Toon posts:

[SuSe8.1][KDE3.0]Beeld is wit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Monitor : Compaq 150
Videokaart: Geforce 4 MX 440

Als ik voor de monitor in X de Compaq 150 of Compaq 150 COLOR kies dan krijg ik wit beeld bij het testen.

Ik draai momenteel met een VESA 1024X768 monitor en Geforce4 MX 440 op een resolutie van 800X600 (Geeft Yast aan iig). Ik wil graag op 1024X768 draaien. Zodra ik 1024X768 kies met de monitor die yast aangeeft (VESA) dan krijg ik helemaal geen beeld. Kies ik de Compaq 150/150 COLOR dan krijg ik alleen WIT beeld bij het testen.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 19:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Aan een of andere instelling waarschijnlijk, maar welke precies durf ik niet te zeggen. Heb je de specificaties van de monitor? Dan kun je vast ergens 'custom' of iets dergelijks kiezen en vervolgens zelf je refreshrates en dergelijke invoeren. Dat zou gewoon moeten werken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
zal ff zoeken of ik ze op inet kan vinden.

Heb net gezocht. Maar ik heb ze niet kunnen vinden. weet iemand hier misschien de refreshrates dan van de Compaq 150 monitor ?

edit:

Net gezocht

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die nog een idee heeft over de refreshrates van de Compaq 150 monitor (of waar ik ze ergens kan vinden ? ) want ik heb ze niet kunnen vinden, Of een oplossing voor het witte beeld (zou nog beter zijn) Maar als ik de refreshrates heb zou ik zelf eerst weer kunnen proberen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Take me to COMPAQ's webpage
Model: 150 COLOR
Max Resolution: 1024 x 768
Sync Type: Unknown
H Freq/ V Freq: 31-48 Khz / 50-100 Hz
Tube Manufacturer:
Monitor Type: Multisync/Multiscan
Tube Model:
Tube Size: 15
Connector: HD-15
Google roeleert :) en * AlterEgo ook :+
url

[ Voor 3% gewijzigd door AlterEgo op 22-02-2003 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de refreshrates nu allemaal ingesteld zoals op de site (zie post hierboven) aangegeven was maar het geeft geen verandering. Als ik hem op Compaq 150 of Compaq 150-COLOR zet dan krijg ik beide keren een wit beeld.

Eerst gewoon grijs met donker grijze strepen en mijn cursur (muis) is een kruisje en daarna is het beeld wit. :( Dit op 800 X 600 werkt ook niet. Iemand nog ideeen?????

btw. Heb ook andere instellingen geprobeerd (Expert) daar vanalles geprobeerd maar ook niks werkt :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 17:11 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:30

deadinspace

The what goes where now?

Welke driver gebruik je eigenlijk? De "nv" driver (die standaard bij XFree zit) werkt iig niet met "echte" GeForce 4 kaarten, geen idee hoe dat met de MX kaarten (die technisch gezien weer geen GF4 zijn) zit... Probeer het eens met nVidia's eigen drivers?

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 22 February 2003 @ 17:17:
Welke driver gebruik je eigenlijk? De "nv" driver (die standaard bij XFree zit) werkt iig niet met "echte" GeForce 4 kaarten, geen idee hoe dat met de MX kaarten (die technisch gezien weer geen GF4 zijn) zit... Probeer het eens met nVidia's eigen drivers?
Ik had de Nvidia drivers al geinstalleerd.

Verwijderd

Post je /etc/X11/XF86Config(-4) eens , of zet deze online ergens. Zo is het erg lastig om iets te zeggen over je probleem.
Pagina: 1