Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even gezocht, maar deze ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb sinds kort in m'n servertje een Sweex 56k6 modem in m'n P133 NT4 servertje gepropt.
Wat is nu het geval. Zodra ik het servertje aanzet en hij z'n modem spulletjes geladen heeft, is m'n telefoon lijn in gesprek en heb ik geen kiestoon.

Ik kan wel gewoon inbellen etc.

Iemand een idee ?
Het is vast een setting ergens, maar ik vrees dat ik daar (nog) geen kaas van gegeten heb.

Verwijderd

gek he, het is 56k modem een ADSL. 56k hou constand de telefoonlijn in gebruik. Ik zou ADSL aanraden :D

Verwijderd

Lezen, hij heeft dan nog niet ingebeld stat er toch als ik lees....
Dan is het dus wel vreemd.

Weet geen oplossing alleen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je machine wel geaard aangesloten?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En heb je dit ook als de PC bijvoorbeeld nog in de BIOS zit? Het kan zijn dat je een een of ander programmatje hebt draaien dat de lijn bezet houdt, je kan dus proberen alles af te sluiten in Windows.

Verwijderd

Of een defectje in het modem zodat hij de lijn openhoudt..probeer anders eens een ander 56k modempje om te checken of het aan je modem ligt B)

Verwijderd

Ander modem proberen heb het zelf ook een keer gehad.
ik hoop trouwens wel dat je miljonair bent, als je dat servertje dag en nacht aan wil laten staan :/

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT

Verwijderd

hoe zit het met de aansluitfactor van al je telefoons/modems? mag maximaal 5 zijn.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

misschien ongemerkt één of andere dialer geïnstalleerd, die automatisch gaat bellen als de computer aan staat? Of hoor je ook niets op die lijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties zover.
Hiervoor zat er een externe 33k6 modem aan welke dit probleem niet veroorzaakte.
Het modem zit als eerste van 2 doordruk stekkers op de normale telefoonaansluiting.

Ik neem wel ff contact op met het winkeltje waar hij vandaan komt.
Mogen zij hem ff testen (neee... dat is geen Vobis of Dixons :9 ).

To be continued...
Pagina: 1