[winXP] zo traag als dikke str*nd in een trechter

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

sus

is druk :+

Topicstarter
zow!

Ik heb hier een PC met de volgende specs:
  • pIII 450
  • 262MB RAM
  • 20GB, 8GB
  • CD-rom, CD-RW
  • NIC
  • geluidskaartje
  • nVidea GF2 (32MB)
Ik heb hierop een tijd terug winXP home geinstalleerd, zonder problemen. Systeem heeft zeker 6 maanden zonder problemen gedraaid, maar van de een op de andere dag is hij enorm traag. Opstarten duurt 45mins zeker.

Ik heb al gekeken naar de processen, maar er is niks wat 100% trekt, de niet actieve processen staan rond 90%.

Wat is er de afgelopen dagen mee gedaan:
  • SP1 geinstalleerd, vorige maand. Werkte perfect
  • GTA3 geinstalleerd. Hiervoor moest SP1 er even vanaf, maar is opnieuw geinstalleerd.
  • nagekeken op spyware, niks aanwezig. Ook geen virus.
  • Nieuwe vga erin (GF2), met drivers zijn nVidea win2000/XP. Of dat de detonator-drivers zijn weet ik niet.
  • StyleXP en bootXP geinstalleerd. StyleXP geprobeerd er weer vanaf te halen, maar dat wil niet helemaal werken.
meer schiet me nu ff niet te binnen.

Vanaf het moment dat hij op de HD gaat starten (waar dus normaal het zwarte XP-scherm staat), is hij al traag.

Heeft iemand enig idee waar ik moet wezen om dit op te lossen? Want ik kom er niet uit.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

je kunt systeem herstel doen naar een eerder punt waarop de pc wel goed draaide.
waarschijnlijk heb je iets geinstaleerd wat de boel flink vertraagd.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Niet een of andere vage virusscanner geinstalleerd?

• sus

sus

Topicstarter
Systeemherstel hebben we al geprobeerd, maar hij komt met deze melding:
Systeem kan niet worden beveiligd door systeemherstel. Start de computer opnieuw op, en start daarna systeemherstel opnieuw (o.i.d.)
Ook na opnieuw opstarten komt deze melding.
Wekkel schreef op 20 February 2003 @ 21:33:
Niet een of andere vage virusscanner geinstalleerd?
Tenzij je Norton Antivirus 2003 vaag noemt, nee :)

[ Voor 29% gewijzigd door sus op 20-02-2003 21:37 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb eens een verhaal gelezen waarbij Norton onder XP geen acces krijgt tot bestanden bij een bepaalde login en zonder dit te melden blijft proberen te accessen, waardoor je HD continu staat te flippen. Haal norton anders voor de gein eens weg.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:51

Yucko

One clown to rule them all !

Zal bij jou wel niet van toepassing zijn, maar wij hadden op het werk een soortgelijk probleem. PC die gewoon goed gedraaid had, wilde niet eens met win98 goed draaien. Gestotter onder spellen e.d., cdrom drives die opeens niet meer zichtbaar waren.

Ik XP geinstalleerd (pentium 3 @ 800mhz) Maar het opstarten duurde 9 min 46 (getimed met stopwatch). Bleek dat de CD-burner brak was en dus de hele boel vertraagde :( Eenmaal losgekoppeld van stroom en datakabel deed alles het weer perfect. En dat terwijl er nog niet 1 cd met gebrand was. Nu jullie weer |:(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Misschien moet je gewoon eens alle 'overbodige' hardware zoals Printer, scanner, joystick eraf halen. Ik heb het thuis ook met een printer als ik die eraf haalt start hij gewoon weer goed op.

• sus

sus

Topicstarter
Heb net geprobeerd om NAV eraf te halen, maar de setup kan door een interne fout niet verder. Heb je lekker veel aan :/

uiteraard geprobeerd om eerst NAV te killen, maar dat kan niet (ook niet als admin, wat ik nu ben).

• sus

sus

Topicstarter
Inmiddels laat ik AdAware nog een keer draaien, en bij het opvragen van Disk-data van C: "hangt" ie, m.a.w. het duurt erg lang voor hij erop kan.

Lijkt er dus op dat er iets constant staat te swappen ofzo (of constant HD-acces nodig heeft), maar ik kan niks vinden. Ook geheugenbeheer geeft niks van swap aan (niet meer dan normaal).

Verwijderd

Mischien niet de oplossing die je zoekt, maar ik hoor dat het systeem wel erg veel fouten geeft, is het geen beter idee om een format c: te doen en met een kaal systeem te beginnen?

Verwijderd

offtopic:
Flocky, toevallig een hp printer?
dan moet je even uit je startup dat bestandje halen wat ie tijdens de driver setup erin gooit, weet de naam ff nietmeer maar die polt continu je netwerk ofzo waardoor alles rete traag is

• sus

sus

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 22:00:
Mischien niet de oplossing die je zoekt, maar ik hoor dat het systeem wel erg veel fouten geeft, is het geen beter idee om een format c: te doen en met een kaal systeem te beginnen?
was het maar waar... helaas, ik kan nu echt geen format c: doen. Ik moet eerst data backuppen voor dat kan (bedrijfsadministratie). En voor ik dat op cd kan zetten moet ik eerst mijn systeem weer een beetje aan de gang hebben...

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 23:53

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

262 MB ram :?

• sus

sus

Topicstarter
ja, zoiets. Hij geeft dat aan bij het bios: 262144. Maar ik kon het zo snel ff niet omrekenen naar gewonen mb's.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 23:53

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

256 ;)
Pagina: 1