[MiniDisc] Autoradio haast niet meer te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb stad en land afgezocht en heb eindelijk een zaak gevonden die wel een leuke MD player voor in de auto kan leveren, maar geeft er wel bij aan dat het echt helemaal uit is en het zo goed als niet meer verkocht wordt. Dat zeggen meerdere zaken al.

Waarom ? :'(

Is hier een oorzaak voor ? De verkoper noemde de recordable cd's, maar die zijn maar 1 keer te schrijven en MD's zijn veel robuuster !

Is er een andere reden voor? dat het haast niet werkt in de auto ofzo ? lijkt me toch niet :?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

MD is gewoon te duur....
CDR kost geen drol meer tegenwoordig. :)
CDR in pc, mp3's erop en spelen maar.
* Harmen doet het al een tijdje zo.... heb inmiddels 55 Mp3cd's in de auto. *D

Whatever.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
mp3 cd vind ik nix....

PS. kreeg van van de shop (waar ik em ga kopen dan) zomaar voor niks een MDtje mee *D

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Goed onderbouwd ...

Je kunt trouwens ook CD-RWs gebruiken, deze kun je dus wel weer leeg gooien. ;)

-

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 18:44
Fairy schreef op 20 February 2003 @ 21:18:
Ik heb stad en land afgezocht en heb eindelijk een zaak gevonden die wel een leuke MD player voor in de auto kan leveren, maar geeft er wel bij aan dat het echt helemaal uit is en het zo goed als niet meer verkocht wordt. Dat zeggen meerdere zaken al.

Waarom ? :'(

Is hier een oorzaak voor ? De verkoper noemde de recordable cd's, maar die zijn maar 1 keer te schrijven en MD's zijn veel robuuster !

Is er een andere reden voor? dat het haast niet werkt in de auto ofzo ? lijkt me toch niet :?
Ik heb een Kenwood MiniDisc frontloader te koop staan (deze klapt automatisch dicht als je de sleutel van 't contact haalt).

Mijn huidige auto gaat uit de lease over 2 maanden en in mijn nieuwe auto zit al een ingebouwde radio/CD speler in en deze is naadloos geïntegreerd met de auto en heeft bediening aan 't stuur/display.

Dus mail naar patrick.peters@wanadoo.nl als je interesse hebt, hij is in perfecte staat.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Even een klein beetje off-topic: bij Volvo kun je nog wel gewoon minidisc spelers bestellen voor hun modellen. Ook bij de XC90 bijvoorbeeld die pas net uit is.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

nou nou... :P

Hij zegt toch
recordable cd's, maar die zijn maar 1 keer te schrijven en MD's zijn veel robuuster !
Dus misschien wil hij enkel voor de robuustheid al mds? :)
Of heeft hij een minidiscspelerd en dus al z'n muziek al op minidisc? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Okyah op 20-02-2003 21:55 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Hij probeert volgens mij duidelijk te maken dat hij mp3cd's maar niets vind, omdat dit áltijd bagger klinkt met een béétje hifi-install in de auto [óók op 192kbps] en daarom dus zijn originele cd's op md's wilt kopieren?! :)

* Weeman gebruikt ook mp3, maar wanneer het een goed album is toch maar kopen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Juicy schreef op 20 februari 2003 @ 21:44:
[...]

Goed onderbouwd ...

Je kunt trouwens ook CD-RWs gebruiken, deze kun je dus wel weer leeg gooien. ;)
Moet je elke keer de hele CD opnieuw schrijven als je eens een keer wat weg wilt gooien en er weer wat anders op wilt hebben.

Ze lezen geen UDF formaat neem ik aan? En als er al zijn die dat wel kunnen, de winkel kan me dan toch niet vertellen welke wel en welke niet :? Zie die verkoper al kijken als ik vraag of ie UDF CD-RW's kan lezen :9

Daarbuiten om is de kwaliteit van MP3 gewoon ruk..... Ongeacht de bitrate, en ja dit weet ik uit ervaring en hoe de techniek is opgebouwd ook al is de bitrate 320kbit

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 20-02-2003 22:46 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
DrDelete schreef op 20 februari 2003 @ 21:46:
[...]

Ik heb een Kenwood MiniDisc frontloader te koop staan (deze klapt automatisch dicht als je de sleutel van 't contact haalt).

Mijn huidige auto gaat uit de lease over 2 maanden en in mijn nieuwe auto zit al een ingebouwde radio/CD speler in en deze is naadloos geïntegreerd met de auto en heeft bediening aan 't stuur/display.

Dus mail naar patrick.peters@wanadoo.nl als je interesse hebt, hij is in perfecte staat.
Heb je specs? een prijs en foto's van je speler ?
Ik welke staat verkeert ie en waar kan ik hem ophalen als ik hem koop ?

Ben misschien wel geïnteresseerd :)

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05
Fairy schreef op 20 februari 2003 @ 22:45:
[...]

Moet je elke keer de hele CD opnieuw schrijven als je eens een keer wat weg wilt gooien en er weer wat anders op wilt hebben.

Ze lezen geen UDF formaat neem ik aan? En als er al zijn die dat wel kunnen, de winkel kan me dan toch niet vertellen welke wel en welke niet :? Zie die verkoper al kijken als ik vraag of ie UDF CD-RW's kan lezen :9

Daarbuiten om is de kwaliteit van MP3 gewoon ruk..... Ongeacht de bitrate, en ja dit weet ik uit ervaring en hoe de techniek is opgebouwd ook al is de bitrate 320kbit
sorry, maar ik vind minidisc vaak minder goed klinken als MP3!
hangt heel erg af hoe er geript is, maar ATRAC compressie is echt niet zo super hoor!

Ik werk al zo'n 6 jaar met Minidisc (ook MD autoradio, een van de eerste) maar vind MP3 (lame + EAC rip) gewoon helderder vooral in lage tonen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arnold op 20-02-2003 22:50 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Fairy schreef op 20 februari 2003 @ 22:45:
En MD werkt anders, denk je?

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Potsiedorie al dat gemuggezift over de kwaliteit van MP3.
Als je zelf ript ben je d'r nog altijd zelf bij hoe het klinkt.
Ik heb zelf een kenwood met MP3 in de auto (nu is de radio zelf niet zo geweldig maar da's wat anders) en als ik zelf rip op minimaal 192kbit is dit voor in de auto heel acceptabel.
MP3's eerst op MD flikkeren en dan afspelen zet ook geen zoden aan de dijk.
Bovendien vind ik (IK=dus een mening) dat mp3 op 192kbit helemaal niet onder doet voor een MD.
Ver geen niet dat er wel degelelijk gecompressed wordt op MD, maar ja dat is altijd constant en op je eigen speler dus kwaliteit is altijd hetzelfde. Dat geld natuurlijk niet als je van het net gaat leechen.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21
Hmzzz me denkt terug aan de tijd dat sony de eerste MD auto radio had.....

flashback...

We rekenen de auto-radio af verkoper helemaal blij de eerst die die verkoop ( in een jaar tijd |:( )
- dag 2 LCD Kapot.. omgeruild
- week later complete radio verrot.. omgeruild....
- Speelde nu al een jaar geen md's meer....

Nu Kenwood 6021 MP3 BLIJ BLIJ :).... is dat MD gebeuren niet een beetje voorbij allemaal voor in de auto?...
Die MD disc's mogen wel beter beschermd zijn tegen schade...
Maar moet je is het binnenwerk bekijken van een MD speler veel complexer als een cd.. dus ook meer kans dat het stuk gaat... never nooit meer sony voor mij :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Wekkel schreef op 20 februari 2003 @ 22:51:
[...]

En MD werkt anders, denk je?
De lage tonen in ATRAC zijn beter dan die van MP3 dat is zeker duidelijk. Er zijn wel samples waar ATRAC het laat afweten, maar mp3 laat het veel sneller afweten qua kwaliteit en ogg vorbis ondersteuning verwacht ik komende tijd nog niet.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Beter gezegd, lage tonen is het enige wat nog een beetje goed doorkomt met MD en is dan nog vrij goed van verschil te becommentarieren, m.i.

Liever een goede LAME mp3, dan een MD track, maar het zullen wel smaken zijn, die verschillen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
T-Blizzard schreef op 20 February 2003 @ 22:58:
Hmzzz me denkt terug aan de tijd dat sony de eerste MD auto radio had.....

flashback...

We rekenen de auto-radio af verkoper helemaal blij de eerst die die verkoop ( in een jaar tijd |:( )
- dag 2 LCD Kapot.. omgeruild
- week later complete radio verrot.. omgeruild....
- Speelde nu al een jaar geen md's meer....

Nu Kenwood 6021 MP3 BLIJ BLIJ :).... is dat MD gebeuren niet een beetje voorbij allemaal voor in de auto?...
Die MD disc's mogen wel beter beschermd zijn tegen schade...
Maar moet je is het binnenwerk bekijken van een MD speler veel complexer als een cd.. dus ook meer kans dat het stuk gaat... never nooit meer sony voor mij :)
Vind dat wel een beetje overdreven. Display kapot kan elke radio gebeuren, complete radio kapot dus ook. Dat ie al een jaar geen MD's meer speelde kan ook een cd speler gebeuren. Ik vind MD's nog altijd beter beschermd want als je die laat vallen is er niks aan de hand, op een CD-RW heb je meteen onherstelbare schade.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Wekkel schreef op 20 February 2003 @ 23:03:
Beter gezegd, lage tonen is het enige wat nog een beetje goed doorkomt met MD en is dan nog vrij goed van verschil te becommentarieren, m.i.

Liever een goede LAME mp3, dan een MD track, maar het zullen wel smaken zijn, die verschillen.
Think so ;)

• Arnold
Fairy schreef op 20 February 2003 @ 23:01:
[...]

De lage tonen in ATRAC zijn beter dan die van MP3 dat is zeker duidelijk. Er zijn wel samples waar ATRAC het laat afweten, maar mp3 laat het veel sneller afweten qua kwaliteit en ogg vorbis ondersteuning verwacht ik komende tijd nog niet.
tijd voor test bij jou...
want zeker in auto hoor je daar geen fuck van!
zeker niet zonder dure audio installatie, en al zeker niet als je geen versterker/goede speakers hebt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
G-Spotter schreef op 20 februari 2003 @ 23:04:
[...]

tijd voor test bij jou...
want zeker in auto hoor je daar geen fuck van!
zeker niet zonder dure audio installatie, en al zeker niet als je geen versterker/goede speakers hebt.
Wat voor speakers is er species in heb zitten weet ik niet, want ik heb de auto gekocht met speakers er in maar zonder radio.

De speakers die achterin zitten hebben een aparte klankkast en zien er op het ook heel goed uit (Zwarte conus, witte ring, merk kan ik zo niet zien) maar om ze echt te beoordelen moet je ze horen uiteraard ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 20-02-2003 23:07 ]

• Arnold
Fairy schreef op 20 februari 2003 @ 23:07:
[...]

Wat voor speakers is er species in heb zitten weet ik niet, want ik heb de auto gekocht met speakers er in maar zonder radio.

De speakers die achterin zitten hebben een aparte klankkast en zien er op het ook heel goed uit (Zwarte conus, witte ring, merk kan ik zo niet zien) maar om ze echt te beoordelen moet je ze horen uiteraard ;)
tja... een standaard autoradio levert 7watt RMS ongeveer (aller-uiterst piek vermogen 40 watt), dus al zouden boxen goed zijn, levert radio nada vermogen om ze goed aan te sturen.. maar dat is heel ander verhaal.

Voor thuis zou ik ook voor MD kiezen i.p.v. MP3, in de audo voor MP3, omdat dat simpelweg niet te horen valt. Auto is verre van ideale klankkast natuurlijk!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21
Fairy schreef op 20 februari 2003 @ 23:03:
[...]

Vind dat wel een beetje overdreven. Display kapot kan elke radio gebeuren, complete radio kapot dus ook. Dat ie al een jaar geen MD's meer speelde kan ook een cd speler gebeuren. Ik vind MD's nog altijd beter beschermd want als je die laat vallen is er niks aan de hand, op een CD-RW heb je meteen onherstelbare schade.
Ja oke maar wat kost een CD-R of een CD-RW tegenwoordig nou nog.... binnen 3 min fik je weer een nieuwe... en laat eerlijk gezegd nooit Cd's vallen ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het is toch een ieder zijn eigen keus? Of je MD (ATTRACK) of MP3 gebruikt.
We weten allemaal dat er compressie gebruikt word.
We weten ook allemaal dat de kwaliteit sterk afhankelink is van de audiobron en de encoder.
Ook weten we allemaal dat de mp3 decoder (in dit geval in de autoradio) vooral bij autoradio's wel eens eens ruk is.

Duidelijk is dat MD autoradio's inderdaad niet meer zoveel op de markt zijn. Dat komt omdat er gewoon te weinig vraag naar is. En dat komt weer omdat we tegenwoordig CD-RW's en MP3 kunnen afspelen in de autoradio.
Sterker nog, we vergeten bijna dat er een FM tuner in de radio zit. ;)

Nog even mijn menig erachteraan:
Ik hoor op een goede set of hoofdtelefoon geen verschil tussen MD of MP3 (256kbit of hoger). Zelfs bij 192kbit viel me niets op. Maar nogmaals, het blijft afhankelijk van de audiobron en de mp3 encoder.

Kortom: wat mij betreft kun je gerust een (goede!) mp3 autoradio kopen en een goede audiobron+encoder gebruiken. Ik denk dat je daar meer plezier van hebt (en meer kunt uitwisselen hier en daar...)... maar da's mijn mening...

Alles kan stuk.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
remco_k schreef op 21 February 2003 @ 08:53:
Het is toch een ieder zijn eigen keus? Of je MD (ATTRACK) of MP3 gebruikt.
We weten allemaal dat er compressie gebruikt word.
We weten ook allemaal dat de kwaliteit sterk afhankelink is van de audiobron en de encoder.
Ook weten we allemaal dat de mp3 decoder (in dit geval in de autoradio) vooral bij autoradio's wel eens eens ruk is.

Duidelijk is dat MD autoradio's inderdaad niet meer zoveel op de markt zijn. Dat komt omdat er gewoon te weinig vraag naar is. En dat komt weer omdat we tegenwoordig CD-RW's en MP3 kunnen afspelen in de autoradio.
Sterker nog, we vergeten bijna dat er een FM tuner in de radio zit. ;)

Nog even mijn menig erachteraan:
Ik hoor op een goede set of hoofdtelefoon geen verschil tussen MD of MP3 (256kbit of hoger). Zelfs bij 192kbit viel me niets op. Maar nogmaals, het blijft afhankelijk van de audiobron en de mp3 encoder.

Kortom: wat mij betreft kun je gerust een (goede!) mp3 autoradio kopen en een goede audiobron+encoder gebruiken. Ik denk dat je daar meer plezier van hebt (en meer kunt uitwisselen hier en daar...)... maar da's mijn mening...
Ik wil per sé een MD speler want ik gebruik MD's overal voor en ken veel mensen met MD spelers, radio stations e.d.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01
ik dacht dat de vraag was waar je MD-autoradio's kon kopen, niet of mp3 beter is dan atrac of vice versa.

[ontopic]

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 21-02-2003 17:14 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat vergat ik nog te melden: Ga 'ns bij een zwarte markt kijken, daar vind je nog wel nieuwe en gebruikte MD autoradio's

Alles kan stuk.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
remco_k schreef op 21 February 2003 @ 17:42:
Dat vergat ik nog te melden: Ga 'ns bij een zwarte markt kijken, daar vind je nog wel nieuwe en gebruikte MD autoradio's
No way, ik wil geen spul waar niet bekend van is waar het vandaan komt. Dan kan ik straks op het matje komen vertellen bij de cops waar deze radio vandaan komt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
DrDelete schreef op 20 February 2003 @ 21:46:
[...]

Ik heb je een mailtje gestuurd gisteren. Het zou fijn zijn als je even terugmailt :)

PS. Als je een beetje in de buurt woont, de prijs goed is en als er een originele factuur bij zit wil ik er wel over denken. Zonder factuur doe ik het iig niet.

Verwijderd

Pioneer heeft o.a een nieuw uitgebrachte minidisk speler te koop, incl E.O.L dislpay, hierbij zou iedere fabrikant die dit merk in het assortiment heeft deze kunnen bestellen! Typenr. MEH-P7300R.
Tip: Mediamarkt (duitsland en inmiddels nederland) heeft diverse MD-players!

Om toch nog ff offtopic te gaan, al dat gezift over mp3 beter, minidisc beter, mooiere bas, mooiere hoge tonen, naar mijn weten maakt het niet uit of je mp3 of minidisk speelt, hoe je de audio op elkaar afstemt dat maakt het goed!!!! Minidisk met supertech boxen....no go, Lenco mp3 met rockford boxen....no go 8)7

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 19:07:
Pioneer heeft o.a een nieuw uitgebrachte minidisk speler te koop, incl E.O.L dislpay, hierbij zou iedere fabrikant die dit merk in het assortiment heeft deze kunnen bestellen! Typenr. MEH-P7300R.
Tip: Mediamarkt (duitsland en inmiddels nederland) heeft diverse MD-players!

Om toch nog ff offtopic te gaan, al dat gezift over mp3 beter, minidisc beter, mooiere bas, mooiere hoge tonen, naar mijn weten maakt het niet uit of je mp3 of minidisk speelt, hoe je de audio op elkaar afstemt dat maakt het goed!!!! Minidisk met supertech boxen....no go, Lenco mp3 met rockford boxen....no go 8)7
MediaMarkt heb ik gekeken, die heeft alleen de Sony MD speler, 1 model. En ik wil GEEN Sony...

Ik heb een andere winkel bezocht en die heeft voor een heel aantrekkelijke prijs een Kenwood speler. Ik wacht alleen af op de reactie van Dr_Delete. Hij heeft er ook een in de aanbieding en als zijn prijs een stuk lager ligt dan die ik in de winkel nieuw kan kopen dan wil ik misschien overwegen om die van hem over te nemen.
Pagina: 1