Toon posts:

[win2k] systeemfout 1068 event 7001*

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Daar ben ik weer.
Eindelijk had ik thuis mijn netwerkje voor elkaar tussen mijn winXP en win2000-machine. Aangezien ik tijdens de aanleg, maar allerlei services heb aangezet op de win2k-machine, besloot ik nadat alles werkte om de 'overbodige' maar weer uit te zetten. ik denk dat ik er iets te veel heb uitgezet. Nu is op de windows 2000 machines geen netwerkverbinding meer. beide machines kunnen elkaar niet meer pingen. de netwerkprinter die ik rechtstreeks had gekoppeld aan de win2000 machine is verdwenen als printer. Als ik hem opnieuw wil toevoegen krijg ik de foutmelding 'kan niet doorgaan wegens gebrek aan hulpbronnen. Afdruksubsysteem is niet beschikbaar'. Daarop in de prompt net start spooler gegeven: melding: systeemfout 1068. Afhankelijkheidsservice kan niet worden gestart. Ook onder Systeembeheer/ Services maak ik allemaal rare zaken mee. Ik kan nergens de eigenschappen van op vragen en als ik de applicatie wil sluiten zegt ie dat ik het dialoogscherm eerst moet afsluiten. Er is helemaal geen scherm meer open! Daarnaast kan ik ook allerlei relevante services niet starten, melding weer 1068, event id 7001. Is dit nog te repareren? Volgens mij moet ik die services weer aan de praat krijgen maar hoe?

Bij voorbaat dank,

Eric

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Hier http://www.blackviper.com/ staat precies aangegeven welke services voor een bepaald soort pc aan cq uit moeten staan. Voor zowel Xp als w2k. Hopelijk heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link. Ik heb al wel gezien dat ik essentiele services heb uitgeschakeld. inschakelen zou je zeggen, maar om een of andere reden zie ik niet de properties als ik op eigenschappen klik. wil ik het scherm afsluiten, zegt ie vrolijk dat ik eerst het eigenschappenvenster moet afsluiten. ik heb dat ding niet open GEZET??>?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[win2k] toegevoegd aan de topictitel. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10