[php+mysql] Access denied for user: forum@localhost

Pagina: 1
Acties:

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik ben van plan http://www.invisionboard.com/ te gebruiken als forum, op me eigen server, daar draait heel fijn ftpd httpd etc op, maar mysql is altijd een ramp geweest (ok 3x geprobeerd). Nu kom ik waarempel in de mysql shell dmv 'mysql', maar loop ik tegen een probleem aan.

Ik zet alle permissies volgens de aanwijzingen goed, en kijk alles nog 20x na, ik run dus via me browser het installscript/config script en krijg deze error:

Warning: Access denied for user: 'forum@localhost' (Using password: YES) in /var/www/forum/sm_install.php on line 395

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'forum@localhost' (Using password: YES) in /var/www/forum/sm_install.php on line 395

Heel fijn, maar het ingevoerde w8woord klopt gewoon, en de genoemde user heeft alle rechten om vanaf overal in te loggen en kan alles met een database (droppen etc). Ook de database zelf bestaat, en de locatie van het script zelf staat ook goed opgegeven. Ik weet me GoT niet waar de fout ligt. Antwoorden hierop googlend komen meestal neer op het rechtzetten van de permissies, maar die staan toch goed?

Verwijderd

Gegarandeerd dat het rechten verhaal dus ergens niet klopt dan he ;)

Het zou overigens wel erg handig zijn, als je de rechten van de betreffende gebruiker in mysql ook hier zou tonen ;)
Zo kan niemand je helpen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 20:50 ]

• Allochtoon
  • Niet online
User Hosts Encrypted password Permissions
forum All ************* All

(ja ik gebruik webmin)
-edit- woops, ze hebben wel dezelfde rechten, maar ik logte in met forum, nu staat het hier goed 'afgebeeld' ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Allochtoon op 20-02-2003 21:01 ]

Verwijderd

is de user mysql dan dezelfde als forum? 8)7

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 11:36
in de mysql tabel staan de users en de rechten. Grote kans dat je user - forum - nog moet toevoegen aan deze tabel, of rechten ff juist neer zetten.

Verwijderd

op de commandprompt inloggen via mysql als:

"mysql -u forum -p"

werkt wel?

• Allochtoon
  • Niet online
ik heb in de database 'forum' (ja heet ook al zo) een tabel aangemaakt met alle permisisies open voor de user 'forum', hetzelfde heb ik net gedaan voor 'host permissions'.
het wil echter niet baten :/ *zoekt verder

@ nelske, hey vaag?

ERROR 1045: Access denied for user: 'forum@localhost' (Using password: YES)

geeftie aan, terwijl ik toch echt een goed w8woord opgeef wat ik ook heb veranderd in webmin. Misschien als ik dat gewoon via de console verander }:O

[ Voor 42% gewijzigd door Allochtoon op 20-02-2003 21:16 ]

Verwijderd

Doe eens als root inloggen op mysql:

code:
1
2
mysql -p -u root mysql
SELECT * FROM user WHERE User="forum";

Geef nu eens aan wat je terugkrijgt? :)

• Allochtoon
  • Niet online
socket error, die ik eerst al had, en nu weer opduikt, even kijken, config files induiken en misschien linken.

-edit- woei het werkt! thx

[ Voor 13% gewijzigd door Allochtoon op 20-02-2003 22:27 ]

Pagina: 1