[TV] Lichte streepje boven in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb voor een leuk prijsje een Philips 63cm TV gekocht, nu heeft deze alleen een dunne lichte streep helemaal boven in beeld (bij donker beeld) die ik bij aankoop niet heb gezien. Als ik dichtbij kom is de bovenste rij "pixels" rood, daaronder groen en dan blauw. Vind het toch vrij hinderlijk.
Wie kent dit, en zou dit nog een beetje betaalbaar te maken zijn, TV is toch alweer 5 jaar oud.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Snelle oplossing: plak er een reep zwarte tape overheen :+ Verder kost de reparatie van een TV vaak meer dan dat die TV waard is. Heb je geen garantie op je aankoop, of is hij 2e hands?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Breekie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04-2025
Aangezien de TV 5 jaar oud is zal er geen garantie meer opzitten.

Reparatie zal denk ik niet duur zijn omdat het niet echt repareren is, maar instellen.
Ik heb hier ook zo'n grote bak van Philips staan en omdat deze kapot was heb ik daar een reparatiehandleiding bij gekocht. Kennis heeft hem gerepareerd. nu heb ik ook af en toe zo'n streep bovenin. Bij het doorlezen van de reparatiehandleiding kwam ik tegen dat je de TV (door ergens op een print een verbinding te maken) in een speciaal voor monteurs bedoeld menu kan krijgen waar je het beeld helemaal mee in kan stellen (naar boven opzij schuin groter kleiner). Vroeger had je hier een paar potmetertjes voor, waarmee jeje beeld wat groter kon zetten of naar boven schuiven waardoor je de strepen kwijt bent.

Dit alles is voor een leek niet echt zelf te doen. Je kan de TV namelijk ook helemaal ontregelen. Wat ik ermee wil zeggen is dat een beetje TV-monteur dit volgens mij heel makkelijk en snel kan verhelpen. Dus hoeft dit mijnsinziens niet erg duur te zijn en is de TV het nog wel waard.

Groeten en succes

Breekie

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat moet je even in de service modus aanpassen. Dan maak je het beeld iets groter zodat de lijn buiten beeld valt. Bij service modus moet je wel eerst even alle waarden opschrijven en pas veranderen als de TV goed op temperatuur is ander kan het nog bijtrekken.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thanx allemaal, ga eens even rondkijken/vragen bij TV service centers wat dat voor mij kost.

Verwijderd

Fairy schreef op 20 February 2003 @ 23:11:
Dat moet je even in de service modus aanpassen. Dan maak je het beeld iets groter zodat de lijn buiten beeld valt. Bij service modus moet je wel eerst even alle waarden opschrijven en pas veranderen als de TV goed op temperatuur is ander kan het nog bijtrekken.
En hoe komt iemand in de service modus ?

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06
ik had dat ook, heb toen via service mode het beeld een paar pixels naar boven geschoven en voila, geen probleem meer!
zoek ff op got voor een link naar service mode codes (is afstandbediening code), is voor elke tv anders

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1