Toon posts:

[gnome] opstarten duurt absurd lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik start vanuit gdm gnome 2.2 op, ik zie het splash-screen, waar de icons (metacity enzo dat die geladen worden) pas na 10 minuten opkomen, wat voorheen een paar seconden was

gnome 2.2 draai ik al een tijdje en sinds een dag heb ik dit probleem pas, het enige wat ik me kan herinneren wat ik gedaan heb voor dit probleem is fontconfig upgraden naar unstable, en toch maar weer downgraden omdat het upgraden naar xfree 4.2.99 niet helemaal lekker verliep, ik heb ook nog fc-cache gedraaid maar dat hielp niet veel

ik zie niks raars in .gnomerc-errors, ik ben verder enigszins vaag, omdat ik zelf niks raars zie, alleen dat er blijkbaar iets gaande is, waarna er toch maar bsloten wordt gnome te starten

ik vraag me af of anderen dit probleem ook hadden, en hoe ze het dan oplosten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 22:59 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had iets vergelijkbaars na het installeren van een gtk-theme dat niet helemaal goed was, geramik-0.16: het opstarten duurde vele minuten, maar verder foutloos.
Theme een rotschop gegeven, en een ander theme gekozen, en het was weer goed.

Doet ie hetzelfde voor alle users?

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:08
Ga eens na of je dns-config en hosts-config kloppen, daar zou het misschien wel aan kunnen liggen...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu xft 2.0.1-r1 en xfree 4.2.99.4 en nu gaat het wel weer aardig, een seconde of 10, benieuwd wat het nou was

wel vet die rode cursor :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 01:02 ]