Toon posts:

Pioneer DVD-454 (S)VCD alleen z/w beeld tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn net aangeschafte Pioneer DVD-454 speelt (s)vcd's alleen zwart/wit af op mijn tv. Mijn tv is een simpel ding van Philips, jaar of 5 oud. Ik gebruik een 21 pins scart kabel tussen mijn dvd en tv, heb het ook met tulp geprobeerd, zelfde verhaal. Als ik een (s)vcd afspeel dan springt de kleur van de menu's van de dvd-speler ook op zwart wit. Dat verdwijnt pas als ik een 'normale' dvd speel of hem op PAL zet. Zowel met de instellingen PAL, NTSC als AUTO heb ik dit probleem. Iemand enig idee?

Bedankt!

Verwijderd

Ten eerste ondersteunt je tv S-VHS ?
2 Je kunt een scart kabel 2 richtingen uit kopen van scart naar S-VHS ? en andersom. of beiden.
3 Dus als je je dvd op PAL zet heb je weer kleur, lijkt erop dat je tv geen S-VHS aankan.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 19:20:
Ten eerste ondersteunt je tv S-VHS ?
2 Je kunt een scart kabel 2 richtingen uit kopen van scart naar S-VHS ? en andersom. of beiden.
3 Dus als je je dvd op PAL zet heb je weer kleur, lijkt erop dat je tv geen S-VHS aankan.
Ik denk dat je s-video bedoeld ;)

Maar via SCART kan het signaal op meerdere manieren doorgegeven worden. Als het beeld z/w is staat hij denk ik op s-video ingesteld, en blijkbaar ondersteund jouw TV dit niet. Je moet denk ik dus even in de setup menu's zoeken naar een optie om de beelden als RGB signaal te versturen.

edit:
Lees ik nou verkeerd? DVD's zijn wél gewoon in kleur? Dan is dit verhaaltje van mij dus een beetje onzinnig...

[ Voor 10% gewijzigd door ludo op 21-02-2003 19:52 ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 15:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik denk idd ook dat het iets met je tv moet zijn. Of met de bekabeling. Mijn Pioneer DVD-454 speeld vcd en Svcd probleemloos af.

Verwijderd

Topicstarter
Shit man, ik weet het echt niet. Denk ook dat het aan mijn tv ligt. Morgen andere dvd-speler uitproberen op zelfde tv. In het menu van dvd-speler heb ik alle video-out instellingen geprobeerd, zonder resultaat. Ook in mijn tv kan ik geen instellingen vinden die effect hebben op de zwart witte toestand. Wat die scart kabel betreft, het is een volledig bezette 21 pins. Ik gebruikte eerst een oude 13 pins scart en dacht dat het daaraan lag, maar mooi niet dus.

Zijn er nog andere mensen met dit probleem met de 454?

Tweak-Freak, wat voor scart kabel gebruik jij?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST. Heb scart ingang 1 gebruikt ipv 2 op de tv.
Ahhhhhhhhhhhh!
Pagina: 1