 20-02-2003 23:31 ]

*insert signature here

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb volgens mij wel es ergens in NL een best goedkoop ding gezien die ook je hoofdbewegingen volgt, maar dan zonder beeldschermpje voor je ogen. Weet alleen niet meer waar... :o
Zoiets zou dus misschien een goedkope oplossing kunnen zijn.. alleen wel lastig dat je je beeldscherm dan niet meer kunt zien als je je hoofd te ver weg draait :P

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Palomar schreef op 21 February 2003 @ 00:21:
ik heb volgens mij wel es ergens in NL een best goedkoop ding gezien die ook je hoofdbewegingen volgt, maar dan zonder beeldschermpje voor je ogen. Weet alleen niet meer waar... :o
Zoiets zou dus misschien een goedkope oplossing kunnen zijn.. alleen wel lastig dat je je beeldscherm dan niet meer kunt zien als je je hoofd te ver weg draait :P
Dat was denk ik zo'n cheap-ass helm die ze in massa's verkochten op de hcc. Ding is niet echt nuttig, meer een soort gadget.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
hmm... Die dingen zijn dan toch wel wat duurder als wat ik gevonden had... Pijnlijk duur... ben bang dat ik nog maar ff wacht. Maar dat neemt niet weg dat die dingen ontzettend gaaf zijn.... Nog ff doorsparen dus. Enuh, thnx voor Monitor bril, die had ik nog niet gezien/gevonden :)

Die site die ik had gezien waren ook van die shutter brilletjes. En dat wil ik niet, gezien alle reacties... Bovendien zou ik dan ook een andere monitor moeten kopen.

Verwijderd

Palomar schreef op 21 February 2003 @ 00:21:
deze :D
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=61316

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:09

nrg

Dat zijn hele gare dingen.
Een of andere verkoper had een vriend van me daarmee genaaid op een PC Dump dag ofzo.

Na 1 dag is de lol d'r af.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Die gare dingen werden op de HCC ook gedumpt.
Je hebt er werkelijk waar helemaal niets aan, tenzij je een RSI-nek wilt krijgen.
Op de HCC werden ze voor 20-30 euro verkocht.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1