Ik heb een probleempje met PHP. Het begon allemaal toen ik een forum aan het installeren was en het een en ander niet geheel volgens de gebruiksaanwijzing verliep op mijn machine en het ding kuren vertoonde. Ik ben eens verder gaan zoeken, en heb het probleem met een eenvoudig scriptje kunnen reproduceren. Op een andere machine heeft bijna hetzelfde script geen probleem.
en
Het eerste script draait op een debian linux machine in mijn homedir en heeft als output 'writeable fpwriteable', zoals te verwachten is, aangezien de directory van waaruit het script wordt uitgevoerd gelijk is aan de directory die in het volledige pad is uitgetikt.
Het tweede scriptje draait op mijn freeBSD machine. In deze situatie bestaat er wederom een directory 'Skin', het pad is juist en de directory 'Skin' is door iedereen schrijfbaar (0x777). Nu zou je verwachten dat de output van dit scriptje als het aangeroepen wordt dezelfde is als bij het eerste scriptje, maar dat is niet het geval: 'not writeable fpwriteable' weet het script mij te melden. Als ik de huidige directory opvraag in het 2e script krijg ik gewoon '/usr/local/www/data/forum' terug, dus ze zien er erg hetzelfde uit.
De grote vraag is nu: Welke instelling of andere fout heb ik gemaakt op de freeBSD machine dat ie './' en het hele pad verschillend van elkaar vind? Ik heb het halve internet en alle instellingen nagelopen en kan het gewoon niet vinden
Ideeen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php
if (is_writeable("./Skin/")) echo " writeable";
if (!is_writeable("./Skin/")) echo " not writeable";
if (is_writeable("/home/e/emiel/public_html/Skin/")) echo " fpwriteable";
if (!is_writeable("/home/e/emiel/public_html/Skin/")) echo " fpnot writeable";
?> |
en
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php
if (is_writeable("./Skin/")) echo " writeable";
if (!is_writeable("./Skin/")) echo " not writeable";
if (is_writeable("/usr/local/www/data/forum/Skin/")) echo " fpwriteable";
if (!is_writeable("/usr/local/www/data/forum/Skin/")) echo " fpnot writeable";
?> |
Het eerste script draait op een debian linux machine in mijn homedir en heeft als output 'writeable fpwriteable', zoals te verwachten is, aangezien de directory van waaruit het script wordt uitgevoerd gelijk is aan de directory die in het volledige pad is uitgetikt.
Het tweede scriptje draait op mijn freeBSD machine. In deze situatie bestaat er wederom een directory 'Skin', het pad is juist en de directory 'Skin' is door iedereen schrijfbaar (0x777). Nu zou je verwachten dat de output van dit scriptje als het aangeroepen wordt dezelfde is als bij het eerste scriptje, maar dat is niet het geval: 'not writeable fpwriteable' weet het script mij te melden. Als ik de huidige directory opvraag in het 2e script krijg ik gewoon '/usr/local/www/data/forum' terug, dus ze zien er erg hetzelfde uit.
De grote vraag is nu: Welke instelling of andere fout heb ik gemaakt op de freeBSD machine dat ie './' en het hele pad verschillend van elkaar vind? Ik heb het halve internet en alle instellingen nagelopen en kan het gewoon niet vinden
Ideeen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 20:34 ]