Opsplitsen Telefonie en Internet?

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Mischien toch maar weer es een balletje opgooien.....

Wordt het niet eens tijd om Internet en Telefonie in twee aparte forums te stoppen? Ik vindt het namelijk een beetje raar staan dat een vraag over antenne ledjes op je GSM in hetzelfde forum thuis hoort als het aanpassen van je Alcatel ADSL modem.....

En nu huiskamer dicht is kunnen we mischien wel een nieuw forum openen openen Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/yes.gif

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Jaymz

Keep on moving !

Is je oog al wel eens op Network Troubleshooting gevallen ? :)

• maartena
Jawel, maar dat is een heel ander forum. Ik vraag me af of het niet beter is het huidige Internet & Telefonie forum op te splitsen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maartena schreef op 20 februari 2003 @ 22:21:
En nu huiskamer dicht is kunnen we mischien wel een nieuw forum openen openen [afbeelding]
Ehm nou eh ik weet niet of je een beetje in MED komt maar de HK is gewoon weer open.

En persoonlijk vind ik IT wel prima zo. Idd het zijn 2 verschillende onderwerpen. Maar ook in PW komen er verschillende talen voor. Als javaprogrammeur heb je ook weinig met PHP zeg maar....

Ik denk dat de beide onderwerpen ook te klein zijn om op zich zelf een forum te rechtvaardigen....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• maartena
offtopic:
Uhhh wat is MED? Ik kom wel op FOK!

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

maartena schreef op 20 February 2003 @ 22:27:
offtopic:
Uhhh wat is MED? Ik kom wel op FOK!
Mededelingenforum

edit:
offtopic:
[22:36.25] * Erkens slaps Alfredt for wrong or no use of CAPS :P
[22:36.30] <Erkens> Alfredt in "Opsplitsen Telefonie en Internet?"
[22:36.32] <Alfredt> hehe
[22:36.42] <Alfredt> zie je de editreden eronder?
[22:36.51] <Erkens> hmm, niet gezien
[22:36.52] <Erkens> :X
[22:36.54] <Erkens> :+

[ Voor 50% gewijzigd door Erkens op 20-02-2003 22:37 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mededelingenforum

offtopic:
erkens werd jou wat gevraagd? 8)7 :P

[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-02-2003 22:30 . Reden: hoofdletters? wat zijn dat ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het gaat gewoon over communicatie dat forum. Telefonie en GSM valt daar ook onder, het past toch prima? Het barst voor zover ik het zie ook niet zwaar uit de voegen ofzo verder...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Internet en Netwerk troubleshooting overlapt nogal...
Als ik een probleempje met een inbelmodempje heb dan zou het in IT moeten, maar een probleem met een ADSL router hoort eigenlijk in NT.
(Internet is tenslotte een netwerk :))
Misschien zou je internetproblemen onder NT moeten gaan plaatsen, en het huidige IT alleen voor telefonie/telecom zaken houden?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
IT meubel meldt zich :P :Y)

Het zou natuurlijk kunnen, alles valt te splitsen... maar naar mijn mening hou je dan gewoon 2 zeer dode forums over. Vergeleken met WOS/SA is IT daar niks bij, als ik er een dag niet geweest ben kan ik in een uurtje tijd toch wel het meeste bij lezen, dat moet je in WOS/SA niet proberen denk ik.

Daarbij is het modden van een gsm het ene uiterste en het hacken van de alcatel het andere uiterste, maar het gaat in het algemeen gewoon over communicatie middelen. Je zou dus hooguit de naam kunnen wijzigen, maar ik denk dat je daar weinig mee opschiet.
Operations schreef op 20 February 2003 @ 23:23:
Misschien zou je internetproblemen onder NT moeten gaan plaatsen, en het huidige IT alleen voor telefonie/telecom zaken houden?
Het probleem is juist dat daar de overlapping ligt, als iemand een internet probleem heeft dat kan dat vaak aan het communicatie middel liggen (modem, adsl, router etc.) dus dat lijkt me niet echt logisch.
Daarbij horen internet problemen gewoon niet thuis in NT, daar horen hele andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie ook:
Internet & Telefonie
Een vrij recent topic over dit onderwerp.

De hoofdreden is al genoemd, het is gewoon te rustig om het te splitsen.
Maar ook: Telefonie heeft vind ik steeds meer met internet te maken. GPRS, het emailen erop enzo, het wordt steeds meer gekoppeld. Het zijn dus niet twee totaal andere onderwerpen.

[ Voor 19% gewijzigd door kamerplant op 21-02-2003 09:57 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ik vind de combinatie NT/IT een stuk logischer. Telefonie zou dan eigenlijk te klein worden voor een forum. Om die reden kun je vervolgens telefonie onder brengen bij Gadgets. Het is wel niet helemaal overlappend, maar dat is dit ook niet. Een topic in NT over het niet kunnen bereiken van het internet door een verkeerde configuratie op het LAN komt ook in IT voor bijvoorbeeld. Ik zie op beide fronten overlap.

Een goed argument om dit niet te doen is dat NT zoals het nu is al een groot genoeg aantal topics heeft en in mindere mate (ik kom er niet zo vaak, dus ik kan niet helamaal objectief zijn) het gadgets forum. Ik ben benieuwd of er een verandering inzit, maar verwacht van niet. De groep gebruikers die hier "last" van heeft is niet zo groot dat de aanpassing van het forum nodig is.

De laatste tijd zie je het telefoniegebeuren ook dichter naar internet toegroeien. Toch zie ik de mate van verstrengeling van deze 2 onderwerpen nu en in de eerstkomende paar jaar- nog niet zo hecht, dat ze een gezamelijk forum rechtvaardigd.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
SilentStorm schreef op 21 February 2003 @ 13:08:
De laatste tijd zie je het telefoniegebeuren ook dichter naar internet toegroeien. Toch zie ik de mate van verstrengeling van deze 2 onderwerpen nu en in de eerstkomende paar jaar- nog niet zo hecht, dat ze een gezamelijk forum rechtvaardigd.
Sorry, om je even hierop te quoten...
Ik zie dat je zelf niet zoveel in IT komt, dus ik denk dat je de ontwikkelingen qua internet op/met/via de gsm niet echt bijhoudt, dit is namelijk nu zeker wel van toepassing. Kijk maar naar oa. de P800, 7650 en microsoft toestellen.

Daarbij om gsm bij gadget te zetten, lijkt mij persoonlijk helemaal niks. De gsm is namelijk al een hele lange tijd geen gadget meer, maar een gewoon dagelijks gebruiks voorwerp. Daarbij zijn pda topics in gadget maar een klein gedeelte, dus ik zou niet weten wat verder enige overeenkomt zou zijn met gadget en dan hebben we het alleen nog maar over een combinatie van pda/gsm.

Over een stuk bij netwerken zie ik persoonlijk ook niks, aangezien het 2 verschillende subfora zijn met op dit moment totaal verschillende soorten vragen/topics.

Daarbij, ik snap persoonlijk niet waarom je iets zou splitsen wat op dit moment goed loopt en niet te groot is voor zijn eigen doen. Het klopt dat er verschillende overlappingen zijn met andere subfora, maar dat heeft elk subfora wel.

Imho mag het van mij precies blijven zoals het nu is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 01:52
Operations schreef op 20 February 2003 @ 23:23:
Internet en Netwerk troubleshooting overlapt nogal...
Als ik een probleempje met een inbelmodempje heb dan zou het in IT moeten, maar een probleem met een ADSL router hoort eigenlijk in NT.
(Internet is tenslotte een netwerk :))

NT is Networking. Dat zie ik (en ik dus niet alleen) niet als internet.
Problemen met een router vallen onder netwerken; niet op een forum welke ook gaat over de nieuwe aanbieding van Cistron.

Internet en telefonie vind ik prima samen kunnen. Telefonie begint ook steeds meer internet mogelijkheden te krijgen btw. Dus erg overlappend.
Verder zijn het beide communicatiemiddelen...
SilentStorm schreef op 21 February 2003 @ 13:08:
Ik vind de combinatie NT/IT een stuk logischer. Telefonie zou dan eigenlijk te klein worden voor een forum. Om die reden kun je vervolgens telefonie onder brengen bij Gadgets. Het is wel niet helemaal overlappend, maar dat is dit ook niet. Een topic in NT over het niet kunnen bereiken van het internet door een verkeerde configuratie op het LAN komt ook in IT voor bijvoorbeeld. Ik zie op beide fronten overlap.

Een goed argument om dit niet te doen is dat NT zoals het nu is al een groot genoeg aantal topics heeft en in mindere mate (ik kom er niet zo vaak, dus ik kan niet helamaal objectief zijn) het gadgets forum. Ik ben benieuwd of er een verandering inzit, maar verwacht van niet. De groep gebruikers die hier "last" van heeft is niet zo groot dat de aanpassing van het forum nodig is.

Dan krijg je 2 problemen:
• GT gaat overstromen; Leuk ook, een topic over digitale camera's naast een topic over de nieuwe Nokia ;)
• NT gaat overstromen

Oftewel: IT vangt de benodigde ruimte mooi op...

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 21-02-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nou. Nieuwste nokia's zijn wel degelijk gadgets, en het zijn nog digitale camera's ook nog :)

Maar ik vind forumindeling sowieso moeilijk, er is altijd wel sprake van overlap. AVH heeft overlap met de zachte waren hoofdgroep, fotografie hangt een beetje tussen GT en W&G in, bij problemen is het soms niet duidelijk of het een SA of WOS/NOS probleem is, Webscripting en Webdesign hebben raakvlakken, als je zo doorgaat kun je beter een Computer forum maken en daar alles ingooien :P

Telefonie binnen netwerken ziet er idd raar uit trouwens, 't is eigenlijk gewoon geen 'typisch' GoT forum, het is voor groot deel gadget achtig, maar als je het daar in gooit stroomt het over, dus misschien is dit de beste compromis.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
IT is voor de 'gewone'-Tweaker, NT is voor de 'diehard'-Tweakers.
Het lijkt me niet zinvol om I en T uit elkaar te trekken, daar is, zoals iedereen eigenlijk al roept, de animo in I&T te klein voor. I neigt naar NT, maar is het niet omdat een instellinkje in een browser niet bij Netwerk-problemen hoort, maar aan de andere kant kan je je dan ook afvragen of het dan niet in SA thuis hoort.

Ik ga er nog ff over nadenken ... :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
DarkX schreef op 21 februari 2003 @ 18:11:
Nou. Nieuwste nokia's zijn wel degelijk gadgets, en het zijn nog digitale camera's ook nog :)
Dat is ook precies waar je de definitie legt, maar dit is een aparte discussie. :)
pven schreef op 21 februari 2003 @ 20:08:
IT is voor de 'gewone'-Tweaker, NT is voor de 'diehard'-Tweakers.
Defineer het woord tweaker dan eens voor mij. :?

Daar heeft het volgens mij heel weinig mee te maken hoor, het zijn gewoon 2 totaal verschillende onderwerpen. Als je gaat kijken naar het aantal moves vanuit IT denk ik dat er nog wel de minste naar NT gaan ervan.

[ Voor 27% gewijzigd door Attilla op 21-02-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik bedoelde dat IT meer voor gewone vragen is, ik zie daar niet zo heel vaak super-technische vragen in staan. In NT staan vragen die over het algemeen technischer zijn. (Ben ik te volgen?)
Ik durf Tweaker niet te definiëren, maar ik durf wel te stellen dat er Tweakers zijn die diepgaand in de technologie zitten en dat er Tweakers zijn (zoals mezelf) die wat minder diepgaand in de techniek zitten.

Ahja, toch een poging tot definitie van Tweaker: een gebruiker van Tweakers.net. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
pven schreef op 21 February 2003 @ 22:06:
Ik bedoelde dat IT meer voor gewone vragen is, ik zie daar niet zo heel vaak super-technische vragen in staan. In NT staan vragen die over het algemeen technischer zijn. (Ben ik te volgen?)
Je bedoelt dus dat het niveau in NT hoger ligt als in IT. Ja, dat ben ik met je eens, maar dat zou juist een reden zijn om IT lekker te laten behouden. :)
Maar zoveel netwerken vragen zijn er niet eens in IT. Hooguit wat kleine router dingen, dus over een niveau verschil kan je eigenlijk niet eens echt praten, zoals ik al eerder zei het zijn gewoon 2 verschillende dingen.

Zelf ben ik qua. werk met hele andere dingen bezig dan in IT staan, maar ik vind het een afwisseling (vooral het gsm gedeelte) en ik zou ook wel in NT kunnen posten, maar daar ben ik de hele dag al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

[Airwolf] schreef op 21 februari 2003 @ 14:03:
[...]

Sorry, om je even hierop te quoten...
Ik zie dat je zelf niet zoveel in IT komt, dus ik denk dat je de ontwikkelingen qua internet op/met/via de gsm niet echt bijhoudt, dit is namelijk nu zeker wel van toepassing. Kijk maar naar oa. de P800, 7650 en microsoft toestellen.
Ik kijk bijna elke dag wel een of meer keer in het IT forum, lees eens wat, reageer waar ik iets kan bijdragen en iemand anders nog geen goed antwoord heeft gegeven, maar ik ben amper geinteresseerd in telefoons en volg die ontwikkelingen idd niet echt.

Ze mogen dan wel beiden gebruik maken van het internet, maar de manier waarop heeft in de omgang weinig met elkaar te maken. Topics over internet bij een telefoon zullen dan ook over compleet andere onderwerpen gaan dan internet topics bij een pc. Een overlap van kennis kun je wat dat betreft alvast overslaan.
:+ Wat betreft de werking kun je ze nog beter onder NOS gooien :P :+

hier, hier of hier
Daarbij om gsm bij gadget te zetten, lijkt mij persoonlijk helemaal niks. De gsm is namelijk al een hele lange tijd geen gadget meer, maar een gewoon dagelijks gebruiks voorwerp. Daarbij zijn pda topics in gadget maar een klein gedeelte, dus ik zou niet weten wat verder enige overeenkomt zou zijn met gadget en dan hebben we het alleen nog maar over een combinatie van pda/gsm.
Als je forums gaat wegstrepen waar telefonie in ieder geval niet bij past, houdt je GT als laatste over. Ik heb me vroeger laten leren dat gadgets dingen waren die de functies van een hoop andere gebruiksvoorwerpen in een voorwerp samenvoegen. Binnen die context valt een telefoon juist extreem goed in het gadget forum. Tot mijn stomme verbazing komt VanDale met een heel andere definitie:
U hebt gezocht op: gadget

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

´gad·get (het,de ~ (m.))

1 klein, min of meer nutteloos voorwerp => prul
Op basis van deze context kan ik je idd niet meer dan gelijk geven dat de telefoon niet binnen dat forum past. Maar dan mag je van mij de pda, de digitale camera en de mp3speler er ook uithalen en samen een NonComputerHardware oid forum openen.
Over een stuk bij netwerken zie ik persoonlijk ook niks, aangezien het 2 verschillende subfora zijn met op dit moment totaal verschillende soorten vragen/topics.

Daarbij, ik snap persoonlijk niet waarom je iets zou splitsen wat op dit moment goed loopt en niet te groot is voor zijn eigen doen. Het klopt dat er verschillende overlappingen zijn met andere subfora, maar dat heeft elk subfora wel.
Hier pas ik wederom de wegstreepmethode toe. NT past het best bij IT. Er zijn ook een aantal topics die ook in NT zouden kunnen staan (geen internet door misconfiguratie router, het vaker foutief in IT geplaatste 'hoe kan ik mn server laten draaien terwijl ik achter een [...] zit', Ik heb [chello/@home/cistron/planet/etc] en wil ...). Vragen over hosting ed zullen wel weer een beetje vreemd staan in het forum, maar then again, dat doen telefoons ook.
Dan krijg je 2 problemen:
# GT gaat overstromen; Leuk ook, een topic over digitale camera's naast een topic over de nieuwe Nokia
# NT gaat overstromen

Oftewel: IT vangt de benodigde ruimte mooi op...
Met de huidige toestroom van gebruikers zitten we volgend jaar ook rond die getallen of zelfs verder. Als het niet meer te modereren is zou je meer lite-mods kunnen aanstellen. Kun jij jezelf voorstellen in zo'n hypothetisch nieuw NT?
Imho mag het van mij precies blijven zoals het nu is. :Y)
Daar heb ik ook helemaal geen problemen mee. Al kan ik het initiatief tot een verandering wel waarderen, het is geen "must".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
SilentStorm schreef op 24 February 2003 @ 00:20:
Ze mogen dan wel beiden gebruik maken van het internet, maar de manier waarop heeft in de omgang weinig met elkaar te maken. Topics over internet bij een telefoon zullen dan ook over compleet andere onderwerpen gaan dan internet topics bij een pc. Een overlap van kennis kun je wat dat betreft alvast overslaan.
:+ Wat betreft de werking kun je ze nog beter onder NOS gooien :P :+
Je geeft nu toch zelf al de reden aan waarom IT bestaan met betrekking tot deze onderwerpen. :)
Dat is nou wat ik probeer uit te leggen, dat daar precies de dingen passen die eigenlijk nergens anders tussen gezet kunnen worden.
Als je forums gaat wegstrepen waar telefonie in ieder geval niet bij past, houdt je GT als laatste over. Ik heb me vroeger laten leren dat gadgets dingen waren die de functies van een hoop andere gebruiksvoorwerpen in een voorwerp samenvoegen. Binnen die context valt een telefoon juist extreem goed in het gadget forum. Tot mijn stomme verbazing komt VanDale met een heel andere definitie:

Op basis van deze context kan ik je idd niet meer dan gelijk geven dat de telefoon niet binnen dat forum past. Maar dan mag je van mij de pda, de digitale camera en de mp3speler er ook uithalen en samen een NonComputerHardware oid forum openen.
De definitie van de gadget is niet veranderd, die context van VanDale kan je ook op 2 manieren interperteren en die jij eraan geeft is wel degelijk correct, je heb ook wel gelijk daarmee, maar je moet wel er tegenaan kijken dat er in nederland nu bijna 10miljoen gsm gebruikers zijn en dat Pda's, digicam's en mp3spelers nog veel minder gebruikt worden.
**knip**

Daar heb ik ook helemaal geen problemen mee. Al kan ik het initiatief tot een verandering wel waarderen, het is geen "must".
Maar om iets te veranderen heb je daar toch een reden voor nodig ?
De dingen waar jij het over heb lijkt mij pas van toepassing als er daadwerkelijk een beslissing zou komen om het op te delen, op dit moment heb ik eigenlijk nog geen echt reden langs zien komen om IT op te delen.

Daarbij, op dit moment lijken er weinig mensen problemen mee te hebben hoe het nu loopt (IT is mijn lievelings sub-fora O+) en er ontstaan ook niet echt grote problemen.

Maargoed, jij zou graag wel een verandering willen zien. Ik denk persoonlijk dat het opdelen van IT meer problemen geeft dan dat je het laat bestaan, daar kan jij je ook wel in vinden. Maar jij wil graag verandering zien (als ik het goed begrijp), geef dan eens een voorstel wat (buiten verdeling) veranderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ik heb nu niet heel veel tijd dus ik ga het wat kort houden. Laat ik voorop stellen dat ik IT zoals die er nu uitziet absoluut niet slecht vindt. Ik heb het idee dat je dat al min of meer doorhad. Het idee van deze post vond ik op zich wel weer aardig. De twee onderwerpen staan voor mijn gevoel wat ver uit elkaar om ze samen in een forum te zetten. Ik ben het met je eens dat dat idee zoals het er nu uitziet onhaalbaar is. In mijn bovenstaande post probeerde ik naar voren te brengen dat ik het zelf geen slecht idee vind, maar ook weinig problemen heb met de huidige indeling; het is meer iets cosmetisch dan inhoudelijk.

Je vroeg naar andere punten voor verandering. Ik kan je er geen geven. Het idee om het forum op te splitsen bestaat alleen omdat de twee onderwerpen niet bij elkaar passen. Het mengelmoesje wat overblijft is nog steeds een heel onderhoudend forum. Voor welke andere soort verandering zie ik op dit moment totaal geen nut.

Dat deze oplossing er niet doorkomt, betekend niet meteen dat het een slecht idee is. Als je het rationeel bekijkt zie toch al lang vantevoren dat hier geen draagvlak voor is. Ik probeer hier te beargumenteren waarom je het toch wel zou kunnen doen. In dat opzicht een beetje op dezelfde manier als de topicstarter er een "balletje over opgooit". Niet direct met als doel verandering, maar vooral om meningen te pijlen. Het lijkt erop dat ik een van de enigen ben die telefonie niet bij internet vind passen. Misschien zit er ooit een apart telefonieforum in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het verleden heeft wel uitgewezen dat splitsingen niet altijd goede een goede afloop heeft (virus forum, splitsing p&w) maar ook wel goede dingen kan hebben (SP splitsing is vanuit mijn opzicht wel goed).

Misschien heeft de combinatie van I en T wel weinig raakvlakken, dat zie je bij voorbeeld ook met de hoeveelheid vaste gebruikers (op de meeting maar 6 mensen incl. 2 mods).
Maar het is wel een perfect forum voor dingen die eigenlijk nergens anders thuis horen (met het juiste technischeonderwerp), maar waar toch een best groot aantal topics van is.

Mocht IT ooit te groot worden voor zijn doen wat nu nog niet het geval is dan kan er misschien nog wel over splitsen gedacht worden, maar tot nu toe gaat het een beetje op en neer met het aantal topics (de ene week meer dan de andere) dus het lijkt me nog niet echt nodig. Echter er is hier maar 1 iemand die de beslissing over kan maken. :)
Pagina: 1