Big time probs @ Packard Bell

Pagina: 1
Acties:

• Da_Spike
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
mijn packard bell start niet meer op, iig, in zo verre;
hij laad het bios in, dan krijg je de POST piep en dan blijft dat mooie packard bell logo staan en dat was t, helemaal dood

het gekke is, ik ben ermee naar een pc-zaakje geweest en daar doet ie t wel.. dus er is nix mis met harde schijf oid..

ik heb al allerlei verschillende kabels en stopcontacten gebruikt maar geen succes..

ik d8 mischien stroom storing, dus naar essent gebeld, maar er waren geen storingen bekend..

toen heb ik nog geprobeerd het op te lossen door alle stroom uit te schakelen (hoofdschakeler in meterkast), maar tevergeefs.. iemand ideeën?? de mijne zijn op..

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34
Toetsenbord en muis niet omgewisseld/kaputt?

• Da_Spike
nee, dat is t niet, heb al andere geprobeerd, niets helpt, snap er echt niks meer van
mijn opleiding TI helpt er ook al nix aan..

Verwijderd

Waren de stopcontacten die je geprobeerd heb wel geaard. Zoniet zorg er dan voor dat de pc geaard wordt dit kan mischien de problemen oplossen.

• Da_Spike
heb stopcontacten getest die wel én niet geaard waren, dus daar lag t ook niet aan

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

probeer eerst eens op te starten met alleen keyboard en vga

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En zonder randapparatuur ook geprobeerd? Alles eraf, behalve de monitor (dus ook muis en toetsenbord, kabels)?

• Da_Spike
ja, allemaal al geprobeerd..

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Trek je modem, geluidskaart enz. er eens uit. Behalve je VGA natuurlijk.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

• Da_Spike
al geprobeerd, helpt niet

Verwijderd

Heb je ook al een keer de processor en geheugen eruit gehaald en hierna er weer goed ingezet. Het kan mischien een los contact zijn.

• Da_Spike
kan ik me niet voorstellen, de pc deed t namelijk wel in de pc winkel, maar zal t ff proberen..

• Da_Spike
nog ff wat belangrijks mischien

voordat alles mis liep heb ik met Partition Magic Pro 7.0 in windows gepoogd al mijn partities te vervangen door 1 grote ntfs om daar vervolgens win2k op te installeren

pc moest toen rebooten om te beginnen met partitioneren, maar daar is ie niet gekomen

heb toen op andere pc windows geinstalleerd (voor de helft, tot het punt waarop er gereboot moest worden) en toen de hd weer terug in de packard bell gehangen in de hoop dat de installatie het mbr zou hebben bewerkt, maar tevergeefs

het punt is eigenlijk:
waarom doet de pc het wel in de winkel en bij mij thuis niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Da_Spike op 20-02-2003 21:55 ]

Verwijderd

Klinkt IMO naar een defect/ niet goed zittend geheugen module.

En dan komt het maar al te vaak voor dat ie het 1 van de 100 keer wel doet... grote kans dus dat dat pcies bij de pc winkel was.

• Da_Spike
lijkt me heel erg sterk, ben 2 keer in die winkel geweest en toen deed ie t, en thuis is ie al 300 keer aan en uit geweest en doet ie t gewoon niet

heb btw de ram modules eruit gehaal, stofzuiger erop en terug gezet, maar geen resultaat

Verwijderd

Als je alles hebt geprobeert zoals je gezegt heb dan denk ik dat je thuis toch een probleem heb met randaarde. Je zou eens kunnen proberen of hij het bij een vriend het wel doet. Of anders eens in de computerwinkel kunnen vragen of ze hem zonder randaarde kunnen aansluiten om er zeker van te zijn of dit het probleem is

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Ok is de pc aangesloten op een geaard stopcontact >> sluit em aan op stopcontact niet op stekkerdoos > haal alle kabelss eraf > 25 sec de aan/uitknop ingedrukt houden > powercable er weer in > check >> als niet werkt dan probeer alle kaarten eruit te halen > en kijk of ie dan start > dan stuk voor stuk alles er weer in zetten, haal ook eens de front-usb eruit die dingen willen ook wel eens buggen bij pb systemen. Good luck :P

Kenners weten waarom

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Loop naar de buren met een lang verlengsnoer, makkelijkste manier om te testen.

ARME AOW’er

Verwijderd

ehm hallo, je monitor ?

die sleep je hoop ik niet mee naar de pcwinkel? en enige wat nog niet geprobeerd is?

• Da_Spike
nix helpt :(

Verwijderd

Da_Spike schreef op 20 februari 2003 @ 23:03:
lijkt me heel erg sterk, ben 2 keer in die winkel geweest en toen deed ie t,
..8<..
Nu de vraag:

Wat is er in de winkel anders aan de hele opstelling geweest, dan bij jouw thuis.

En dan doel ik op: kabel, monitor, toestenbord, muis de hele rambam. Maak daar maar eens een lijstje van en post 't hier. En dan ook de dingen die _NIET_ veranderd zijn. Zo krijgen wij een kans om alles eens na te lopen.

Verder: Als je dat Packard Bell logo ziet, druk dan eens op 'TAB', als 't goed is krijg je dan 't 'echte' POST scherm te zien, kan je eens zien waar hij op blijft hangen.

• Da_Spike
ok, bij de computer winkel heeft alleen de systeemkast gestaan, dus andere monitor enzo

de toets voor het POST scherm is ESC, niet TAB geloof ik

Verwijderd

Lijkt wel alsof je last hebt van een lokale bermuda-driehoek. Als ik de post zo nalees, vraag ik me af hoe de pc reageert als je er een andere monitor aanhangt.

• Da_Spike
heb al getest met andere randapparatuur, helpt niet
lokale bermuda driehoek... LOL :D

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Hmmm... kan je het stopcontact niet doormeten? Misschien zit daar het probleem. Een comp is gevoelig ervoor dus wieweet klopt het 1 en ander niet aan de stroom...

Heb soortgelijke problemen gezien bij een bedrijf waarvoor ik welles werk. Pc's die niet meer opstarten en servers die na een week morsdood zijn (3 proliants naar de knoppen). Reden: onbekend. Oplossing: elke pc achter een UPS... (APC smart ups)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Da_Spike
ik heb een nieuwe voeding gekocht, maar ook dit helpt er niet aan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Da_Spike schreef op 21 februari 2003 @ 16:13:
ok, bij de computer winkel heeft alleen de systeemkast gestaan, dus andere monitor enzo

de toets voor het POST scherm is ESC, niet TAB geloof ik
Post eens ff de specs van die Packard Bell, want de merk op zich zegt geen donder natuurlijk.

Gokje:
Grootste verschil tussen winkel (waar de boel blijkbaar wel werkt) en thuis (waar dat niet zo is) is dat in de winkel Keyb en Muis PS/2 geweest zullen zijn en thuis USB (althans als het een PB van de laatste 2 jaar is). Probeer andere USB poorten en leen evt van iemand een PS/2 keyb en muis om te testen.

Het heeft iig iets met de randapparatuur te maken, en ik heb nog nooit meegemaakt dat de monitor wanneer het wel werkt (PB splash screen, toch) de POST tegenhield, maar keyb en muis des te meer. Staat USB legacy support overigens aan in BIOS :?

Oslik blyat! Oslik!

• Da_Spike
Grootste verschil tussen winkel (waar de boel blijkbaar wel werkt) en thuis (waar dat niet zo is) is dat in de winkel Keyb en Muis PS/2 geweest zullen zijn en thuis USB (althans als het een PB van de laatste 2 jaar is). Probeer andere USB poorten en leen evt van iemand een PS/2 keyb en muis om te testen.
Heb ik al gedaan > geen resultaat.
Het heeft iig iets met de randapparatuur te maken, en ik heb nog nooit meegemaakt dat de monitor wanneer het wel werkt (PB splash screen, toch) de POST tegenhield, maar keyb en muis des te meer. Staat USB legacy support overigens aan in BIOS :?
Ben geen optie tegengekomen in BIOS over legacy support..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer in BIOS onder 'Advanced' en 'Advanced Chipset Setup'- daar zou het als laatste optie moeten staan.

Maar post ff die specs (de naam van het mobo staat er gewoon opgeschreven in mooie grote witte letters) :o

Oslik blyat! Oslik!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik denkt dat je peckard bell rustig zn werkt doet

partitioneren gebeurd in het dos gedeelte van je bootup
en wat doen ALLE mercompies... die laten dat niet zien. ik ben dus bang dat alles gewoon in orde is. maar dat jij het niet ziet

laat heb gewoon es een dagje aanstaan zo niet.. sja
:) koop nooit een merk computer

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SmauG schreef op 21 March 2003 @ 21:59:
ik denkt dat je peckard bell rustig zn werkt doet

partitioneren gebeurd in het dos gedeelte van je bootup
en wat doen ALLE mercompies... die laten dat niet zien. ik ben dus bang dat alles gewoon in orde is. maar dat jij het niet ziet

laat heb gewoon es een dagje aanstaan zo niet.. sja
:) koop nooit een merk computer
Um, mee eens met dat laatste, maar om totaal andere reden, namelijk dat je betaalt voor reclame andere onnodige marketingfratsen (softwarebundels waar je geen zak aan hebt)

Verder snap ik de eerste twee ailineas dat je hierboven schrift nauwelijks, maar technisch gezien zijn PB's nauwelijks anders dan andere PC's (die geweldige PB splash screen kun je ook uitzetten in BIOS en zo wel de normale POST zien, dat doe ik ook op m'n PB Bora Pro (MSI 6168) :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

tja en dat doet de PB niet in de winkel en thuis wel |:( |:( |:(

Heb je de rest wel gelezen?
Pagina: 1