Toon posts:

Welk CAS2 Geheugen is goed voor een gem prijs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo people,

Ik heb een vraagje over geheugen. Het geheugen wordt steeds goedkoper! Alleen dit geld voornamelijk voor non-brand geheugen.

Ik wil zowiezo 133 mhz cas 2 geheugen omdat ik ga overcloaken.

Ik heb twee vragen:

1] Welk merk is goed en heeft een redelijke prijs. Zowel voor 128 en 256 mb!

2] Hoeveel verschil zit er in de performance
(globaal, ik weet dat het systeem afhankelijk is) met een reepje van 128 en 256 mb.

Ik hoop dat iemand dit kan bantwoorden! Want in de pricewatch krijg ik een beetje last van informatiestress! |:(

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit mailtje kreeg ik na prijsopgave...

Beste Treb,

De volgende modules zijn momenteel uit voorraad leverbaar:

64Mb PC100 : FL. 120,- Infineon, CAS2
64MB PC133 : FL. 125,- Infineon, CAS3
128MB PC100 : FL. 245- Infineon, CAS2
128MB PC133 : Fl. 265,- Infineon, CAS3

Wij hebben inmiddels vernomen van enkele van onze klanten dat het PC133 geheugen van Infineon perfekt op CAS2 werkt.

Met vriendelijke groet,
naam weggehaald :)
www.comtronics.nl

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ja, dat geheugen draait dan misschien op 133mhz cas2, maar hoger op cas 2 echt niet. Zeker als je die bussnelheid hoger dan 133mhz wil laten lopen en bovendien op cas2, is het handig om te kijken naar Corsair, Mushkin en Crucial. Ik heb zelf Crucial en ben daar zeer tevreden over.
Ik heb zelf een memory score van 501/607 met Sandra 2000 en een Duron 700@963.

/edit/ geheugen nog hoger getweakt, altijd maar aan het tweaken, het houdt nooit eens op :P /edit/

"Choose life"

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus, dat ben je zo'n fl. 550 piekken kwijt voor een reepje van 128 mb. Da'z behoorlijk niet goedkoop!!!! :'(

Verwijderd

Het is wel leuk al die mooie dure dimmetjes te kopen, maar ik vind het dom.
Waarom?
1. DIMM is binnenkort nix meer waard zogauw de DDR's komen (dus meenemen naar een ander sys kan misschien, en dan is het met veel performance verlies)
2. Voor de prijs van 1 zo'n megaduurdimmding (leuk woord :) ) koop ik ook 3 reepjes van 128. En dat is vast beter voor de totale systeem perfomance als 1 zo'n achterlijk dure dimm.

Dat geld ook wel een beetje voor OC'en. Het is reuze leuk dat je met dure fans en elementen en wat dan ook veel kunt overclocken, maar voor het geld wat je voor al die dingen betaal kun je ook gewoon een duurdere CPU kopen waar je zeker van bent dat die wel stabiel loopt.

Als de kosten daarentegen niet/nauwelijks hoger zijn voor (veel) perfomancewinst dan loont het zich zekers...

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 13:45 schreef Gibon het volgende:
Dat bedoel ik dus, dat ben je zo'n fl. 550 piekken kwijt voor een reepje van 128 mb. Da'z behoorlijk niet goedkoop!!!! :'(
Daarom noemde in dus dat infineon geheugen.
Als dat op 133Mhz CAS2 haalt dan zal het op CAS3 in ieder geval vet hoger uitkomen voor een redelijke prijs dus.
Of je betaald lekker 500+ voor dat super geheugen.
Wat jij wilt, jij hebt de keuze....

Verwijderd

www.crucial.com/uk .. CAS2 op 146 Mhz .. 300 piek of zo ..

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik verkoop zelf nieuw Crucial cas 2 geheugen in de vraag en aanbod rubriek voor fl 350,- Beetje reclame maken mag toch wel? (andere doen het ook altijd dus waarom ik ook een keer niet...:) )

"Choose life"

Pagina: 1