Memtest gedraait.. dit is vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Ik heb 2 x 512mb 333 ddr geheugen.

nou hadden we het probleem dat als we bezig zijn dat de PC spontaan uitvloog.
(nee het is niet de voeding)
dat was sinds we dat laatste reepje 512mb 333ddr erbij hebben gezet.

als we 1 reepje afzonderlijk erin zetten dan geeft ie totaal geen fouten met MEMTEST.
als we allebei de reepjes in de eerste twee geheugenbankjes steken dan geeft ie 14 fouten ongeveer.
toen hebben we ze in bankje 1 en 3 gedaan. toen gaf ie zo ongeveer 1694 fouten..
niet goed dus :)

kan het nou zijn dat bankje 2 en 3 kapot zijn. (lijkt mij sterk)..
of dat het geheugen (dana-elec.. nanya geheugen) niet compatibel is na 512mb met een asus p4pe moederbord.

systeem:
P4 2.4ghz
Asus P4PE
2x 512mb DDR 333

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het lijkt me dus dat 1tje kapot is of ze werken niet met me kaar

Tweakers Discord

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb wel eens gehoord, dat met name DDR-ram problemen zou kunnen krijgen als er meerdere reepjes gebruikt worden.. Zou eigenlijk niet moeten mogen, maar toch.. Ik heb er zelf nooit last van gehad..

Kun je anders niet een reepje ruilen..? Ik geloof dat er levenslang garantie zit op zoiets..? Maar aan de andere kant, als ze het per stuk wél goed doen, zullen ze 'm waarschijnlijk niet om willen ruilen..

edit:

Ik heb trouwens nooit gehoord dat deze merken niet compatible zouden zijn met Asus bordjes..

[ Voor 13% gewijzigd door Redboost op 20-02-2003 22:16 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nou hadden ik
last van meervoudige persoonlijkheden? :P

serieus:
probeer eens een bios-update, hoewel ik dat niet direct kan verklaren, heeft dat mij ook al eens uit de brand geholpen bij een soortgelijk probleem.
suc6.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als ie geen fouten geeft als je maar 1 reepje gebruikt is het duidelijk dat de reepjes zelf niet stuk zijn. De mogelijkheden die overblijven zijn:

- de reepjes zijn incompatible met elkaar icm met het moederbord
- het moederbord/chipset kan niet fatsoenlijk werken met meerdere geheugen modules

• Redboost
Hoe staan je geheugen-timings in je BIOS..? Het zou misschien kunnen dat het op CAS-2 of iets dergelijks staat, terwijl je geheugen-reepjes dat samen net niet aankunnen..?

• RelaXXinG
Redboost schreef op 20 February 2003 @ 22:15:
Kun je anders niet een reepje ruilen..? Ik geloof dat er levenslang garantie zit op zoiets..? Maar aan de andere kant, als ze het per stuk wél goed doen, zullen ze 'm waarschijnlijk niet om willen ruilen..

edit:

Ik heb trouwens nooit gehoord dat deze merken niet compatible zouden zijn met Asus bordjes..
ruilen is geen probleem. ik werk zelf ik de zaak waar ik ze vandaan heb :-)
dus zelfs als het zo is.. dat ze beiden niet willen dan kan ik het ruilen.

maar goed. kan het dus zijn dat het geheugen met elkaar niet communiceert hoewel het wel hetzelfde geheugen is, in dat bepaalde bordje?
wazig maja..

anyway. ik heb vandaag een ander reepje meegenomen van danaelec.
dit is geen nanya maar SAMSUNG. + heb ik een reepje uit mijn EIGEN kast gehaald en dat is ook 512mb 333 en ook SAMSUNG.

die ben ik NU met allebei erin aan het testen.
met tot nu toe nog GEEN fouten!.. maja wat niet is kan nog komen dus ik wacht af.

alle settings staan in de bios op safe, ook van het geheugen dus

[ Voor 5% gewijzigd door RelaXXinG op 20-02-2003 22:29 ]

• RelaXXinG
Hielko schreef op 20 februari 2003 @ 22:25:
Als ie geen fouten geeft als je maar 1 reepje gebruikt is het duidelijk dat de reepjes zelf niet stuk zijn. De mogelijkheden die overblijven zijn:

- de reepjes zijn incompatible met elkaar icm met het moederbord
dit denk ik dus ook.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik weet niet of je het al gedaan heb, maar ik zou in jou situatie de bios flashen (met 1 geheugen reepje erin :|).
Bij fixes lees ik nog wel eens over compatibility qua geheugens etc.. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn. (als je niet al de laatste versie heb).
Ik zou btw wel asus bellen/mailen (liefst bellen natuurlijk) over dit probleem en

vragen of het een bekend probleem is met die 2 merken geheugens en mainbord.

[ Voor 24% gewijzigd door InterCC op 20-02-2003 22:42 ]

Verwijderd

gewoon je voltage van je DDR iets verhogen en ik denk dat het dan beter gaat, 2reepjes vragen een stuk meer power en soms geeft hij met 2 reepjes dan net iets te weinig.
Dus gewoon even proberen en je weet het.

• Redboost
Heb je nog steeds geen fouten gevonden met die dubbele samsung-combi..? Ik denk niet dat de twee verschillende merken geheel incompatible waren, maar het kan altijd gebeuren dat twee merken af en toe een bitje laten vallen in aanwezigheid van elkaar..

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25
Tsjah, het gebruik van meer memorybanks geeft meer stress op je memory subsystem, wat als je pech hebt je forceert om minder strakke timings te gebruiken. dit is een algemeen feit, en ook de reden waarom zoveel DDR borden maar 2 DDR sloten hebben. Meer wil gewoon niet. Probeer je timngs eens aan te passen, zeer grote kans dat dit je probleem gaat verhelpen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb ook een tweede bankje en heb sindsien af en toe (heel af en toe) blauwe schermen. SOms gebeurt het 3 keer in de week en soms een week niet. Moet ik ook memtest draaien of mijn timings aan passen. Hoe moet ik precies de timing aanpassen. (vooral met allerlei dingen tegelijk opstarten (icq, nortan, msn etc knalt ie in een blauw scherm, dit lijkt me een timing conflict). Iemand?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook gehad. Twee keer mushkin 512mb ddr erin gaf problemen. DIMMs waren identiek en los van elkaar werkten ze perfect. Ook met 1 dimmetje in slot 2 of 3 ging prima, maar tegelijk ging het telkens mis. Heb een ander moederbord geprobeerd, maar daar ging het precies hetzelfde.
Heb toen 2x 512 van TwinMOS aangeschaft en sindsdien gaat 't perfect.

• RelaXXinG
yup inderdaad. denk dat het zoiets is.

maar het rare is dat zeg maar ons eerste NANYA geheugen reepje WEL fouten geeft met een SAMSUNG reepje.
en dat het 2de (laatst aangeschafte) NANYA geheugen totaal geen fouten geeft met het SAMSUNG reepje.

terwijl die eerste NANYA geheugen los erin dus gewoon goed werkt..

vreemd vreemd..

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Mischien de 2 omdraaien.

Dat hielp bij mij wel :P

• Wokker
  • Laatst online: 14-08 22:44

Wokker

De avond wokkel

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb k7v33 asus moederbord. maar jullie praten over timing van het geheugen. Het zegt mij zelf vrij weinig. Naar wat moet ik het veranderen moet het lager gezet wordne ??

Het oneindige X 0

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
tja ik heb een aldi pc dus ik heb geen boekje van het moederbord, hoe verander ik de timing?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dat kan je in het bios wijzigen bij chipset features, of kijk anders even op de asus website voor de handleiding, staat het ook wel in.

Canon Digital Ixus V3

Pagina: 1